|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:39
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
takkie
Geregistreerd: 15 jun 2017, 00:17 Berichten: 2566 Woonplaats: Meerssen
|
 Bronzen oortje
Materiaal:brons
Afmeting: 5,6 cm x 3,2 cm
Gewicht: 12,60 gram
Beschrijving van het voorwerp:dit oortje al een tijd terug gevonden en kwam het tegen tijdens sorteren en rommelen. Gevonden op een veld met veel oud spul. Kan iemand aan de hand van vorm of primitieve bevestiginggaatje iets over een datering zeggen? En natuurlijk waaraan het gezeten heeft?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ 'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'. (Vergilius)
|
| 04 aug 2019, 10:23 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
 Re: Bronzen oortje
Zou zomaar een romeinse gesp geweest kunnen zijn gr Niels
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 04 aug 2019, 14:58 |
|
 |
|
takkie
|
not schreef: Zou zomaar een romeinse gesp geweest kunnen zijn gr Niels Hmm, zo had ik er niet naar gekeken. De vorm lijkt me niet verbogen en op deze manier lijkt het wel heel erg op een oor van een kannetje oid.. Vraag me alleen af hoe dit dan met dat gaatje vast zat. Gr,
_________________ 'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'. (Vergilius)
|
| 04 aug 2019, 15:54 |
|
 |
|
takkie
|
Afgelopen week veel romeinse gespen gezien. Toen dacht ik opeens aan een oudere vondst en ging er weer een belletje rinkelen.. Not zei het al en ik denk dat het precies klopt. Had hem deze week ook nog eens aan Aureum laten zien en daar was het ook duidelijk. Kwestie van perspectief soms gr, 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 30 apr 2020, 12:05 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|