|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:50
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 24 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Anoniem
Geregistreerd: 26 sep 2010, 13:06 Berichten: 3322 Woonplaats: Gorinchem
|
 opgraving hierzo
Ben vandaag even wezen kijken bij een opgraving. Ze zijn hier in de stad aan het graven bij een gesloopt gebouw, gisteren zaten ze 1m diep. Vandaag al 4m Vondsten bestaan vooral uit laat middeleeuws materiaal, voornamelijk 13e eeuws. Kwam er net op tijd aan, ze waren een topper aan het uitgraven, een bijna complete kan van grijsbakkend aardwerk uit de 13e eeuw. Duurde een halfuur voor ze hem uit de grond hadden, allemaal meten, dingen opschrijven, dat soort dingen maar mega interessant om te zien. Zal van de week wat live-foto's maken. 
_________________ Hiphop & Reggae, ohja, beetje Jazz
|
| 01 nov 2011, 21:07 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
 Re: opgraving hierzo
Kom er aan smits Ja is supper leuk als je dat zo van dichtbij meemaakt. Ik ben benieuwd naar de foto's. Dat zand wat ze afgegraven hebben is dat niet ergens heen gestort ? Groetjes, David . . .
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 01 nov 2011, 21:11 |
|
 |
|
Anoniem
|
vliegendeschotel schreef: Kom er aan smits Ja is supper leuk als je dat zo van dichtbij meemaakt. Ik ben benieuwd naar de foto's. Dat zand wat ze afgegraven hebben is dat niet ergens heen gestort ? Groetjes, David . . . Het zand ligt er nog naast en word momenteel nog afgezocht door de archeologen/vrijwilegers daar. Wat er mee gaat gebeuren weet ik niet 
|
| 01 nov 2011, 21:13 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Webcam plaatsen smits 
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 01 nov 2011, 21:16 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
Misschien een idee om er even op af te stappen en te vertellen dat je ook intresse hebt in oudheid en archeologie een babbeltje met die lui kan misschien leiden tot de sleutel waar de grond naar toe gaat en als je het goed aanpakt kan je misschien een beetje mee helpen na school succes Smits en ben benieuwd naar de foto's . Gr Niels.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 01 nov 2011, 21:19 |
|
 |
|
Anoniem
|
not schreef: Misschien een idee om er even op af te stappen en te vertellen dat je ook intresse hebt in oudheid en archeologie een babbeltje met die lui kan misschien leiden tot de sleutel waar de grond naar toe gaat en als je het goed aanpakt kan je misschien een beetje mee helpen na school succes Smits en ben benieuwd naar de foto's . Gr Niels. 2 van de mensen die daar meehelpen zijn van het Archeologisch depot van Gorinchem, ik kom daar regelmatig om vondsten te laten zien, babbeltje te maken, dat soort dingen. Via hun heb ik ook over deze opgraving gehoord. Ken ze dus heel goed, dus als ik het ze vraag weet ik zeker dat ik een antwoord zal krijgen 
|
| 01 nov 2011, 21:47 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
Smits schreef: not schreef: Misschien een idee om er even op af te stappen en te vertellen dat je ook intresse hebt in oudheid en archeologie een babbeltje met die lui kan misschien leiden tot de sleutel waar de grond naar toe gaat en als je het goed aanpakt kan je misschien een beetje mee helpen na school succes Smits en ben benieuwd naar de foto's . Gr Niels. 2 van de mensen die daar meehelpen zijn van het Archeologisch depot van Gorinchem, ik kom daar regelmatig om vondsten te laten zien, babbeltje te maken, dat soort dingen. Via hun heb ik ook over deze opgraving gehoord. Ken ze dus heel goed, dus als ik het ze vraag weet ik zeker dat ik een antwoord zal krijgen  Even omkopen met een flesje genever/wijn kratje bier 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 01 nov 2011, 21:58 |
