|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 maart 2026, 01:39
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
keossvin
|
 Fibel ?
Materiaal: koper / brons
Afmeting: zie ref
Gewicht:
Beschrijving van het voorwerp: Vamorge dit dingetje gevonden op het veld waar ik mijn andere fibels ook heb gevonden. Hij heeft zeker de vorm van een fibel, alleen de platte kant vind ik zo apart. Lijken nog resten van verzilvering of vertining op te zitten. Iemand die hier meer over weet ?
Gr Kevin
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 13 okt 2020, 09:53 |
|
 |
|
keossvin
|
 Re: Fibel ?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 14 okt 2020, 12:34 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
Ik had hem gemist maar...ik denk ook niet dat het een fibula is  Daar mist hij wat essentiële delen voor zoals constructie en naaldhouder. Wat dan wel  Daar moet ik eerlijk gezegd het antwoord op schuldig blijven. groeten, Jost
_________________ Hartelijke groet, Joost
DE FIBVLAE NIL NISI BENE over de fibula's niets dan goeds Nulla aetas ad discendum sera Je bent nooit te oud om iets te leren
|
| 25 okt 2020, 12:48 |
|
 |
|
keossvin
|
fibula schreef: Ik had hem gemist maar...ik denk ook niet dat het een fibula is  Daar mist hij wat essentiële delen voor zoals constructie en naaldhouder. Wat dan wel  Daar moet ik eerlijk gezegd het antwoord op schuldig blijven. groeten, Jost Hoi Joost, Jammer maar helaas. Alsnog bedankt voor de reacties Gr Kevin
|
| 25 okt 2020, 13:42 |
|
 |
|
gvang
|
Hoi Kevin,
Ik zat even terug te kijken en kom dit voorwerp tegen. Lijkt wel wat op dit onderdeel van zo'n weegschaaltje.
Groet, Gerard.
|
| 01 feb 2021, 00:43 |
|
 |
|
keossvin
|
Ha Gerard,
Dat zou nog is goed kunnen. Vond laatst toevallig een gelijkend voorwerp alleen wat groter. Bedankt voor het reageren !
Mvg Kevin
|
| 01 feb 2021, 11:14 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|