|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:38
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Goud? En wat voor een voorwerp?
| Auteur |
Bericht |
|
noviomagus
|
 Goud? En wat voor een voorwerp?
Materiaal: waarschijllijk goud, omdat het in tegenstelling tot het ijzer niet geoxideerd is.
Afmeting: 3x2 cm
Gewicht: onbekend
Beschrijving van het voorwerp: goudkleurig metaal half rond met gat. Er zijn groeven aangebracht op regelmatige afstand. Aangekoekt/geoxideerd ijzer aan de achterkant.
Ik heb geen idee wat het voorwerp precies is, maar vermoed dat het goud is. Ik heb nog geen poging gedaan om het geoxideerde ijzer te verwijderen.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 09 maart 2020, 16:06 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Goud? En wat voor een voorwerp?
geen goud helaas, maar messing, zie je aan de groene aanslag, goud heeft geen last van aanslag, ja toch soms op oude romeinse munten zie je een bruinige aanslag. gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 09 maart 2020, 16:38 |
|
 |
|
noviomagus
|
Beste Chris, bedankt voor je antwoord. Jammer natuurllijk, want het glimt zo mooi in de zon Andere voorwerpen van koper of messing zijn in deze grond redelijk groen/aangetast. Bedankt voor de info! groeten, Roy
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 09 maart 2020, 16:46 |
|
 |
|
sjoho
|
Ik dacht vroeger ook wel s dat ik goud had bij messing. Volgende keer beter 
|
| 09 maart 2020, 17:41 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
zie geen goud opnaar het echten goud succes
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 09 maart 2020, 19:46 |
|
 |
|
Toontje
|
Hallo, het voorwerp doet me denken aan de helft van het verbindingsstuks tussen het lemmet en het handvat van een mes (zie afbeelding). Het gat zou dan voor het scharnierpunt zijn van een mes die ingeklapt kan worden. Alleen twijfel ik een beetje of deze afmetingen er niet te groot voor zijn.
Mvg Toontje
|
| 10 maart 2020, 14:26 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|