|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:45
|
| Auteur |
Bericht |
|
Origineel
bodemvondstenwereld koning 2016
|
 Re: Ringgesp?
Tot zover schoonmaak, in de olijf olie wat pjukken met een sateprikker en poetsen met een tandenborstel. Moet even geduld hebben. "Achterkant" lijkt mij wel wat platter dan de voorkant. Maar hij is niet helemaal vlak.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Website: http://www.frisiandiggers.webklik.nl
|
| 20 feb 2013, 11:49 |
|
 |
|
Marco
|
Voorbeeld van octavianvs is een " ribbed terret ring" dit zou misschien ook een terret ring kunnen zijn maar er zit nog dikke koek op het voorwerp om er wat van te kunnen zeggen.
of keltisch ring geld ooit bestaan heeft bestaan volgens mij ook nog veel vraagtekens over
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 20 feb 2013, 12:24 |
|
 |
|
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6489 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
hoi,
deze lijkt er wel op je kunt duidelijk zien dat het hier om een ring gesp gaat compleet met angel
datering van voorbeeld gesp is 13e eeuw / 14e eeuw.
vinder Stéphane (TOURNOIS) grt
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
| 20 feb 2013, 14:46 |
|
 |
|
Origineel
bodemvondstenwereld koning 2016
|
Bedankt bennie7, Dat is idd hetzelfde type ringgesp! De rest ook allemaal bedankt voor het meedenken! Vriendelijke groeten, Sjoerd
_________________ Website: http://www.frisiandiggers.webklik.nl
|
| 20 feb 2013, 21:00 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
bennie maar wel één klein foutje. het is namelijk geen ringgesp,maar een gespbroche. Het verschil zit hem in het gebruik, alsmede de bevestiging van de angel. ringgespen hebben een vrijlopende angel in de ring. gespbroche's hebben een angel die geblokeerd wordt.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 23 feb 2013, 08:45 |
|
 |
|
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6489 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
 Re: gesp-broche 13e/14e eeuw
hoi, correcte dtm vergissen is menselijk. grt
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
| 23 feb 2013, 09:32 |
|
|