|
|
Het is nu 03 maart 2026, 10:21
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|
Wavedancer stelt zich voor.
| Auteur |
Bericht |
|
wavedancer
|
 Wavedancer stelt zich voor.
Hallo allemaal.
Ik ben Wavedancer, 57 jaar en woon in Vlaams-Brabant. Van kindsbeen af ben ik gefascineerd door wapens, voornamelijk deze die gebruikt werden tijdens oorlogen door de eeuwen heen. Fossielen en silex voorwerpen hebben me ook steeds erg geboeid.
Tijdens mijn legerdienst is deze interesse nog sterk toegenomen en is eigenlijk nooit meer weggegaan.
Ook heb ik het geluk gehad om, middels een goede vriend-verzamelaar-schutter, veel van die oorlogswapens uit te proberen in de schietverenigingen waarvan ik lid ben sinds het midden van de jaren negentig. Dit ging dan zowel om Amerikaanse, Engelse, Duitse als Russische wapens.
Door gezondheidsproblemen kom ik hier echter niet meer aan toe en zie mij dus genoodzaakt om mijn honger naar info te bevredigen op het internet. Mijn droom om middels een detector zelf op zoek te gaan naar militaria heb ik om diezelfde redenen moeten opgeven want graven zit er echt niet meer in, hooguit wat scharrelen en goed naar de grond kijken tijdens boswandelingen met mijn hond. Tenzij ik iemand vind die gefascineerd is door graven natuurlijk.
Maar geen nood: Als ik jullie mooie vondsten en verhalen hier mag bewonderen ben ik al de koning te rijk en hopelijk kan ik door mijn (beperkte) kennis misschien ook soms al eens proberen bij te dragen aan de determinatie van jullie vondsten.
Mvg.
Wavedancer.
_________________ Quidquid latine dictum sit, altum viditur. Homo sapiens non urinat in ventum.
|
| 18 feb 2012, 16:20 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Wavedancer stelt zich voor.
moooi man
van harte welcom
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 18 feb 2012, 16:35 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @ Wavedancer,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, van harte  hier bij ons  en verder wens ik veel kijkplezier en hopen op een bijdragen van jou kant jammer dat het niet meer gaat zoals je graag zou willen , maar soms gaat het leven heel anders dan je zelf zou willen maar ik ben blij dat je toch de andere kant ervan ziet en ik hoop dat we je via 'ons forum een stuk plezier kunnen terug geven grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 18 feb 2012, 16:35 |
|
 |
|
Maurits
|
Welkom hier wavedancer...genoeg leesvoer voor je op het forum over wapens. Magneetvissen iets voor je?
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 18 feb 2012, 17:39 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
 Wavedancer veel plezier op het forum gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 18 feb 2012, 20:36 |
|
 |
|
Ramsbrug
Beheerder
|
Ha wavedancer, van harte welkom op ons forum . Een plezierige tijd toegewenst ! groeten, Vincent 
_________________ Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen...... Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.
|
| 18 feb 2012, 20:40 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Ha die Wavedancer welkom op dit forum  fijne tijd gewenst hier mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 18 feb 2012, 21:06 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
Welkom Wavedancer en maak optimaal gebruik van alle mogelijkheden die dit Forum biedt. Geniet ervan en maak ons deelgenoot van je kennis.
Groetjes, Henk
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 18 feb 2012, 21:52 |
|
 |
|
Hans1971
|
Welkom hier. Ik zou zeggen doe lekker mee. En schroom je niet om te helpen waar je kan. Dat wordt altijd gewaardeerd. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 18 feb 2012, 21:54 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Hallo Wavedancer, van harte welkom op het forum. Op oorlogsgebied vindt je hier interessante bodemvondsten. Ik hoop dat je een leuke tijd beleeft. Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 18 feb 2012, 22:03 |
|
 |
|
Josvandebos
|
hallo
|
| 18 feb 2012, 22:08 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 wavedancer 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 18 feb 2012, 22:34 |
|
 |
|
wavedancer
|
Aan iedereen alvast bedankt voor de hartelijke verwelkoming. Ik zal zeker proberen mijn steentje bij te dragen. @Maurits: Magneetvissen vind ik zeker boeiend, al helemaal als je ziet welke prachtige dingen er soms boven water komen. Mocht ik nu zeker weten dat er alleen dolken en revolvers aan mijn magneet bleven plakken..... Een oude fiets zou ik er zeker niet meer uitkrijgen 
_________________ Quidquid latine dictum sit, altum viditur. Homo sapiens non urinat in ventum.
|
| 19 feb 2012, 00:09 |
|
 |
|
Travis
|
Welkom hier wavedancer en tevens veel plezier hier jij Brabander,de vlamingen met het mooiste accent Ik wil best eens met je afspreken om te zoeken naar silex en andere vuursteen voorwerpen.Een materie die me wel interesseert maar waar ik weinig van af weet.
|
| 19 feb 2012, 09:15 |
|
 |
|
wavedancer
|
Bedankt voor het spontane aanbod Travis, maar zoeken zit er momenteel nog niet in. Ik moet eerst "gerepareerd" worden en na de revalidatie zien we wel wat het wordt. Mijn kennis van silex is niet groot hoor. Ik ben wel erg geinteresseerd in het feit dat onze voorvaderen van ruwe steen een voorwerp maakten dat onontbeerlijk was om te overleven in die barre tijden. Steeds mooi om te vinden zoiets.
|
| 19 feb 2012, 12:06 |
|
 |
|
Travis
|
wavedancer schreef: Bedankt voor het spontane aanbod Travis, maar zoeken zit er momenteel nog niet in. Ik moet eerst "gerepareerd" worden en na de revalidatie zien we wel wat het wordt. Mijn kennis van silex is niet groot hoor. Ik ben wel erg geinteresseerd in het feit dat onze voorvaderen van ruwe steen een voorwerp maakten dat onontbeerlijk was om te overleven in die barre tijden. Steeds mooi om te vinden zoiets. Wave op de eerste plaats beterschap he,da's het voornaamste 
|
| 19 feb 2012, 12:11 |
|
 |
|
Maurits
|
Citaat: Mocht ik nu zeker weten dat er alleen dolken en revolvers aan mijn magneet bleven plakken..... bijdeze ben je uitgenodigd om een keer mee te gaan dan...mocht er een fiets aan hangen trekt de Ed hem er wel uit...die heeft daar ervaring mee.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 19 feb 2012, 19:11 |
|
 |
|
wavedancer
|
Bedankt, Top 
|
| 19 feb 2012, 23:20 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Maurits schreef: Citaat: Mocht ik nu zeker weten dat er alleen dolken en revolvers aan mijn magneet bleven plakken..... bijdeze ben je uitgenodigd om een keer mee te gaan dan...mocht er een fiets aan hangen trekt de Ed hem er wel uit...die heeft daar ervaring mee. hans is er nog beter in hij had bijna een blauw zak bocht des doods  mooie tijd
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 19 feb 2012, 23:55 |
|
 |
|
melpatcindy
|
welkom wavedancer , veel plezier op dit forum ,je kunt niet zoeken  maar misschien heb je wel kennis van zaken in bepaalde onderwerpen of kun je er een hobby van maken om sommige onderwerpen dan van een determinatie te voorzien en zo meer op een andere manier betrokken te worden tot deze hobby??? gr ed 
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 20 feb 2012, 00:39 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|