|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:52
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
coinicus
|
 fles
Materiaal:glas
Afmeting:hoogte 21,5 cm en met "dop" bijna 24 cm, diameter 6 cm
Gewicht: onbekend (met inhoud 589 gram)
Beschrijving van het voorwerp: glazen fles met inhoud
Opnieuw gezocht tussen de wortels van een omgevallen boom. Met voorzichtig wrikken deze fles los gekregen. Tot mijn verrassing zat de schroefdop er nog op en heeft de fles een vloeibare inhoud. Zal ongetwijfeld grondwater zijn. Bij het scheefhouden van de fles lekte deze de inhoud. De dop is een schroefdop. De schroefdraad van de fles zit aan de binnenzijde van de hals. Op de fles is leesbaar RETHEL-QUELLE en M.K.S. Op de onderzijde van de fles zijn drie verhoogde stippen zichtbaar. Voor de verduidelijking zijn hieronder de foto's. Mijn eerste zoektocht op het web leverde enkele info op. Dat er een plaats Rethel bestaat, gelegen in noord frankrijk. Dat er in Blerick een gelijke fles, een bronwater fles, is opgegraven, dat deze fles nu eigendom is van de provincie Limburg en in Fort Museum Venlo te zien is.
mijn excuses voor de foto's, verdraai je hoofd niet te veel
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ HOMO SAPIENS NON URINAT IN VENTUM
|
| 26 jan 2025, 17:19 |
|
 |
|
coinicus
|
 Re: fles
nog twee foto"s.
nogmaals sorry voor de foto's. mijn foto's draaien als ik ze plaats.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ HOMO SAPIENS NON URINAT IN VENTUM
|
| 26 jan 2025, 18:14 |
|
 |
|
propatria
|
Mooie fles en dat nog met de dop erop, prachtig. Altijd bijzonder wanneer glas ongeschonden de grond uitkomt.
|
| 28 jan 2025, 10:18 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Doe wel even een pleister om je vinger. Adri
|
| 28 jan 2025, 12:49 |
|