Het foruminterview van Huco
Beste medezoekers,
Tussen mijn bed en het toilet ga ik toch het interview plaatsen. Het is immers al Zaterdag.
Deze keer ben ik terecht gekomen in Gelderland. En wel bij Huco. Huco is niet zo,n heel bekend persoon. Tenminste ik ken hem niet. Nog niet!! Na dit interview kennen jullie Huco ook wat beter.
Veel leesplezier gewenst:
1: Wat is jou naam en nickname op het forum? En wie heeft jou nickname verzonnen? En hoe oud ben je?Huco, Ik heb geen nickname, en ben 42 jaar.
2: Hoe ben jij op dit forum terecht gekomen? En wat vind je van dit forum?Ik ben op dit forum terecht gekomen door Far beyond driven en het is hier natuurlijk een prachtig forum met veel info,mooie vondsten en groeiende elke dag.
3: Hoelang zoek jij al met een metaaldetector? En met welk merk detector zoek jij?Jaartje of 6 intensief en daarvoor ook wel eens maar een stuk minder. De detector waar ik mee zoek is de Minelab Quattro en ben er zeer tevreden mee.
4: Heb jij wel is geholpen op een opgraving? En wat was jou ervaring daarmee?Neen
5: Wat vind jij zo leuk aan deze hobby? En wat vindt je omgeving van je hobby?Bij elke goede piep de kriebels krijgen van oh oh wat zal dit nu weer zijn, en natuurlijk het buiten zijn is ook het fijne ervan.
6: In welke provincie woon en zoek jij?Gelderland Woon zo’n beetje op de grens Gelderland/ Brabant dus in deze 2 provincies zoek ik het meest maar zoek ook wel ergens anders maar niet zo vaak.
7: Heb jij wel eens in het buitenland gezocht? Zo ja, welk(e) land(en)?Ben begin dit jaar in Engeland geweest en daar is het bij gebleven qua zoeken in het buitenland.
8: In welk land zou jij nog eens graag willen zoeken?Nog een keer naar Engeland is wel oke , geen andere wensen eigenlijk, er is hier genoeg te vinden.
9: Waar kan jij enorm van balen omtrent onze hobby?REGEN!!! Dat is toch wel het meest irritante aan deze hobby.
10: Wat doe jij met je vondsten?Proberen te achterhalen wat het is en welke tijd, zo nu en dan hier iets op het forum zetten en echt reinigen doe ik niet zo aan. Vind het vaak wel mooi om het te laten zoals je het gevonden hebt.
11: Wie is of zijn jou zoekmaat(en)?Het meeste zoek ik met Gerben en ook wel met Joop maar wat minder.
12: Wat is jou grootste wens omtrent onze hobby?Dat we met z’n allen nog lang mooie vondsten uit de grond mogen halen.
13: Wat vind jij van de toenemende zoek verboden in Nederland?Dat is natuurlijk heel jammer dat dat gebeurt en sluit me eigenlijk wel aan bij wat gerben erover zegt.
Soms terecht en soms wordt de plank goed misgeslagen. Zoals iedere kenner zal beamen neemt de kwaliteit van metalen vondsten in de grond sterk af. Door met name bemesting zal uiteindelijk niets behouden blijven tenzij het beschermd en onder de grondwaterspiegel ligt. Met de nieuwe insteek van beheer en behoud zal archeologie in vaste context wel behouden blijven maar zullen losse vondsten het onderspit delven. Ik zie dus geen reden om voorwerpen in de bouwvoor te beschermen met de kennis dat ze er over tientallen jaren helemaal niet meer zijn. Er is simpelweg geen budget om heel Nederland af te graven en dit is ook niet het beleid wat ondertekend is. Zoals helaas wel eens wordt gesuggereerd gaan metaaldetectors geen meters diep. Als dit als excuus wordt aangevoerd dan weet ik voldoende. Ontneem mensen niet hun passie wanneer je dit weet. Daarnaast wil ik graag opmerken dat de geschiedenis van Nederland de geschiedenis van ons allen is. Er is hier geen alleenrecht voor. Ik sluit me trouwens wel aan bij zoekverboden voor zeer interessante gebieden waar regelmatig opgravingen/onderzoeken plaatsvinden (zoals beschermde monumenten). Als dit niet gehandhaafd blijft is het hek van de dam. Nauwe samenwerking tussen archeologen en hobbyisten is hier de oplossing
14: Wat is jou ervaring met boeren?Heb er weinig last van als je gewoon maar eerst vraagt of je op hun land mag. En natuurlijk zijn er boeren die dat niet willen, maar dan stappen we weer in de auto en zoeken we naar een andere akker.
15: Kom jij op georganiseerde zoekdagen?Nee eigenlijk niet heb er ook niet zo’n behoefte aan.
16: Ben jij lid van de DDA, Coinhunters of andere club?Nee
17: Wat is jou top 3 van wat je nog graag wil vinden?Top 3 is het niet echt. Er zijn zoveel mooie dingen om te vinden maar ik roep al een tijdje dat ik graag een dobbelsteen wil, maar een regenboogschotel sla ik ook zeker niet af en wat iedereen wil en ik ook, is toch een keer iets van goud.
18: Wat is jou mooiste vondst tot nu toe? Met foto graagWat ik zelf mijn mooiste vondst vind is toch wel mijn riemhanger.
19: Vind jij van jezelf dat jij een goede zoeker bent?Een Superzoeker ben ik hahaha. Nee natuurlijk, niet maar daar beslis ik niet over en het is meestal zo dat je er toch overheen moet zwaaien met je detector en dan doet het er niet toe of je goed bent of niet.
21: Mis jij eigenlijk nog iets op het forum?Ik mis eigenlijk wel een mogenlijkheid als je op iemand zijn naam klikt al zijn vondsten worden getoond. Ik heb wel gezien dat als je op een naam klikt onder Profiel zijn berichten kan zien maar niet zijn vondsten. Misschien is dit er al wel en heb ik het nog niet gevonden.
21A: Of jij Gerben(Far Byond Driven) een goede zoeker vind?21A Is dit de vraag van gerben aan mij of is dit een vraag van jouw.
Oke het antwoord is zoals je in vraag 19 ziet dat ik niet vind dat iemand goed of slecht is maar meer het feit dat je er met je detector erover gaat of niet.
Maar ik moet wel toegeven als we samen gaan zoeken dat hij altijd de meeste vondsten heeft en daar kunnen we natuurlijk aan vastknopen dat hij dan goed is, beter is, harder loopt, sneller graaft, meer “geluk” heeft, een betere detector heeft gekocht, meer zoekjaren heeft etc etc etc. Al met al, ja hoor ik vind hem een goede zoeker.
22: Aan wie geef jij het interview door? En welke vraag zou jij hem willen stellen?De vraag aan ? en de naam van de nieuw geïnterviewde is alleen bij mij(Dagobert) bekend. Over 14 dagen een interview met?

Zijn er mensen die zelf niet zoeken met een metaaldetector. Maar toch graag een interview willen omtrent hun werk of relatie met dit forum. Stuur mij(Dagobert) een pb. Dan zal ik proberen een extra interview te maken.
Gerben, bedankt voor het meedoen aan het interview

Lees ook de vorige interviews:
viewforum.php?f=372De volgende personen zijn geïnterviewd:
Bert(Bertoninus)
Leon(Aureum)
Extra interview!Niels(Not)
Jan Pieter(J-P de zoeker)
Pieter(Madelinus)
Edwin(de ed)
Van Otterloo(Addie)
Cees(Ceesou)
Danny(Bacchus)