|
|
Het is nu 03 maart 2026, 15:22
|
Het forum interview van Hans 1971
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 Het forum interview van Hans 1971
Beste medezoekers, Ja ja, het is wat! Lange tijd ben ik mijn laptop kwijt geweest omdat ik mijn pc maatje niet te pakken kreeg. Hij is mijn steun achter de schermen als mijn laptop weer eens raar doet. Deze keer had mijn harde schijf het begeven. Maar echt in orde is ie jammer genoeg nog niet. Maar ik doe het er maar mee. Deze keer een interview van Hans 1971(Hans). Als moderator op het forum probeerd hij de leden te helpen aan een sluitende dtm. Wat hij zelf al aangaf, dat hij zelf ook nog een hoop moet leren. En uiteraard hebben we daar alle geduld voor. Ik de tijd dat ik hem op het forum heb leren kennen, vindt ik het een sympathieke man. Die hart heeft voor onze mooie hobby. Veel leesplezier gewenst: 1: Wat is jou naam en nickname op het forum? En wie heeft jou nickname verzonnen?Mijn nickname is dus Hans1971, zelf verzonnen. Je hoeft niet te raden wat mijn leefdtijd is. 2: Hoe ben jij op dit forum terecht gekomen? En wat vind je van dit forum?Via de ED, heb hem leren kennen via Hanibal. Zat hiervoor veel op pieppiep maar Ed heeft me overgehaald om vaker hier te zijn. Vaker is inmiddels bijna elke dag. 3: Hoelang zoek jij al met een metaaldetector? En met welk merk detector zoek jij?Ik zoek nu bijna 2 jaar, mijn eerste detector aangeschaft op 3e kerstdag 2008, door de vorst in die tijd konden we pas gaan zoeken vanaf januari 2009. Ik heb lang gezocht op internet welke detector het beste bij mij zou kunnen passen. Ben namelijk een persoon die niet over een nacht ijs gaat. Mijn eerste detector is dus een Fisher F75 en deze bevalt mij prima. Tevens heb ik enige tijd later de eerste Whites erbij gekocht voor backup of als er eens iemand mee wil. Maar zit er over na te denken om een Tesoro Lobo erbij te kopen. Maar nog even sparen en zoeken naar een goede 2e hands. 4: Heb jij wel is geholpen op een opgraving? En wat was jou ervaring daarmee?De enige opgraving waar ik aan hen meegeholpen is zoeken naar spullen bij ons in de zandbak verstopt door de kids. Zou nog wel eens willen meehelpen, hoop daar veel van te leren. 5: Zoek jij alleen op het land? Of ook in het water?Water is voor vissen, wat mijn andere hobby is. Recreatiezoeken is ook niets voor Hans. Magneetvissen vind ik daarintegen wel weer heel leuk. Zoek dus op oude akkers en als ik ooit een stort tegenkom dan ook daar. 6: In welke provincie woon en zoek jij?Woon in Zuid-Holland in de Bollenstreek. Zoek er wel, maar voor de oude spullen zullen we toch naar andere provincies moeten. 7: Heb jij wel eens in het buitenland gezocht? Zo ja, welk(e) land(en)?Was afgelopen zomer in Frankrijk, heb daar wel gezocht maar helaas niet veel gevonden. Wat munten uit de 20e eeuw. 8: In welk land zou jij nog eens graag willen zoeken?Engeland, maar dat gaat nu uitkomen. Verder wil ik zeker nog eens terug naar Frankrijk, het moet er echt wel liggen. 9: Waar kan jij enorm van balen omtrent onze hobby?De gaatjes die open liggen. Daar wordt ik wel eens simpel van. 10: Wat doe jij met je vondsten?De mooiste vondsten gaan in mijn vitrine die ik sinds kort heb, de rest geef ik aan mijn neefjes of sla ik op. Zo spaar ik alle hele pijpenkopjes op samen met MDgek, daar kan ik vast ooit wel eens iemand blij mee maken. Vorig jaar nog een volle zak weggegeven aan Sheep, die wist weer iemand in Belgie ervoor. 11: Wie is of zijn jou zoekmaat(en)?Zoek vaak met Mdgek, Frits 1973 en soms ook met de Ed. Maar ga ook wel eens alleen. 12: Wat is jou grootste wens omtrent onze hobby?Dat alle boeren verplicht een landje vrij moeten houden elk jaar voor zoekers. Haha, dat zou mooi zijn. Nee hoop gewoon dat de hobby niet in een kwaad daglicht komt te staan en dat de boeren meewerkend blijven. 13: Wat vind jij van de toenemende zoek verboden in Nederland?Heb er nog geen last van gehad. Wel jammer, maar in sommige gevallen wel belangrijk. 