|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 17:58
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Mischien leuk om aan mee te doen...
| Auteur |
Bericht |
|
ronald
|
 Mischien leuk om aan mee te doen...
Goedenavond allemaal... In Lent {gemeente Nijmegen} gaat de dijk teruglegging langzaam aan van start. Werkelijk een gigantisch project gaat dit worden. Oude huizen staan leeg, en archeologen hebben de eerste sleuven openliggen... Dit alles kan bewonderd worden met een excursie. Nou ja, om een lang verhaal maar es kort te houden... http://www.huisvandenijmeegsegeschieden ... ie_in_LentMvg.
|
| 23 sep 2011, 20:45 |
|
 |
|
Maurits
|
 Re: Mischien leuk om aan mee te doen...
Erg leuk...als 16 jarig schoffie heb ik in de jaren 80 meegeholpen bij opgravingen in Leiden en in mijn herinnering was er altijd wel een dag voor de pers en het publiek, dus het is niet iets sinds de archeologie een commercieel bedrijf is geworden.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 23 sep 2011, 20:51 |
|
 |
|
ronald
|
Ja, alleen jammer dat het Nijmeegse depo bom en bomvol ligt, en nu nog voller word. Maar dat is weer discussievoer, en zoeken is er ook verboden Oh ja, veel romeins geschiedenis daar.... 2000 jaar geleden wandelde je gewoon vanuit Nijmegen in je korte broek de waal door naar Lent Mvg.
|
| 23 sep 2011, 21:01 |
|
 |
|
Vince100
Geregistreerd: 22 maart 2011, 12:04 Berichten: 311 Woonplaats: Betuwe
|
Ik ben meegeweest op een van die excursies, erg interessant vooral het archeologische gedeelte natuurlijk. Dit wordt inderdaad een mega-project, ik hoop dat de vondsten aan de Lentse kant een plaats krijgen in het eigen Lents museumpje ipv anoniem in de Nijmeegse depots te verdwijnen. Heb het eea gefilmd tijdens die excursie voor onze plaatselijke zorgcentra, zal het archeologische gedeelte vandaag op Youtube zetten. 
_________________ Zoekt met de Rutus Alter 71 en Deeptech Vista Smart.
|
| 21 nov 2011, 13:40 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|