|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:00
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Gelijkbenige fibel ? - Gevormde strip van brons, uitgehamerd
| Auteur |
Bericht |
|
terpje
|
 Gelijkbenige fibel ? - Gevormde strip van brons, uitgehamerd
Hoi, afgelopen weekend gevonden, dacht aan een gelijkbenige fibel maar helaas geen duidelijke veerconstructie aanwezig. Wel of geen fibel ? Groeten, Gerard Materiaal: brons Afmeting: breed 33 mm, hoog 15 mm
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 26 nov 2023, 22:16 |
|
 |
|
(s/k) vondsten
|
 Re: Gelijkbenige fibel ?
Ik denk zelf meer aan een hengselbeslag van iets. Omdat het zo hoog is en het gemaakt lijkt te zijn van gerolde plaat koperlegering.
|
| 27 nov 2023, 00:33 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Denk ook zoiets, maar zou er dan op gesoldeerd moeten zijn. Ik zie geen bevestigingsgaatjes en meen wat soldeertin-restanten te zien.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 27 nov 2023, 13:45 |
|
 |
|
terpje
|
Dank voor jullie antwoorden.  Ik heb de uiteinden eend goed bekeken en kan geen soldeertin of andere mogelijk restanten van een naald constructie vinden. Gelijkbenige fibels zijn volgens mij veelal gegoten en dat is mijne niet, dit is een uitgehamerde strip. Mijn conclusie, helaas geen fibel.... Groeten, Gerard
|
| 29 nov 2023, 21:12 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|