|
|
Het is nu 16 jul 2026, 00:41
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
tegelmenkemobiel
|
 Klein romeintje
Diameter: 13 mm Gewicht (massa): 1.1 gram Metaal: koperlegering Gisteren deze mee gekregen van de heemkunde was daar af gegeven Vindtplaats is bekend nu nog de munt heb hem gereinigd en vraag om hulp. Wat kan ik vertellen denk dat de godin op keerzijde victoria is voorzijde zegt mij niets alleen denk ik dat hij een baard heeft en in de tekst lees ik op 7 uur een O dan een N en er staat een E of B in de tekst van de voorzijde. Onder victoria staat een streep met daaronder tekst , gelauwerd hoof en gedrapeerde buste. Alvast bedankt Groet Jan
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Zoekt met garrett euro ace en is tegelmenke maar dan vanuit mobiel
Laatst bijgewerkt door tegelmenkemobiel op 14 jul 2026, 11:01, in totaal 2 keer bewerkt
|
| 14 jul 2026, 10:24 |
|
 |
|
Bodemvondstenwereld
|
 Klein romeintje
De uiteindelijke determinatie zal op deze plek komen te staan.
(Dit bericht is automatisch door Bodemvondstenwereld gegenereerd).
|
| 14 jul 2026, 10:24 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28511 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Klein romeintje
ook hier, ik kijk me scheel op de legende(randtekst) ik nijg naar dit muntje mogeloijk ondek , of zie je de legende beter met dit muntje in je hand in glijlicht gr Chris D N ARCADIVS P F AVG, pearl-diademed, draped, and cuirassed bust right / VICTOR-IA AVGGG, Victory advancing left, carrying wreath and palm, 13mm (1.10 gm
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 14 jul 2026, 13:54 |
|
 |
|
tegelmenkemobiel
|
Coinhunter Chris schreef: ook hier, ik kijk me scheel op de legende(randtekst) ik nijg naar dit muntje mogeloijk ondek , of zie je de legende beter met dit muntje in je hand in glijlicht gr Chris D N ARCADIVS P F AVG, pearl-diademed, draped, and cuirassed bust right / VICTOR-IA AVGGG, Victory advancing left, carrying wreath and palm, 13mm (1.10 gmEn ook deze is niet makkelijk mede omdat het maar een klein muntje is Maar DN klopt maar dan VI?VENCI? misschien ( VALENCIA ? ) keerzijde kan ik geen tekst lezen En ook nu weer merci
_________________ Zoekt met garrett euro ace en is tegelmenke maar dan vanuit mobiel
|
| 14 jul 2026, 20:16 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
Mogelijk Valens, als ik het munt in mijn hand zou hebben , zou ik er zo uit komen denk ik 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
|
| 14 jul 2026, 21:01 |
|
 |
|
tegelmenkemobiel
|
Coinhunter Chris schreef: Mogelijk Valens, als ik het munt in mijn hand zou hebben , zou ik er zo uit komen denk ik  ga nog eens kijken In de bovenste foto heb ik een lijntje getekend in lichtgroen zoals ik het zie of zag wel eerst op klikken en vergroten. Keerzijde lees ik nu vanaf de balk ( 7uur ) VICTOR Groet Jan
|
| 15 jul 2026, 08:45 |
|
 |
|
tegelmenkemobiel
|
Hallo Chris Toch nog even met bezig geweest denk dat we moeten zoeken bij Valentinian II Helaas kan ik niks maken van het onderschrift onder de balk Heb er 2 voorbeelden bij gedaan voor de tekst
Groet
Jan
|
| 15 jul 2026, 12:36 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
Helemaal mee eens Valentianus I of II, DNVALENTI tot achter hoofd dan ANUSPFAVG Kan het nu goed kezen met betete fotos 
|
| 15 jul 2026, 12:40 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|