|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 maart 2026, 11:04
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Suzi
|
 Duit 1685 (?) Friesland.
Materiaal: koper Afmeting: 2 cm Gewicht: ? Denk iets meer dan 1 gram Beschrijving van het voorwerp: Slordige voorkant. Hele scherpe achterkant. Wat ik kan lezen staat er op de voorkant PRJSIA. Waarschijnlijk moet dit frisia zijn. De achterkant het schild van frisiaduit. Is dit ook een imitatie? Jaartal heel slecht te lezen. 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 26 jul 2015, 17:45 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
 Re: Nog een slordig muntje
Ik denk toch een normale Frisia-duit uit de 1680 serie. Deze zijn vrij slordig geslagen.
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 26 jul 2015, 18:17 |
|
 |
|
Suzi
|
Oke top. Dank je madelinus 
|
| 26 jul 2015, 19:50 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Ik ga mee met Madelinus.
VOORZIJDE: Een leeuwtje tussen twee versieringen, daaronder FRISIA in één regel en het jaartal tussen twee rozetten/bollen. Onder het jaartal een rozet tussen versieringen.
KEERZIJDE: Gekroond wapen van Friesland met twee gaande leeuwen boven elkaar. Het wapen heeft aan de rand weer versieringen. Lit: Pannekeet FRI. 12
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 27 jul 2015, 07:25 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|