|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 maart 2026, 19:20
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 1 bericht ] |
|
Albrecht & Isabella, Dubbele penning, Antwerpen, 1607
| Auteur |
Bericht |
|
mtc cocoon wim
|
 Albrecht & Isabella, Dubbele penning, Antwerpen, 1607
Diameter: 22mm Gewicht (massa): 2,7 gram Materiaal: koper
Naast de mooie zilvermunten die ik hier plaats zou je bijna vergeten dat ik ook nog koper muntjes opgraaf ook hé maar ... de akkers hier in Vlaanderen zijn al eeuwen na elkaar steeds bewerkt en al eeuw lang intensief van mest voorzien dat het echt mirakel begint te worden om nog zoiets in deze staat te kunnen vinden dus beschouw deze ook tot mijn toppers onder de kopermunten die ik al gevonden heb de laatste 8 jaar.
VOORZIJDE: Gekroonde letters AE van Albertus & Elisabeth.
TEKST: (handje) ALBERTVS. ET. ELISABET. D:G. (of variant). Dit is voluit: Albertus et Elisabeth Dei gratia en betekend: Albertus en Elisabeth, bij Gods gratie (de tekst gaat op de keerzijde verder).
KEERZIJDE: Gekroond wapenschild (1) verdeelt in twee vlakken, het wapenschild is gelegen op een schuingeplaatst stokkenkruis.
TEKST: .ARCH. AVST. DVC. BVRG. ET. BRA (handje) (of variant). Dit is voluit: Archiduces Austria duces Burgundie et Brabant en betekend: aartshertogen van Oostenrijk en hertogen van Bourgondië en Brabant.
Groeten Wim
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 04 dec 2014, 22:23 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 1 bericht ] |
|