|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 maart 2026, 09:48
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
bbouhuis
Geregistreerd: 12 aug 2013, 22:16 Berichten: 61 Woonplaats: Brabantia
|
 Hollandia/ Oord uit 1575
moeilijk te zien denk ik maar ik probeer het toch
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ ik zoek met een Whites CoinMaster GT
|
| 04 sep 2013, 21:23 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 Re: muntje met een leeuw
Nog weinig zichbaar op jou muntje. Volgens ik nog kan zien/
HOL.4B: oord.(V.57.1 - GH.263.11 - vdCh.XXXV.79-84 - PW 2009-2011) VOORZIJDE: Gekroond wapenschild met leeuw naar links, gelegen op een stokkenkruis. TEKST: .PHS. D:G. COM. HOL. Z. ZEL. (of variant) en jaartal gescheiden door een roosje boven de kroon. De tekst is voluit: Philippus Dei gratia comes Hollandia z Zeelandia, en betekent: Philips, bij Gods gratie graaf van Holland en Zeeland. KEERZIJDE: De Hollandse maagd zittende in een gesloten tuin. Zij wijst met haar rechterhand naar een zonnige hemel als teken van het vertrouwen op de Heer. TEKST: .AVX. NOS. IN. NOM. DOM. (of variant). Dit is voluit: auxilium nostrum in nomine Domini, onze hulp is in de naam des Heeren.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 04 sep 2013, 21:42 |
|
 |
|
Forbes
Geregistreerd: 09 jun 2012, 12:43 Berichten: 1618 Woonplaats: Friesland
|
Hollandse Oord 157. 
_________________ Al is Fryslân plat, it hat syn hichtepunten.
>>>> Golden Mask 4 <<<<
|
| 04 sep 2013, 21:43 |
|
 |
|
bbouhuis
Geregistreerd: 12 aug 2013, 22:16 Berichten: 61 Woonplaats: Brabantia
|
muntje zit in de vaseline maar het schoonmaken gaat mij nog niet zo goed af.
Ik vind het wel apart dat alle munten die ik tot op heden gevonden heb zo ver uit elkaar liggen in tijd en niet in afstand op het veld. In totaal heb ik nu zo'n 20 muntjes varierend van 1 cent uit 1943, enkele halve en hele centen van willem 1 en 2, Groningen et Ommelanden/ Duit uit 1676 , een duit uit zeeland en een van overijssel, een pfennig uit 1700 en nu dus deze. Is dat gebruikelijk of vind je doorgaans een bepaalde periode in een weiland?
_________________ ik zoek met een Whites CoinMaster GT
|
| 04 sep 2013, 22:55 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
bbouhuis schreef: muntje zit in de vaseline maar het schoonmaken gaat mij nog niet zo goed af.
Ik vind het wel apart dat alle munten die ik tot op heden gevonden heb zo ver uit elkaar liggen in tijd en niet in afstand op het veld. In totaal heb ik nu zo'n 20 muntjes varierend van 1 cent uit 1943, enkele halve en hele centen van willem 1 en 2, Groningen et Ommelanden/ Duit uit 1676 , een duit uit zeeland en een van overijssel, een pfennig uit 1700 en nu dus deze. Is dat gebruikelijk of vind je doorgaans een bepaalde periode in een weiland? lijkt mij een stortgrond
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 04 sep 2013, 23:28 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|