|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:13
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
Archeologische tentoonstelling studenten KULeuven
| Auteur |
Bericht |
|
jeroen V.
|
 Archeologische tentoonstelling studenten KULeuven
Beste medezoekers!
De studentenkring Alfa, de leuvense studentenkring voor archeologi studenten is niet een kring die alleen maar feestjes enzo organiseert! Ze organiseert ook maandelijks een archeologische lezing, geregeld culturele uitstappen, 2 jaarlijks een groot symposium (dit jaar waarschijnlijk in samenwerking met Gent).
Maar bovenal organiseert ze ook jaarlijkse de (bekende, beroemde, beruchte) tentoonstelling! Vorig jaar werd de collectie van de kuleuven zelf tentoongesteld, met het doel om vergeten stukken uit de keleder te halen!
Dit jaar (2010 is de tentoonstelling zelf, met jaren bedoel ik schooljaren :p) is het theme Duidtere middeleeuwen: De merovingers!
En natuurlijk heb ik direct mijn hulp aangeboden om merovingische objecten te zoeken... Maar dit gaat nogal moeilijk zijn om voor pasen denk ik enkele merovingische dingetjes op te piepen...
Dus ik zat met het idee... Waarom vraag ik het niet aan jullie? Jullie hebben topstukken thuis liggen... De topstukken eens even uitlenen aan een tentoonstelling waar verschillende arhceologen en massas leken naartoe komen is toch prachtig!
Dus al er onder jullie mensen zijn die hun merovingische vondsten in bruikleen willen geven mogen julloie altijd een PB sturen! Binnenkort verschijnt hier nog de motivatie brief van de 2 mensen die verantwoordelijk zijn!
Ik kan jullie alvast meedelen dat alle stukken door ons verzekerd zullen worden, en op een veilige locatie tentoongesteld zullen worden (centrale bib van de KULeuven)
Vriendelijke groeten Jeroen Verrijckt
_________________ sommigen hebben alle kennis, althans dar denken ze.
Bedankt voor de determinaties en reacties
Tot ziens
Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.
|
| 26 aug 2009, 14:14 |
|
 |
|
Defixio
|
 Re: Archeologische tentoonstelling studenten KULeuven
Goed plan, hellaas heb ik geen middeleeuwse stukken.
|
| 26 aug 2009, 15:11 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Alstublieft mensen, je zou ons een groot plezier doen... En wat is mooier dan tussen andere archeologische objecten jou gevonden stukken te zien liggen? Terwijl belgische archeologen, zowel van de KUL als andere ze zien liggen? tentoonstelling@alfa.student.kuleuven.ac.be Dan kom je rechtstreeks bij de verantwoordelijken van de tentoonstelling uit! Wat ik dus niet ben... Ik ben verantwoordelijke voor de lezingen en uitstappen enzo :D Maar als je naar hen mailt helpen ze met al je vragen enzo! Ik weet dat hier mooie middeleeuwse stukjes zitten, laat ze toch even pronken voor het publiek!
Tot ziens
|
| 21 sep 2009, 17:38 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
moeten het belgische vondsten zijn 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 21 sep 2009, 22:30 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Ik denk het niet Bubba! Het thema is duistere middeleeuwen: merovingers... En bij mijn weten hebben die ook buiten België gewoond :p 
Tot ziens
|
| 22 sep 2009, 00:14 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
jeroen V. schreef: Ik denk het niet Bubba! Het thema is duistere middeleeuwen: merovingers... En bij mijn weten hebben die ook buiten België gewoond :p  WAS HET ALTIJD DONKER DAAR duistere middeleeuwen
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 22 sep 2009, 00:20 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Ja ed, ze hadden nog geen electriciteit, en men rookte zoveel dat er altijd een dichte rook was waar geen zonlicht door kwam 
Tot ziens
|
| 22 sep 2009, 10:17 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Zijn er mensen die al een mailtje gestuurd hebben?
We zijn nog steeds zoekende...
Deze stukken mogen ook in een museum aanwezig zijn, de verantwoordelijken regelen het wel met dat museum dan :)
Chris jij hebt ook zo'n prachtstukjes, Bubba ook denk ik? Dagobert, jij ook niet?
Kom op mensen het moet een pracht tentoonstelling worden! Karolien en Thomas moeten trots zijn op hun geleverde werk!
Tot ziens
|
| 28 sep 2009, 22:43 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
ha Jeroen ikzelf heb geen noemenswaardige merovingische vondsten kijk hier en zie wie ze wel heeft ,dan kun je ze een p.b sturen viewforum.php?f=312gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 29 sep 2009, 21:44 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Bedankt Bubba!
Ik zal ze straks pb'en... En de namen die ik noemde waren de eerste die in me opkwamen :p
Tot ziens
|
| 30 sep 2009, 00:16 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|