14: Wat is jou ervaring met boeren?Goed, soms krijg je geen toestemming maar meestal lukt het wel. Gewoon netjes en beleefd blijven en wat uitleg geven wat je wil gaan doen en hoe je het ook weer wil achterlaten. 15: Kom jij op georganiseerde zoekdagen?Ja, ben nu op een zoekdag van Grandmaster geweest en afgelopen DDA zoekdag. Dat waren gezellige dagen. 16: Ben jij lid van de DDA, Coinhunters of andere club?DDA. 17: Wat hoop jij ooit nog eens te vinden?Ik wil nog zoveel vinden, zal er eens een topic over gaan opstarten. In de munten zou ik graag eens Romeins, Keltisch, Mero, middeleeuws willen vinden. Verder heb ik nog zo veel om te vinden, ben met weinig tevreden. Zoek pas een kleine 2 jaar dus heb nog alle tijd. 18: Wat is jou mooiste vondst tot nu toe? Met foto graag. Mijn gouden ring. Vermoedelijk afkomstig uit de 15e eeuw. Man wat was ik blij toen ik deze vond. Ik was helemaal alleen. Zag hem glinsteren en moest er even bij gaan zitten. Zo heb ik even gezeten, alleen op een grote akker. Wil er nog wel eens meer van weten, maar dat komt nog.(zie foto) 1 9: Vind jij van jezelf dat jij een goede zoeker bent?Ik ben nog geen goede zoeker, moet nog veel leren. Zoeken is niet alleen het zoeken met een detector, maar ook grond leren herkennen, vondsten kunnen dtm en nog veel meer. Zover ben ik nog lang niet. Maar leer iedere keer weer. 20: Aan wie geef jij het interview door? Dit is alleen bij mij(Dagobert) bekent. Over 2 weken een nieuw interview van??  Zijn er mensen die zelf niet zoeken met een metaaldetector. Maar toch graag een interview willen omtrent hun werk of relatie met dit forum. Stuur mij(Dagobert) een pb. Dan zal ik proberen een extra interview te maken. Hans bedankt voor dit interview  Lees ook de vorige interviews: viewforum.php?f=372De volgende personen zijn geïnterviewd: Bert(Bertoninus) Leon(Aureum) Extra interview!Niels(Not) Jan Pieter(J-P de zoeker) Pieter(Madelinus) Edwin(de ed) Van Otterloo(Addie) Cees(Ceesou) Danny(Bacchus) Emo(John) Extra interview!Mat(Mat) Wiebren(Wiebren) Wilhelm(Wilhelm) Extra interview!Radiohead John(Jvlivs) Winand(Nandus) John(Jacob) Alfaboy(Paul) Hans 1971(Hans Dagobert Hans, Zou jij zelf nog de van jezelf foto,s willen toevoegen als je tijd hebt. Ik heb op het ogenblik geen programma om de foto te verkleinen. Alvast bedankt.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door dagobert op 23 aug 2010, 23:33, in totaal 3 keer bewerkt
|
| 23 aug 2010, 23:00 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5333 Woonplaats: landgraaf
|
 Re: Het forum interview van Hans 1971
hoi hans en dagobert leuk intervieuw en mooi om hans beter te leren kennen. @hans het ligt er wel hoor in frankrijk. gr. lucky nero 
|
| 23 aug 2010, 23:08 |
|
 |
|
Bone Idle
Geregistreerd: 22 apr 2008, 22:04 Berichten: 598 Woonplaats: Heerenveen
|
Heerlijk om weer een interview te lezen! Zo komen we vanalles over elkaar te weten en krijgen de namen een "gezicht". Bedankt heren...  , Dick
|
| 23 aug 2010, 23:34 |
|
 |
|
bacchus
|
hoi hans super zo leer je de mensen kennnen,  leuke en open antwoorden dagobert ik blijft er bij,dit doet wat bij de mensen. super grt john
|
| 24 aug 2010, 07:09 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Leuk interview Hans. 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 24 aug 2010, 07:52 |
|
 |
|
Lykle
|
Ik vind het elke keer weer leuk om te lezen die interviews! Lykle
|
| 24 aug 2010, 08:11 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Ha die Hans Heel mooi gedaan jong Deze topic is een leuke manier om de mede zoekers (en forum leden)wat beter te keren kennen en als beginnende zoeker,ga met wat ervaren zoekmaten om.... je moet maar zo denken,..een mens is nooit te oud om te leren in deze hobby is veel te leren,..fouten zijn snel gemaakt,en daar leer je van..daar waar je intresses liggen daar leer je snel,..komt allemaal goed Hans het heeft zijn tijd nodig,.. Weer mooi gedaan Gerard mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 24 aug 2010, 08:49 |
