|
|
|
|
|
|
Het is nu 30 maart 2026, 00:39
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Grenspaal, markeringssteen, mijlensteen?
| Auteur |
Bericht |
|
Dutchdetectorist
|
 Grenspaal, markeringssteen, mijlensteen?
Materiaal: steen Afmeting: niet gemeten (kan wel nog indien nodig) Gewicht: niet gewogen Beschrijving van het voorwerp: Een bewerkt flink stuk steen. Waarschijnlijk gebruikt als grenspaal, markeringssteen of afstandmarkering. Ik zag deze steen langs de akker waar ik aan het zoeken was. De boer had hier meerder stenen neergelegd, waarschijnlijk nadat hij ze had geraakt met de ploeg.
Heeft iemand een idee uit welke tijd deze steen stamt? Kan van Romeins tot 19e eeuws zijn. Ik ben op zoek naar een Romeinse weg, dus ik hoop op Romeins. Maar dat zal het wel niet zijn.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Groet, Godfried
|
| 29 maart 2026, 17:55 |
|
 |
|
Roelie
|
 Re: Grenspaal, markeringssteen, mijlensteen?
Die krassen op de laatste foto zijn alvast niet van de ploeg en kunnen een aanwijzing vormen.
|
| 29 maart 2026, 18:29 |
|
 |
|
de munte
|
 Re: Grenspaal, markeringssteen, mijlensteen?
mooi voor in de vitrine 
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 29 maart 2026, 20:57 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|