Logo
Het is nu 29 maart 2024, 12:29



Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
 low budget pinpointer 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 mei 2014, 16:12
Berichten: 12
Antwoord met een citaat
Bericht low budget pinpointer
hallo ik kwam net met 1 idee wat mischien werkt en mischien ook wel totaal niet maar kijk voor een pinpointer ben je al gou 100 of meer voor kwijt teminste als je een goede koopt maar nu kent iedereen wel dat trucje met de radio en de reken machine als deze in een compact doosje stoppen ivbm zand zou dit dan als goede pinpointer kunnen werken iemand ervaring mee hoor het graag
groeten kiet :06 :07


06 apr 2015, 00:14
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 maart 2015, 23:19
Berichten: 214
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
huh ?? :Hellup:


06 apr 2015, 00:55
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 dec 2014, 18:19
Berichten: 3827
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
:yh


06 apr 2015, 11:07
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59227
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
:lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


06 apr 2015, 11:10
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 aug 2014, 18:25
Berichten: 194
Woonplaats: Mechelen limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
Met wat borrels en veel bier moet het lukken :iu
Succes :07
Peter


06 apr 2015, 13:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2013, 17:44
Berichten: 258
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
Misschien een extra melding toevoegen voor het posten? :sd


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


06 apr 2015, 13:31
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 aug 2014, 18:25
Berichten: 194
Woonplaats: Mechelen limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
Hoi kroonjg, ik ben de hele tijd :Censuur: op OK aan het drukken , maar dat funcioneerd niet :nubenikhetzat: :oooo :oooo :oooo :07
Peter


06 apr 2015, 13:55
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2013, 17:44
Berichten: 258
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
Logisch, dan heb je teveel gedronken :sd :sd


06 apr 2015, 14:24
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 aug 2014, 18:25
Berichten: 194
Woonplaats: Mechelen limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
Hi hi :sd we drinken er nog eentje, misschien lukt het dan :whoea: :whoea: :whoea:
Peter


06 apr 2015, 14:30
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2015, 01:10
Berichten: 28
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
hoi
de rekenmachine en de radio werkt echt maar is niet zo,n beste detector
voor iedereen die het wil snappen http://www.dotpsd.com/hoe-maak-je-een-m ... enmachine/
ik heb zelf een pinpointer gemaakt die vrij simpel is . wat je nodig hebt is een ferriet staaf zo,n ding uit een korte golf radio
en wat kleine onderdelen . en een soldeerbout om het in elkaar te flansen . ding doet het prima werkt een jaar op een 9 volt batterij .wie geïnteresseerd is kan ik het schema mailen wat overigens ook van het net komt . een andere manier is zo,n leiding
zoeker van de bouwmarkt kopen voor 10 euro . het kleine model de meest simpele kun je zo open maken en de printplaat en de ferrietstaaf er uit halen . je moet dan een klein kunststof kastje op de kop tikken . ik heb een behuizing van een stukke 3A dreambox adapter gebruikt . spulletje goed vast zetten met hotglue . en beter de draaiknop vervangen voor een potmeter
die dan boven op naast de ferrietstaaf komt om de gevoeligheid in te stellen . ook op die draaiknop zit de aan / uit schakelaar
ipv gewoon een drukknop gebuiken . anders moet je elke keer de gevoeligheid instellen . de ene kosten me 4 euro .de 2e 10 euro . werkt best goed .vind een klein stukje metaal op 1 cm . buzzer kan tussen de + en na de weerstand van de led aangesloten worden .is een 3v 1khz buzzer


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


24 apr 2015, 23:09
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59227
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
eef1 schreef:
hoi
de rekenmachine en de radio werkt echt maar is niet zo,n beste detector
voor iedereen die het wil snappen http://www.dotpsd.com/hoe-maak-je-een-m ... enmachine/
ik heb zelf een pinpointer gemaakt die vrij simpel is . wat je nodig hebt is een ferriet staaf zo,n ding uit een korte golf radio
en wat kleine onderdelen . en een soldeerbout om het in elkaar te flansen . ding doet het prima werkt een jaar op een 9 volt batterij .wie geïnteresseerd is kan ik het schema mailen wat overigens ook van het net komt . een andere manier is zo,n leiding
zoeker van de bouwmarkt kopen voor 10 euro . het kleine model de meest simpele kun je zo open maken en de printplaat en de ferrietstaaf er uit halen . je moet dan een klein kunststof kastje op de kop tikken . ik heb een behuizing van een stukke 3A dreambox adapter gebruikt . spulletje goed vast zetten met hotglue . en beter de draaiknop vervangen voor een potmeter
die dan boven op naast de ferrietstaaf komt om de gevoeligheid in te stellen . ook op die draaiknop zit de aan / uit schakelaar
ipv gewoon een drukknop gebuiken . anders moet je elke keer de gevoeligheid instellen . de ene kosten me 4 euro .de 2e 10 euro . werkt best goed .vind een klein stukje metaal op 1 cm . buzzer kan tussen de + en na de weerstand van de led aangesloten worden .is een 3v 1khz buzzer



LEUK GEDAAN :sd :sd

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


24 apr 2015, 23:22
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2015, 01:10
Berichten: 28
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
dank je
hier bij ook nog even het schema voor de liefhebbers


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


24 apr 2015, 23:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 mei 2014, 16:12
Berichten: 12
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
dankje voor de tekening van de week maar is naar de bouwmarkt kijken voor een of mischien zelf een maken :goezo:


25 apr 2015, 13:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
Ik trek wel gewoon een kruis met mijn detector :lol:

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


25 apr 2015, 13:42
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 21:53
Berichten: 4210
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
Ieder moet het natuurlijk voor zich weten.
alleen vraag ik mij wel`s af waarom überhaupt al geld besteden aan een pinpointer :06 :04

Je hebt een detector,,, en er zit zelfs al een pinpointer op voor de mensen die moeite hebben te lokaliseren :yh en dan heb je nog een pinpointer nodig om je vondst te vinden :yh dat is 3-dubbel op,, dat gaat in mijn geval 3-dubbel van m`n zoektijd af,,, leer je schotel kennen en je hebt 3x meer tijd en minder handelingen om iets te vinden.

