|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:13
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
strix
|
 staafje
Zou dit een orakelstaafje kunnen zijn? Er zijn geen tekens zichtbaar aan de kopse zijden.
Materiaal: brons Afmeting: diameter 5 mm. lengte 24 mm Gewicht: 5,4 gr.
HG, Kees.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ qui quaerit invenit
|
| 15 jan 2024, 23:29 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
 Re: staafje
Denk niet dat je dit object zo kunt determineren als orakelstaafje wegens het ontbreken van bepaalde kenmerken. Lees dit eens door: viewtopic.php?f=823&t=4619Wat was de context waarin dit object gevonden is? Waarom denk je zelf aan een orakelstaafje?
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 16 jan 2024, 12:55 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Denk dat Chris gelijk heeft. Wat het dan wel is? Ik zou het niet weten.
|
| 16 jan 2024, 18:51 |
|
 |
|
strix
|
Ik dacht vanwege de afmetingen aan een orakel of geldstaafje, maar zonder zichtbare tekens aan de kopse kanten is er geen aanleiding toe.
HG, Kees.
_________________ qui quaerit invenit
|
| 16 jan 2024, 20:39 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
strix schreef: Ik dacht vanwege de afmetingen aan een orakel of geldstaafje, maar zonder zichtbare tekens aan de kopse kanten is er geen aanleiding toe.
HG, Kees. Dat is niet de reden, want dergelijke orakelstaafjes komen wel voor bij mijn weten. Die vreemde groef aan één kant + die andere raar afgebroken kant doen mij twijfelen, en waardoor ik dus denk dat jouw vondst geen orakelstaafje is.
|
| 16 jan 2024, 21:09 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Uit voornoemd genoemde topic, 'kale kop', nr.1: 
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 16 jan 2024, 21:18 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|