|
|
Het is nu 04 maart 2026, 23:23
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Gerrit Gerritsen
Geregistreerd: 05 aug 2013, 09:57 Berichten: 50 Woonplaats: Deventer
|
 leeuwendaalder 1576.
Diameter: 4 cm Gewicht (massa): 25,6 gram Metaal: denk zilver Halo allemaal, Ik weet het de foto's zijn belabberd. Mijn vraag is eigenlijk dan ok hoe krijg ik hem schoon. Durf niet te experimenteren met deze. Alle tips zijn welkom. Grote zilveren munt dus met een tekst wat lijkt op confident Ho Staat een leewtje op met daarboven een ridderfiguur die lijkt te staan strijken Als ik hem echt goed schoon heb zal ik hem opnieuw posten. Wie heeft er tips.?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 03 okt 2013, 21:10 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 Re: Groot zilver en vies
Zeker de moeite om op te kuisen. Ridders strijken niet, ze strijden. Ben eens benieuwd wat daar van onder komt.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 03 okt 2013, 21:15 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
in de citroenzuur opvrijven met maagzout gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 03 okt 2013, 21:32 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28579 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @ Gerrit Gerritsen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, gefelis,zit topper onder krulstaart schreef: in de citroenzuur opvrijven met maagzout gr marin aub geen citroenzuur  ik gebruikte het vroeger,maar het vreet vaak putjes in de munten van mindere kwaliteit zilvergehalte,gebruik verdund huishoudammoniak,dus met wat water verdunnen en is het goed zilver kun je het puur gebruiken,ammoniak tast niet zilver aan,maar altijd verzichtig ermee en zuinig gebruiken.potje moet afsluitbaar zijn anders verdampen de werkzame stoffen.wel met maagzout navrijven als hij sterk vervuild is en dat moet je herhalen telkens als de munt uit ammoniak komt,succes grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 03 okt 2013, 22:26 |
|
 |
|
rakker
Geregistreerd: 04 jul 2009, 15:41 Berichten: 1616 Woonplaats: zeeland
|
mijn gedacht zal ik dr niet ver van zitten  ..als ik zeg dat het een leeuwedaalder is gr rakker
|
| 03 okt 2013, 23:07 |
|
 |
|
sjoho
|
Goed gezien Rakker. En hij staat inderdaad te strijken, vroeg geëmancipeerd 
|
| 03 okt 2013, 23:11 |
|
 |
|
Gerrit Gerritsen
|
Thanx dat lijkt er wel op ja. Morgen ff naar de apotheek voor wat maagzout.  voor de munt natuurlijk 
|
| 03 okt 2013, 23:33 |
|
 |
|
Achnaron
|
 komt zeker een topper onder vandaan 
_________________ no future without a past
Zoek met white's prizm 5g
|
| 04 okt 2013, 19:08 |
|
 |
|
koudi
Moderator
Geregistreerd: 22 apr 2011, 20:52 Berichten: 5405 Woonplaats: silvolde
|
Spannend 
|
| 05 okt 2013, 00:21 |
|
 |
|
Gerrit Gerritsen
|
Hij is zo goed als schoon, met verdund amonia en maagzout. Durf niet verdr te gaan ik vind het wel mooi zo en er lijken slechte plekjes in te zitten. En het is een......... Rapapa. Een leeuwendaalder uit 1576. Zal morgen bij daglicht nieuwe fot's maken en opnieuw posten. 
|
| 05 okt 2013, 22:00 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Gerrit Gerritsen schreef: Hij is zo goed als schoon, met verdund amonia en maagzout. Durf niet verdr te gaan ik vind het wel mooi zo en er lijken slechte plekjes in te zitten. En het is een......... Rapapa. Een leeuwendaalder uit 1576. Zal morgen bij daglicht nieuwe fot's maken en opnieuw posten.  We kijken er al naar uit. Rakker, had het goed gezien ! ! !
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 05 okt 2013, 22:05 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|