|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 maart 2026, 06:57
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Liard z.j. Maximiliaan van Beieren, Hasselt
| Auteur |
Bericht |
|
Abster
|
 Liard z.j. Maximiliaan van Beieren, Hasselt
Materiaal:KOPER
Afmeting:
Gewicht:
Beschrijving van het voorwerp:
Abster is met vakantie in Limburg en al zoekend met de Whites Spectra V3 deze munt van koper gevonden. Ik ken zeer veel koperen munten maar deze heb ik niet eerder gezien???
Grtzz Abster Ik vind nooit wat(voor Wilhelm).
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 14 aug 2014, 18:09 |
|
 |
|
tegelmenkemobiel
|
 Re: KOPEREN MUNT?
Maximiliaan van beieren Zie duiten.nl rechter kolom luik na1612 Dat ik weet zijn er twee types een met de ruitjes naar rechts en een met de ruitjes naar links
_________________ Zoekt met garrett euro ace en is tegelmenke maar dan vanuit mobiel
|
| 14 aug 2014, 18:40 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 Re: KOPEREN MUNT?
Deze munt betreft een variant. Zie tekening in Vanhoudt en Pannekeet met COL
Muntheer: Maximiliaan-Hendrik van Beieren 1650-1688 Denominatie: Liard/Oord Slagplaats: Hasselt (Feodaal vorstendom Luik) Datum: z.j. Materiaal: Koper (Cu) Massa: Ca 3 gram. Diameter: 26 mm. Voorzijde : Met bonnet gekroond wapenschild waarbij de bonnet de tekst onderbreekt. In het wapenschild het wapen van Beieren. MAXIM. HEN. D. G. ARC. CO. Dit is voluit: Maximilianus Henricus dei gratia archiepiscopus Colonia. Wat wil zeggen: Maximiliaan Hendrik, bij Gods gratie aartsbisschop van Keulen. Keerzijde: Met bonnet gekroond wapenschild met het wapen van Bouillon, de bonnet is gelegen op een kruis gemaakt van een staf en een degen. ET. PRINC. LEO. DVX. BV. EPS Dit is voluit: episcopus et princeps Leodiensis dux Bulloniensis. Wat wil zeggen: Prinsbisschop van Luik, hertog van Bouillon. Lit: de Chestret 644 ; Dengis 1107; Pannekeet Lui. 71; Vanhoudt I 1303.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 14 aug 2014, 20:07 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|