|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:40
|
| Auteur |
Bericht |
|
de munte
|
 Re: Romeins?
foto van de 3 schakels bij elkaar
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 12 apr 2020, 14:13 |
|
 |
|
de munte
|
Roozjee schreef: Tsja, die stukjes hebben dan weer wél een mooie patina, en doen ouder aan..... Neo classisistische revival, alsnog 19e eeuws/vrije interpretatie van Griekse en Romeinse juwelen uit die tijd? Grt Roozjee Ik ben geen expert op het gebied van romeinse juwelen. Maar als je met dit bericht wil zeggen dat het grieks/romeinse stijl is die in 19e eeuw is na gemaakt dan denk ik gezien de omstandigheden dat het echt origineel romeins is. Of het is gewoon modern van een olielamp oid. De munten die ik geplaatst heb misschien weet iemand in 1 oogopslag uit welke periode die komen, als ik geluk heb komen de schakels overeen met een romeinse stijl uit de tijd van de munten?
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 12 apr 2020, 14:19 |
|
 |
|
Roozjee
Geregistreerd: 16 mei 2016, 19:45 Berichten: 1590 Woonplaats: Zuid Beveland
|
I catch your drift...de context spreekt neo classicistisch eigenlijk nog meer tegen dan evt. post 1900... blijft een interessante vondst, iemand nog een DTM idee?? Grt Roozjee
|
| 12 apr 2020, 17:16 |
|
 |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3982 Woonplaats: Noordgouwe
|
Dr hebben er een paar nog niet gereageerd Dat is een goed teken. Ze zijn druk bezig met een determinatie 
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 12 apr 2020, 17:32 |
|
 |
|
aureum
Geregistreerd: 20 okt 2018, 17:21 Berichten: 5683 Woonplaats: Kerkrade
|
kimball schreef: Dr hebben er een paar nog niet gereageerd Dat is een goed teken. Ze zijn druk bezig met een determinatie  of een slecht mvg leon 
|
| 12 apr 2020, 17:34 |
|
 |
|
woesel
|
Hallo.
Ik zie er een schakelketting in van een chatelaine of arm of hals ketting.
Datering rond 1800
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 12 apr 2020, 17:47 |
|
 |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3982 Woonplaats: Noordgouwe
|
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 12 apr 2020, 17:49 |
|
 |
|
de munte
|
woesel schreef: Hallo.
Ik zie er een schakelketting in van een chatelaine of arm of hals ketting.
Datering rond 1800 bedankt voor het mee denken Wessel, wie weet heb je gelijk wat mij opvalt is dat bij geen van de voorbeelden in het plaatje de sieraden de zelfde ronde ogen hebben, dan bedoel ik niet het kleine kettingkje ( wat modern oogt , maar ook gewoon romeins kan zijn  ). Maar de grotere ogen. Op 1 of andere manier doen me die ouder aan, en ook de patina plus de context ga ik niet meteen mee met modern. Als je op internet zoekt naar ancient roman jewels zie je dat er ook schakelkettingen enzo in de romeinse tijd waren. heb op die akker nog geen duit gevonden volgens mij. Alleen militaria, blik /folie en romeins, ligt ook wel ouder spul maar ouder dan romeins verwacht ik zelf dan weer niet. Voor mij is het dus nog steeds een vraagteken. 
|
| 12 apr 2020, 22:08 |
|
 |
|
takkie
Geregistreerd: 15 jun 2017, 00:17 Berichten: 2566 Woonplaats: Meerssen
|
Vond dit laatst. Zie wel overeenkomsten met jouw stukje. Kan me voorstellen dat er bij mij ook meerdere schakeltjes waren. Het dingetje is ook licht gebogen. Ik zie er niet iets ouds in eigenijk. Het is wel gevonden op een plek met heel veel romeins spul btw. Gr, Chaim
_________________ 'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'. (Vergilius)
|
| 12 apr 2020, 22:19 |
|
 |
|
de munte
|
jouw vondst heeft zeker overeenkomsten met wat ik gevonden heb, misschien is dit weer een puzzelstukje
de patina is wel anders
|
| 12 apr 2020, 22:30 |
|
 |
|
mnr.gold
Geregistreerd: 30 maart 2018, 20:36 Berichten: 2895 Woonplaats: Steenwijkerwold
|
Dat kan ook aan de grond liggen de patina 
|
| 12 apr 2020, 22:45 |
|
 |
|
de munte
|
mnr.gold schreef: Dat kan ook aan de grond liggen de patina  & de vondst van chaim lijkt haast wel van een zelfde ketting vermoed dat toch een nieuwe tijd vondst is 100 procent zeker ben ik er nog niet van
|
| 12 apr 2020, 23:02 |
|
 |
|
woesel
|
takkie schreef: Vond dit laatst. Zie wel overeenkomsten met jouw stukje. Kan me voorstellen dat er bij mij ook meerdere schakeltjes waren. Het dingetje is ook licht gebogen. Ik zie er niet iets ouds in eigenijk. Het is wel gevonden op een plek met heel veel romeins spul btw. Gr, Chaim Het exemplaar heb ik zelf ook meermaals gevonden , en is ook een deel van een chatelaine ketting
|
| 12 apr 2020, 23:55 |
|
 |
|
takkie
Geregistreerd: 15 jun 2017, 00:17 Berichten: 2566 Woonplaats: Meerssen
|
Leuk om deze voorbeelden te zien. Zag trouwens net dat mijn stukje ook ooit verguld was. Gr, Chaim
_________________ 'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'. (Vergilius)
|
| 13 apr 2020, 20:52 |
|
|