|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:24
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
oord van karel v1 1711/1740
| Auteur |
Bericht |
|
Dutchy
|
In ieder geval determinabel lijkt me. Ik kan hem echter niet vinden, de munt is in Belgie gevonden, niet ver van de grens. Ik wil de munt niet rechtbuigen daar ik bang ben dat de munt zal breken. Wie heeft een idee?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 28 dec 2009, 18:28 |
|
 |
|
Wiebren
Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:54 Berichten: 1512 Woonplaats: Augustinusga
|
 Re: Oudere munt, redelijke staat
Denk een rekenpenning maar ik heb niks met munten 
_________________ Soms...........
|
| 28 dec 2009, 18:45 |
|
 |
|
Defixio
|
Ik lees ROMT of BOMT wie ziet meer?
|
| 28 dec 2009, 19:26 |
|
 |
|
Dutchy
|
Met dank aan rakker van het forum pieppiep.nl:
VOORZIJDE: Borstbeeld van Karel VI naar links, met daaronder een lelie.
TEKST: CAROLVS VI D:G: - ROM: IMP: HISP: REX. (of variant). Dit is voluit: Carolus VI Dei gratia Romanorum Imperator Hispaniarum rex, en betekend: Karel VI, bij Gods gratie Duits keizer en koning van Spanje (de tekst gaat op de keerzijde verder).
KEERZIJDE: Gekroond monogram van drie maal de letter C, boven de kroon het jaar.
TEKST: .ARCHID. AVST. DVX. BVRG. C. FLAND. c. (of variant). Dit is voluit: archidux Austria dux Burgundie comes Flandrie Zc, en betekend: aartshertog van Oostenrijk, hertog van Bourgondië en graaf van Vlaanderen.
|
| 29 dec 2009, 12:21 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|