|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 maart 2026, 06:57
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
Overijssel/ Duit uit 1753
| Auteur |
Bericht |
|
bentutti
Geregistreerd: 20 dec 2012, 00:19 Berichten: 1137 Woonplaats: Haarlemmermeer
|
 Overijssel/ Duit uit 1753
Diameter: 20mm Gewicht (massa): 2gr Materiaal: Koper
Deze duit gevonden met een mega dikke korst erop. Voor mij een projectje op hiermee eens te experimenteren met elektrolyse en chemische patineren.
Hier op de site een simpele elektrolyse opstelling gevonden met een oude telefoon adapter. Binnen 20 minuten had ik de munt nagenoeg schoon en daar kwam deze Duit uit OverYssel uit te voorschijn. Ook eens gekeken hoe je de contouren van de munt terug kan krijgen en heb het volgende gedaan. In een glazen pot met deksel een klein laagje ammoniak gegoten, in dit laagje een schrijf aardappel gelegd en hierin 4 spelden geprikt. De munt op de spelden gelegd en dit ongeveer 12 uur in de afgesloten pot laten dampen en tussentijds de munt een keer omgedraaid.
Was erg leuk om te zien dat er best nog een leuk muntje uit een hoop ellende kan komen.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Dutch Salvage, Industrieel antiek, mancave en curiosa https://www.facebook.com/dutchsalvage/
Ik verzamel alles wat met Amsterdam heeft te maken
|
| 19 jan 2013, 11:37 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Duit OverYssel 1753
hij is mooi
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet