|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 maart 2026, 15:34
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Halve plak van Drie Steden met de stadsnaam Deventer
| Auteur |
Bericht |
|
daantje83
|
 Halve plak van Drie Steden met de stadsnaam Deventer
Diameter: 15mm Gewicht (massa): n/a Metaal:biljoen
hij is niet echt heel goed te lezen maar ik hoop dat het genoeg is had deze nog niet eerder gezien
wat ik uit het schildje haal is onder in een sleutel en daar boven 2 leeuwtjes (liggend) maar het kan ook net zo goed de kip van deventer zijn...
de sleutel de poten en de leeuwen de vleugels...
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 29 apr 2014, 21:33 |
|
 |
|
Achnaron
|
 Re: plakje
 kun je misscien iets van het omschrift ontcijferen
_________________ no future without a past
Zoek met white's prizm 5g
|
| 02 mei 2014, 12:28 |
|
 |
|
Forbes
Geregistreerd: 09 jun 2012, 12:43 Berichten: 1618 Woonplaats: Friesland
|
Mooie halve plak Halve plak van Drie Steden met de stadsnaam Deventer Voorzijde: Drie schilden(Deventer, Kampen en Zwolle) met daarin een letter D AN M | CCC | CC 34 AN M | CCC | CC 43 AN M | CCC | CC 61 AN M | CCC | CC 75 (geeft aan welk jaartal 15'') Keerzijde: Kruis met een ster in centrum, MON NOV DAV ENT Ref: vd.Chijs pl XI, de nummers 22-25.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Al is Fryslân plat, it hat syn hichtepunten.
>>>> Golden Mask 4 <<<<
|
| 02 mei 2014, 13:00 |
|
 |
|
Achnaron
|
 mooi Forbes, ik moeg echt een betere bril hebben
|
| 02 mei 2014, 13:02 |
|
 |
|
daantje83
|
aan de kant met het schild
zie ik links onder het schild staan IV
ik weet het niet zeker maar ik meen links boven het wapen waarvan ik denk een sleutel met 2 leeuwen er boven te zien de stads poort van kampen te zien.. of iets wat daar op lijkt waar dan e.v.t het derde wapen zou moeten staan is die kaal ... verdere tekst kan ik niet lezen aan die kant
aan de kant met het kruis
of de eerste letter is een m of een s en een r daarna komt met zekerheid een o en daarna vrij zeker een p
dat is dan 1 woord dat in zoon vakje van een kruis staat..
ik denk dat de eerste letter toch een m is maar dan zeer sierlijk gemaakt beetje bolling in de stelen
het woord er voor eindigt waarschijnlijk op een I of een T verder is het gokken..
als ik moet gokken staat er in het midden een ster.
|
| 02 mei 2014, 13:34 |
|
 |
|
daantje83
|
bedankt Forbes
denk inderdaad ook dat het een drie steden plakje is..
ik had laatst een plakje van hasselt gevonden... en dacht misschien is dit ook wat anders..
maar ik meen links van het wapen een stads poort te zien dus dan zal het wel een drie steden plakje zijn
bedankt voor het determineren
|
| 02 mei 2014, 13:35 |
|
 |
|
Achnaron
|
 Re: Halve plak van Drie Steden met de stadsnaam Deventer
Muntheer: Driesteden gemeenschappelijke muntslag (Deventer, Zwolle, Kampen) Denominatie: 1/2 plak Datum: (Ca 1561-1575) Materiaal: Biljoen Massa: Ca 0,47 gram. Diameter: Gemeten diameter 14 à 15 mm. Voorzijde: Lang breedarmig kruis, gedekt door een ster MON-NOV-DAV-ENT Keerzijde: De wapenschilden van de drie steden (Deventer/Zwolle/Campen) Radiaal geplaatst rond de letter D. ANIM-CCC-CC(laatste twee cijfers van het jaartal 1561/1575) Lit: Van der Chijs XI.24-25; Fortuyn Droogleever 54.70.
|
| 05 mei 2014, 18:31 |
|
 |
|
Fozziel
Geregistreerd: 27 okt 2013, 02:22 Berichten: 1456 Woonplaats: Den Haag
|
 Re: Halve plak van Drie Steden met de stadsnaam Deventer
Mooie munt. Top!!! Grts