|
|
Het is nu 04 maart 2026, 01:46
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Profielgesp datering c.a., 1250-1400.
| Auteur |
Bericht |
|
AppleTosh
|
 Profielgesp datering c.a., 1250-1400.
Materiaal: koperlegering Afmeting: 16,83mm Gewicht: 2,31gr.
Beschrijving van het voorwerp:
Dit mooi, klein gespje gevonden. Apart model, vind ik het. Het had een ijzeren naald en is nu een klein klompje geworden (zitten nog resten op het gespje). Rechts van de gesp waar de angel op rust, kan deels bewegen en je ziet duidelijk dat het rond gebogen is (zit niet aan elkaar vast). Ben benieuwd naar de periode.
Alvast mijn dank.
Gr. Sandra
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 02 okt 2018, 23:11 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Gespje
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 03 okt 2018, 00:05 |
|
 |
|
AppleTosh
|
Super Ed..., dank je wel Gr. Sandra
|
| 03 okt 2018, 00:11 |
|
 |
|
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6489 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
hoi, een mooie ook nog. Profielgesp datering c.a., 1250-1400. Beschrijving van het voorwerp: Een profiel gesp, Bij profiel gespen met een rolhuls, die werden gebruikt waarbij het leer erg stug was. Zo kwam men op het idee een soort geleider aan een zijde van de beugel aan te brengen. De zogenaamde rol huis, hierdoor werd het spannen van de riem, gemakkelijk gemaakt. gezien waar de angel heeft gezeten zal deze wel van links naar rechts gebruikt zijn. of het zit nog een rest roest van de angel in het midden grt
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
| 03 okt 2018, 20:48 |
|
 |
|
AppleTosh
|
 Re: Profielgesp datering c.a., 1250-1400.
Hoi Bennie7, Ik vind het ook een mooie en mijn dank voor de prachtige omschrijving Inderdaad de angel heeft van links naar rechts gezeten en links in het midden zit nog een klompje roest die ik tot nu toe laat zitten (kan nu nog geen kwaad). Gr. Sandra
|
| 03 okt 2018, 23:25 |
|
 |
|
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6489 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
 Re: Profielgesp datering c.a., 1250-1400.
hpoi, ik heb een voorbeeld gevonden met een deels gebroken gespplaat. grt
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
| 04 okt 2018, 05:39 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|