|
|
|
|
|
|
Het is nu 05 maart 2026, 14:54
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Liard 1746 Johan Theodoor van Beieren, Luik.
| Auteur |
Bericht |
|
Rob740
Geregistreerd: 01 maart 2015, 09:22 Berichten: 159 Woonplaats: Vijlen
|
 Liard 1746 Johan Theodoor van Beieren, Luik.
Diameter: 20 mm Gewicht (massa): 2 gram Metaal:brons
Munt slecht te zien , maar hier is vast iemand hoop ik die hem herkent. Toch niet weer een van Beieren..uit luik, ;-)
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zelf niets te piepen.
Laatst bijgewerkt door Rob740 op 25 apr 2015, 23:08, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 25 apr 2015, 22:52 |
|
 |
|
Rob740
|
 Re: Munt
Volgens mij heb ik hem al gevonden, alleen staan de wapens zo raar links bij de rand. JOHANN THEODOR VAN BEIEREN 1744-1763 - MUNTPLAATS LUIK
_________________ Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zelf niets te piepen.
|
| 25 apr 2015, 23:04 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Munt
zo ,moet hij of
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 25 apr 2015, 23:05 |
|
 |
|
Rob740
|
 Re: Munt Liard Luik theodorus van Beieren ?
Weet ik even niet Ed zal morgen nog eens goed kijken. http://www.duiten.nl/luikvanaf1612.htmlIk moet me echt eens gaan verdiepen in hoe schoon te maken die munten.
|
| 25 apr 2015, 23:10 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 Re: Munt Liard Luik theodorus van Beieren ?
Volgens mij 1746
LUI.84B: Liard (koper)(de Chestret 686 - Dengis 1162) VOORZIJDE : Met bonnet gekroond en gevierendeeld INGEBOGEN wapenschild gelegen op een schuin kruis gemaakt van een staf en een degen. De bonnet boven het wapen onderbreekt de tekst. In kwartier 1 en 4 het wapen van Palatinat (leeuw) en in kwartier 2 en 3 het wapen van Beieren (ruiten). TEKST: I. THEODORVS. D. G. BAV. D (of variant). Dit is voluit: Johannus Theodorus dei gratia Bavaria dux. Dit betekent: Johann Theodor, bij Gods gratie hertog van Beieren. KEERZIJDE: In het centrum een met bonnet gekroond wapenschildje met daarin het perron van Luik. Om dit wapenschildje zijn in een kruisvorm vier andere wapenschildjes geplaatst. Dit zijn de wapens van Loon (boven), Franchimont (rechts), Horne (onder) en Bouillon (links). Het bovenste wapen onderbreekt de tekst. In de vlakken van het door de de wapenschildjes gevormde kruis staan de cijfers van het jaartal. TEKST: EP. ET. PRIN. LEO. DVX. B. M. F. C. L. H (of variant). Dit is voluit: episcopus et princeps Leodiensis dux Bulloniensis marchionis Franchimontis comes Losensis Hornensis. Dit betekent: prinsbisschop van Luik, hertog van Bouillon, markies van Franchimont, graaf van Loon en Horne. Bron:http://www.duiten.nl/catalogus.html
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 26 apr 2015, 07:02 |
|
 |
|
Jamn
|
 Re: Liard 1746 Johan Theodoor van Beieren, Luik.
Nice
|
| 26 apr 2015, 08:14 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|