|
 |
|
bennie
|
Lykle schreef: Ik vind het elke keer weer leuk om te lezen die interviews! Lykle Zo ist 
|
| 24 aug 2010, 08:49 |
|
 |
|
melpatcindy
|
werdt weer eens tijd he dago  .Weer iemand wat beter leren kennen gr ed 
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 24 aug 2010, 08:51 |
|
 |
|
willem vd akker
Geregistreerd: 13 jul 2008, 19:37 Berichten: 4275 Woonplaats: leiden
|
Leuk intervieuw Hans  Willem vd Akker
|
| 24 aug 2010, 09:26 |
|
 |
|
Mat
|
Kijk, mooi weer, nu kennen we ook Hans weer, maar ik wist niet dat je al 71 jaar was, ouwe bok? Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 24 aug 2010, 10:24 |
|
 |
|
Hans1971
|
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 24 aug 2010, 10:33 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 24 aug 2010, 10:43 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 ha die han s ik krijg heel veel loof van je bedankt mooi gezegt en hans wat ik jou heb willen bij leren dat je altijd door moet zetten ik hoop dat dat is berijkt nu je op het punt staat van vertrek naar het mooie Engeland moet je dat echt gaan toe passen dan ga je zeggen die de ed had weer gelijk en maak er een te geke boel van ik wil wel een topper van jou zien als je terug ben succes 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 24 aug 2010, 17:28 |
|
 |
|
MDgek
|
zo is hans, mooi weergegeven. Zal direct een foto bijplaatsen. 
_________________ groet, Rich
Faber quisque fortunae suae
|
| 24 aug 2010, 18:03 |
|
 |
|
Hans1971
|
Als we op Dago moeten wachten, hier nog een
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 24 aug 2010, 18:06 |
|
 |
|
MDgek
|
hahahaha, die laatste lijkt wel een ouwe veldwachter. 
_________________ groet, Rich
Faber quisque fortunae suae
|
| 24 aug 2010, 18:11 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
HIER HAD HIJ NOG MAAR 1 BIERTJE OP
STEL JE VOOR IN ENGELAND DAT KOMT NIET GOED HOOR
|
| 24 aug 2010, 18:14 |
|
 |
|
dagobert
|
Hans1971 schreef: Als we op Dago moeten wachten, hier nog een Als ik een proggie op mijn laptop had gehad om foto,s te bewerken, was je er nu knapper uitgekomen Wacht maar in Engeland. Jij ging toch voor de eerste keer mee?? Dagobert
|
| 24 aug 2010, 18:18 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
IK LUS ER NOG WEL 1 MAAR IK KAN NIET MEER
|
| 24 aug 2010, 18:22 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @ Hans & dago,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, heb weer genoten van dit intervieuw,gelukkig dit maal geen Limburger,4 limbo's op rij vind ik te veel van het goeie ik lees het forum interview van dago graag,,,want nu ken ik niet alleen de nick-name van de forum-leden,zo leer ik ze ook nog eens beter kennen leren heel vaak kun je de persoon identificeren aan de hand van zo,n intervieuw,dus hoe ze vaak in het echt ook zijn grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 24 aug 2010, 19:14 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
Leuk gedaan weer,lees t ook altijd graag. gr Peter
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 24 aug 2010, 20:28 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
leuk leuk!
_________________ nog wat gevonden recentelijk?
|
| 24 aug 2010, 20:35 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
He He daar is er weer 1 klasse Dago Leuk Hans om wat meer over je te weten te komen en ervaringen die je in de 2 jaar op gedaan hebt ........wat is het toch een mooie hobby he. Enne nog wat jaartjes en heel veel velden en je bent volleerd zoeker gr Niels.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 24 aug 2010, 20:41 |
|
 |
|
Wiebren
Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:54 Berichten: 1512 Woonplaats: Augustinusga
|
Mooi Hans, heb veel verhalen over je gehoord van de ED 
_________________ Soms...........