|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:25
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
gertimmerzeel
Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03 Berichten: 4136 Woonplaats: Breukelen
|
 ¼ stuber (1765-1794)
Diameter: 22,9 Gewicht (massa): 1,80 gr Metaal:vond gisteren dit koperen schijfje, rolde knalgroen uit de klei, patine was erg poederig en spoelde er snel af; ondanks dat er van deze munt niet zoveel meer over was, toch nog determineerbaar(google) als ¼ stuber, Gulich und Bergische land munz, ergens tussen 1765 en 1794.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
Laatst bijgewerkt door gertimmerzeel op 19 maart 2012, 12:29, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 19 maart 2012, 10:36 |
|
 |
|
jeroen V.
|
 Re: ½ stuber
gertimmerzeel schreef: Diameter: 22,9 Gewicht (massa): 1,80 gr Metaal:vond gisteren dit koperen schijfje, rolde knalgroen uit de klei, patine was erg poederig en spoelde er snel af; ondanks dat er van deze munt niet zoveel meer over was, toch nog determineerbaar(google) als ½ stuber, Gulich und Bergische land munz, was ooit 27 mm en 6,5 gr, ergens tussen 1765 en 1794. Klopt de determinatie wel? Het randschrif staat er nog netjes op op de munt (is wel wat oof-center geslagen), dus veel mm zullen er niet af zijn, zeker geen 4 lijkt me? En een gewichtsverschil van bijna 5 gram lijkt me onmogelijk op 250 jaar? (ook met een verlies van 4mm munt)
_________________ sommigen hebben alle kennis, althans dar denken ze.
Bedankt voor de determinaties en reacties
Tot ziens
Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.
|
| 19 maart 2012, 10:39 |
|
 |
|
gertimmerzeel
|
 Re: ¼ stuber
Jeroen, helemaal gelijk, dank , had iets te snel geconcludeerd; heb bericht inmiddels aangepast.  Gert
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
|
| 19 maart 2012, 12:30 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @ gertimmerzeel,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ik vond toevallig vorige week een ½ Stuberzie hier   grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 19 maart 2012, 16:46 |
|
 |
|
gertimmerzeel
|
stuk betere kwaliteit dan die ¼ van mij, en die kwam nog wel uit ca onbemeste klei notabene, goede grond daar bij jullie!
|
| 19 maart 2012, 16:48 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
gertimmerzeel schreef: stuk betere kwaliteit dan die ¼ van mij, en die kwam nog wel uit ca onbemeste klei notabene, goede grond daar bij jullie! deze komt niet uit vette kleigrond (löss) , maar uit zandgronden Midden Limburg aan de grens met Maaseik (België) grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 19 maart 2012, 17:12 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|