|
|
Het is nu 04 maart 2026, 13:09
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
Spanje/ Seville -> 8 reales uit 1623
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 Spanje/ Seville -> 8 reales uit 1623
Beste medezoekers,
Mijn zoontje zet net de film,Pirates of Caribbean op. Er worden aan het begin mensen opgehangen en zo ook een klein jongetje. In die shot zie je een zilveren munt die naar de grond toe valt. Tot mijn stomme verbazing zal ik dat het een munt was die ik zelf ook een gevonden heb.
Mijn zoontje geloofde dat niet en ik liet hem de munt zien. Wow zegt ie,die moet je op het forum zetten. Zodoende.
Voor de mensen die deze film ook hebben,kijk maar of het klopt.
Heel graag een dtm van deze munt.
Dit was wel de laatste vondst die ik plaatste. Na de vakantie gaat ik weer verder.
Dagobert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door dagobert op 26 jul 2008, 17:17, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 25 jul 2008, 22:23 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Pirates of caribbean at world,s end(zilveren munt)
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 26 jul 2008, 00:28 |
|
 |
|
robert2
|
|
| 26 jul 2008, 00:29 |
|
 |
|
ex_libris
|
Nou, aan de ene zie ik het Bourgondisch wapen en aan de andere zijde het wapen van Leon en Castilië. Volgens mij zie ik ook PHIL (Phillips,niet doctor) staan. Het is dus een spaanstalige munt, maar kan ook in de Spaanse kolonies geslagen zijn, zoals Mexico. Jammer genoeg zijn de foto's wat klein. Hier eentje die er op lijkt,maar niet precies dezelfde : http://www.coinarchives.com/w/lotviewer.php?LotID=342114&AucID=248&Lot=596 Rob
|
| 26 jul 2008, 07:24 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 26 jul 2008, 11:23 |
|
 |
|
dagobert
|
ex_libris schreef: Nou, aan de ene zie ik het Bourgondisch wapen en aan de andere zijde het wapen van Leon en Castilië. Volgens mij zie ik ook PHIL (Phillips,niet doctor) staan. Het is dus een spaanstalige munt, maar kan ook in de Spaanse kolonies geslagen zijn, zoals Mexico. Jammer genoeg zijn de foto's wat klein. Hier eentje die er op lijkt,maar niet precies dezelfde : http://www.coinarchives.com/w/lotviewer.php?LotID=342114&AucID=248&Lot=596 Rob Heb de foto,s iets vergroot voor je. Alvast bedankt voor de moeite die je hebt genomen. Dagobert
|
| 26 jul 2008, 17:19 |
|
 |
|
dagobert
|
ex_libris schreef: Nou, aan de ene zie ik het Bourgondisch wapen en aan de andere zijde het wapen van Leon en Castilië. Volgens mij zie ik ook PHIL (Phillips,niet doctor) staan. Het is dus een spaanstalige munt, maar kan ook in de Spaanse kolonies geslagen zijn, zoals Mexico. Jammer genoeg zijn de foto's wat klein. Hier eentje die er op lijkt,maar niet precies dezelfde : http://www.coinarchives.com/w/lotviewer.php?LotID=342114&AucID=248&Lot=596 Rob Foto,s even groter gemaakt. Bedankt voor de dtm(tot zo verre dan). Bedankt voor de reacties. Deze munt komt niet uit het water Robbert. Ik heb ook heel veel vondsten op het land gevonden hoor Dagobert
|
| 26 jul 2008, 17:21 |
|
 |
|
robbie
Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:43 Berichten: 176 Woonplaats: amersfoort
|
Het is een bijonder mooie munt!
|
| 27 jul 2008, 10:31 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
prachtmunt DAGO tjonge wat een kwaliteit gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 28 jul 2008, 21:15 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 02 dec 2008, 00:43 |
|
 |
|
speerpunt
|
Wat een kei van een munt, echt ongelooflijk groetjes speerpunt 
|
| 02 dec 2008, 11:16 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|