|
 |
|
harry
|
Vorig jaar was hier in de stad ook een grote opgraving, de grond werd verwerkt in een geluidswal een klein eindje verderop. Natuurlijk direct gaan zoeken maar de archeologen hadden hun werk goed gedaan  , er lag geen oude spijker meer tussen 
|
| 01 nov 2011, 22:34 |
|
 |
|
Anoniem
|
peter schreef: Smits schreef: not schreef: Misschien een idee om er even op af te stappen en te vertellen dat je ook intresse hebt in oudheid en archeologie een babbeltje met die lui kan misschien leiden tot de sleutel waar de grond naar toe gaat en als je het goed aanpakt kan je misschien een beetje mee helpen na school succes Smits en ben benieuwd naar de foto's . Gr Niels. 2 van de mensen die daar meehelpen zijn van het Archeologisch depot van Gorinchem, ik kom daar regelmatig om vondsten te laten zien, babbeltje te maken, dat soort dingen. Via hun heb ik ook over deze opgraving gehoord. Ken ze dus heel goed, dus als ik het ze vraag weet ik zeker dat ik een antwoord zal krijgen  Even omkopen met een flesje genever/wijn kratje bier  Een pak stroopkoeken kunnen ze krijgen Ben vandaag weer even teruggeweest, ze zaten weer een halve meter dieper. Vanochtend kwam er nog een 13e eeuws muntje uit (heb hier helaas geen foto van). Heb wel foto's gemaakt, zal deze zo snel mogelijk plaatsen. De grond die er naast ligt word overigens weer teruggestort in de kuil 
|
| 02 nov 2011, 22:06 |
|
 |
|
vickhermsen
|
Volgens mij mag je op de grondbult die langs de kuil ligt gewoon zoeken! Ik zou het maar eens vragen Grt Vick 
|
| 02 nov 2011, 23:38 |
|
 |
|
Anoniem
|
foto's 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 12 aug 2012, 20:53 |
|
 |
|
Anoniem
|
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 12 aug 2012, 20:53 |
|
 |
|
Anoniem
|
|
| 12 aug 2012, 20:55 |
|
 |
|
Anoniem
|
|
| 12 aug 2012, 20:56 |
|
 |
|
Anoniem
|
|
| 12 aug 2012, 20:57 |
|
 |
|
Anoniem
|
|
| 12 aug 2012, 20:58 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Mooie foto's Smits, zo te zien zochten ze de restanten zonder piepstok af  . Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 12 aug 2012, 20:59 |
|
 |
|
Anoniem
|
|
| 12 aug 2012, 20:59 |
|
 |
|
Anoniem
|
|
| 12 aug 2012, 21:01 |
|
 |
|
Anoniem
|
laatste 
|
| 12 aug 2012, 21:01 |
|
 |
|
Anoniem
|
van Otterloo schreef: Mooie foto's Smits, zo te zien zochten ze de restanten zonder piepstok af  . Grt, Addie. Ze hebben wel een piepstokkie gebruikt, alleen die staan niet op de foto, dat op de foto was gericht zoeken naar scherven 
|
| 12 aug 2012, 21:02 |
|
 |
|
bvs555
|
Zo diep graven wij niet met de hand wel super intresant om te zien je steekt er altijd weer iets van op.
bert
|
| 12 aug 2012, 23:19 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Weet je ook wat die beerput opgeleverd heeft ?
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 12 aug 2012, 23:27 |
|
 |
|
Anoniem
|
van Otterloo schreef: Weet je ook wat die beerput opgeleverd heeft ? Die beerput was 19e eeuws, een paar tegeltjes uit die tijd, maar voorzover ik weet geen metaal, mss paar spijkers Waterput was ook 19e eeuws en die hele grote kuil was uiteindelijk op zijn oudste punt 13e eeuw, hele complete pot van 30cm uit de 13e eeuw kwam eruit, middeleeuws muntje, spijkers uit die periode, en een (stukje van) een middeleeuws heiligenhanger, een heel veel scherven/bakstenen en spijkers natuurlijk 
|
| 13 aug 2012, 11:26 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 24 berichten ] |
|