|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 maart 2026, 13:49
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Ik loop
Geregistreerd: 10 sep 2013, 20:32 Berichten: 170 Woonplaats: Provincie Utrecht
|
 Duit Friesland?
Diameter: Ongeveer 21mm. Gewicht (massa): Niet te wegen door mijn weegschaal. Metaal: Onbekend, ik denk koper.
Ik heb in 1 kluit 2 muntjes gevonden. Dit is er 1 van. Als ik heb goed heb is dit een duit uit Friesland, maar verder kom ik niet. Het jaartal is niet duidelijk genoeg en ook de achterzijde niet. Kan iemand hier een betere determinatie doen?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 11 okt 2014, 09:43 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 Re: Duit Friesland?
Waarschijnlijk dit type duit. Onder voorbehoud van verdere reiniging !
FRI.10: duit.(V.131.5 - AvdW.35-40 - PW 6006)
VOORZIJDE: Een tulpkrans met daarin de tekst FRI SIA in twee regels, daaronder het jaartal.
KEERZIJDE: Gekroond wapen van Friesland met twee gaande leeuwen boven elkaar. Het wapen heeft geen versieringen meer, is aan de onderzijde ronder en heeft aan de bovenzijde twee instulpingen.
TEKST: .NISI. DNS. NOBISCVM. (of variant). Dit is voluit: nisi Dominus nobiscum, en betekent: tenzij de Heer met ons is.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 11 okt 2014, 10:00 |
|
 |
|
Mara
Geregistreerd: 28 jan 2014, 22:58 Berichten: 1541 Woonplaats: West-Brabant
|
 Re: Duit Friesland?
Kan het ook 1629 zijn? Ik heb er onlangs 2 gevonden uit dat jaar, de 9 ligt dan een beetje op zijn kant, zou bij jou ook kunnen?
|
| 11 okt 2014, 10:38 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|