|
|
Het is nu 05 maart 2026, 14:01
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
is dit nou m'n eerste slechte romein ...????
| Auteur |
Bericht |
|
tntneon
Geregistreerd: 05 jan 2014, 11:53 Berichten: 1519 Woonplaats: zuidelijke nederlanden
|
 is dit nou m'n eerste slechte romein ...????
Diameter: 20 a 21 mm beetje onregelmatig wel met schuifmaat Gewicht (massa): 2.75 gr Metaal:brons of koper dikte: 1.6 mm -Deze vorige week gevonden , deze is anders als de andere versleten koperen die vind. Ookal is ie goed versleten het borstbeeld heeft nog veel diepte. Heb er voor de gein een filips duit naast gelegd (links filips duit , rechts de onbekende) omdat ik eerst dacht dat het een oord van hem was , maar naar mate ik de munt beter cleande zag het er toch steeds meer uit als een romein. ben ik het , die romeins begint te halucineren of maken jullie dat er ook van ??? grtzz John rechts is de munt die ik zou willen DTM'n , alvast duizend maal dank 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Xp deus (2015) en backup : Garret 350 euro ace + pinpointer
|
| 09 maart 2016, 16:08 |
|
 |
|
tntneon
Geregistreerd: 05 jan 2014, 11:53 Berichten: 1519 Woonplaats: zuidelijke nederlanden
|
 Re: is dit nou m'n eerste slechte romein ...????
hier eentje waar de onbekende scherper opstaat... 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 09 maart 2016, 16:13 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28580 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @ John,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, heel moeilijk te zien vanaf de foto  zeker zie ik de contouren van een borstbeeld  lijkt wel op de Franse/Duitse borstbeelden die 17/18 eeuw staan. als ik deze munt in mijn hand had liggen zou ik het meteen kunnen zeggen, ken je iemand uit je omgeving die regelmatig "romeinse munten" vind, die kan het wel vaststellen. mvg Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 09 maart 2016, 17:32 |
|
 |
|
tntneon
|
Thx coinhunterChris , Nee ken eigenlijk niemand in de buurt die deze vind .... Mss radiohead of trash , weet dat een van die twee uit mijn buurt komt , maar de welke nou weer ... Even op hun profiel kijken Ik wist dat dit een moeilijk zou zijn , t was daarom dat ik twijfelde om deze wel te posten. Grtz john Alvast bedankt 
|
| 09 maart 2016, 18:17 |
|
 |
|
pinpoint
Moderator en erelid
Geregistreerd: 21 dec 2008, 12:33 Berichten: 4029 Woonplaats: Liemers
|
Korte , ca. 1570 , Philips II Grt , Pinpoint
_________________ COGITO , ERGO SUM
|
| 09 maart 2016, 19:23 |
|
 |
|
tntneon
|
Denk je dan toch , omdat het hoofd wel wat dikker is ( de rechtse)...alsook gewicht dat hoger ligt Kan wel hoor , ik dacht op de akker eerst ook aan een filips oord alvast bedankt om je gedacht te geven Grtzz john
|
| 09 maart 2016, 20:29 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Ik ga mee met Pinpoint. Korte, Philips II Zonder jaartal Muntplaats Antwerpen of Maastricht.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 09 maart 2016, 21:39 |
|
 |
|
Tom1980
|
 Re: Korte z.j. Ca. 1560-1567 Philips II, Antwerpen/Maastricht.
Paul hij bedoelt de rechtse munt 
|
| 09 maart 2016, 21:48 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 Re: Korte z.j. Ca. 1560-1567 Philips II, Antwerpen/Maastricht.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 09 maart 2016, 22:00 |
|
 |
|
tntneon
|
sorry mannen dat ik jullie op het verkeerde spoor heb gezet .... ik had die filips duit moeten weglaten een koperen Louis den zoveelsten dan  , zou inderdaad ook kunnen , die hebben ook allemaal n'n dikke kop grtzz John
|
| 10 maart 2016, 20:15 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|