|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 15:54
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Beslagplaatje met gat in het midden en 4 rivetten
| Auteur |
Bericht |
|
kokroel
Moderator
|
 Beslagplaatje met gat in het midden en 4 rivetten
Materiaal: latoenkoper
Afmeting:40 X 28 mm.
Gewicht: 5,81 gr.
Beschrijving van het voorwerp: Rechthoekig plaatje. Lijngravering- floraal . Gat in het centrum Op elke hoek een koperen rivet. Ik denk aan een gordelbeslag. 14de of 15de eeuw? Heeft iemand een gelijkaardig voorbeeld? Datering? gr, Roel.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 17 nov 2021, 14:17 |
|
 |
|
Roozjee
Geregistreerd: 16 mei 2016, 19:45 Berichten: 1589 Woonplaats: Zuid Beveland
|
 Re: Beslagplaatje met gat in het midden en 4 rivetten
Jazeker !! Vondst van lang geleden, afm. ongeveer (vondst zelf ligt thuis) 5 x 2.5 cm dacht ik
Er zit echter een groot verschil in onze vondsten: de mijne lijkt 'geknipt' aan beide lange zijdes, geen nagel-bevestigingspunten te zien ..?
Nooit een sluitende DTM op gehad ( alhoewel ik me vaag kan heugen dat dit ooit op MBV een DTM als boekbeslag kreeg?..), heeft wel een mooie (laat?-) middeleeuwse groene patina...
Grt Roozjee
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 17 nov 2021, 17:38 |
|
 |
|
kokroel
Moderator
|
Iemand nog een voorbeeld? gr, Roel
|
| 18 nov 2021, 19:40 |
|
 |
|
aureum
Geregistreerd: 20 okt 2018, 17:21 Berichten: 5683 Woonplaats: Kerkrade
|
misschien hoort ie hier bij.....is maar een idee mvg leon 
|
| 21 nov 2021, 10:10 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|