_________________
Mvg Axel


25 apr 2015, 13:53
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2015, 01:10
Berichten: 28
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
dat is wel zo maar op deze manier werkt het heel leuk . ik zoek met de detector tot ik ietv vind wat er in de display intressant uit ziet . dan gebruik ik de pinpointer van de detector om de juiste plek om te graven te bepalen . en als ik er zeker van ben dat
het er uit gegraven is .dan rommel ik met de zelfbouw pinpointer door het hoopje aarde (zand werkt ook) . als het piept dan raak ik het aan of zit er 3 cm naast als het wat groter is . leuk zoeken zo . kan natuurlijk op veel manieren ik deed het ook zonder pinpointer gaat ook . maar als je zelf iets kan maken voor een paar euro dan is het toch wel een aanwinst .
het schema is niet de detector van de bouwmarkt die is al kant en klaar.


25 apr 2015, 14:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
Wanneer jij pas graaft zodra een item een goede uitlezing geeft op je display, zal je vreselijk veel interessants overslaan!

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


25 apr 2015, 14:39
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2015, 01:10
Berichten: 28
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
dat kan maar anders kom ik per dag 20 meter verder . ik gebruik een minelab ctx3030 en die geeft heel netjes aan in welk gebied een metaal zich bevind .aluminium laat ik meestal liggen tenzij het er heel schoon is en ik niet 100 keer een pullring aan het opgraven ben . ook geeft de display de vorm aan en hoeveel metalen dingen er in de grond zitten
maar ja kan dat er nu net iets heel moois tussen zit of iets moois van ijzer wat ik dan laat liggen . ik denk dat niemand
alles uit de grond haalt .


25 apr 2015, 14:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
Met alle respect hoor, bedoel het zeker niet verkeerd. Maar wanneer ik dit lees is me wel duidelijk dat je nog wel wat zaken aan te leren hebt.

Ik zoek zelf ook met de ctx en heb nu bijna 30 jaar ervaring met zoeken. Ik weet het nooit zeker welk metaal er onder mijn schijf ligt. Je kan niet zomaar alles integraal overnemen van je display. Alles is afhankelijk van diepte/legering/mineralisatie/ligging van het voorwerp/grootte van het voorwerp/.../...

Ik zoek met diezelfde ctx zonder discriminatie en durf te stellen dat ik bizar weinig, binnen het dieptebereik van deze detector, laat liggen.

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


25 apr 2015, 14:58
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:54
Berichten: 3452
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
Tja,moet toch nog wat bijleren na 45 jaar zoeken.
Leuke verhalen die in de boekjes staan worden al vanaf het begin gelooft, maar velen die het vervolg niet willen lezen.
Wat een dig. Scherm aangeeft is een indicatie en wat men hiermee doet is aan de zoeker.
Door schade en schande wordt men wijs, is een gezegde en dat komt mooi van pas hier.
Heb nog nooit een scherm gezien dat iets wat rond is ook als rond determineerd.
Metaalsoorten geeft het als een indicatie aan, klein brons zal er uitzien als troep, goud zal als ijzer gezien worden.
Dus ik zou zeggen, eerst eens goed naar je md luisteren, want je mist het meeste.
gr Mat

_________________
Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.


25 apr 2015, 15:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
Mee eens. Schermpje kijk ik nooit naar, alles op geluid! Behalve de accu indicator dan he :07

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


25 apr 2015, 15:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2015, 01:10
Berichten: 28
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
ik zoek maar dan wel met af en toe een pauze toch al 32 jaar . het virus is in mn bloedbaan beland tijdens het mee lopen als jochie van 12 met een diehard die er patronen uit een 1 mans putje toen handgranaten en een stukje verder een mortier buis met de granaat er nog in vond . dat was mooi dacht ik maar wel duur .dus tegelijkertijd als hobby elektronica gaan doen en later mn mts diploma,s gehaald . ik weet dus goed dat regels niet al te letterlijk genomen moeten worden . wie probeert die ontdekt .en bij twijfel graaf ik ook zeker een gaatje . ik sla je adviezen dus ook zeker niet in de wind. ik denk dat jij meer uren op pad bent geweest dan ik . van ervaring leer je . meestal zoek ik naar militairia daar heb je niet zo veel bijzonders voor nodig
ik woon in utrecht probleem is hier dat je niet mag of kan zoeken in de oude binnenstad . er omheen bij forten kastelen ed mag dus ook niet. de rest is nog al vervuilt met stukken roest gasbuis blikjes spijkers . op schone stukken waar ik 1 keer per 5 meter een keer piep hoor graaf ik ook alles maar geen ijzer . in hi trash terrein is dat geen doen ik zou rijk worden als die rommel allemaal ging inleveren bij oud ijzer .maar goed iedereen zn eigen manier en dat is dus ook afhankelijk van het grond type .


25 apr 2015, 15:41
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2015, 01:10
Berichten: 28
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget pinpointer
nog even een update van de verbouwde bouwmarkt pinpointer . nu in eigen kastje


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


26 apr 2015, 03:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl