|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 11:58
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Rianti
|
 Vergeten voor te stellen
Hallo Allemaal,
Mijn naam is Johan en ik ben bevangen door het virus "Verloren historie". Pfff lijkt wel een zin uit een afkick kliniek :-).
Maar ik wil zeker niet afkicken.
Wat mij zo boeit om met een metaaldetector te gaan werken is dat er overduidelijk heel veel zaken niet ontdekt zijn in de bodem van Nederland. Voordat ik een MD heb aangeschaft heb ik eerst diverse fora's bezocht om te kijken wat eigenlijk de beste MD is. Nou daar ben ik een maand mee bezig geweest en ben tot de conclusie gekomen dat ik het met een Garret 250 moest gaan proberen.
Door veel te lezen over het werken met een MD, moest ik ook leren om goede lokaties te vinden. Dit was eigenlijk ook niet zo moeilijk gelet de historie van Den Helder. Nu heb ik heel duidelijk in kaart gebracht waar ik (mogelijk) items kan vinden. D.m.v. Oude plattegronden heb ik routes uitgestippeld die ik in stukken ga onderzoeken. Eventuele vondsten zal ik uiteraard hier melden.
Ook heb ik maar gelijk de plaatsen Groote Keeten en Callantsoog in kaart gebracht wat betreft de geschiedenis ( leve het internet).
Dit is een tip voor iedereen hier. Delen maakt immers het plezier groter.
In 1799 is er een grote invasie geweest van engelsen en russen om de franse troepen te verdrijven. Zoek op het internet en ik weet zeker dat er mensen zijn onder de leden, om een dagje langs te komen.
Vorig jaar is ook een geraamte gevonden van een engelse soldaat in de duinen.
Happy "hunting"
|
| 13 jul 2012, 14:50 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
 Re: Vergeten voor te stellen
welkom 
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 13 jul 2012, 14:51 |
|
 |
|
Misfit
|
Welkom ! Just for in case: Kijk uit net de duinen, flinke stukken ervan zijn verboden terrein. Tevens is er een zoekverbod op Wieringen. Leuk zoeken zijn akkertjes in de buurt van de wat oudere dorpen in Noord-Holland, grofweg op de keten Egmond-Schagen-Medemblik-Enkhuizen-Hoorn en omringende oudere dorpjes... Let op dat je aan de goede kant van de West-Friese omringdijk blijft, aan de kant waar water lag is 't best armoedig, de andere kant van de dijk gaat lekkerder. Hou eens oude woningen in de gaten, als er bvb een stolpje plat gaat voor nieuwbouw kan het interessant zijn  Google eens de website van de mannen van 'West-Frisae 4', waar die mannen zoeken wil jij ook heen 
|
| 13 jul 2012, 15:27 |
|
 |
|
Rianti
|
@MISFIT
Inderdaad zijn flinke stukken van de duinen verboden gebied. Maar daar hou ik sowieso natuurlijk rekening mee. Wat betreft de Westfriese 4 is het ongelooflijk wat zij gevonden hebben.
Vooralsnog concentreer ik mij op de de eerder genoemde lokaties. Je moet ergens beginnen en dat wil ik ook goed doen.
|
| 13 jul 2012, 15:50 |
|
 |
|
koudi
Moderator
Geregistreerd: 22 apr 2011, 20:52 Berichten: 5405 Woonplaats: silvolde
|
Welkom Rianti 
|
| 13 jul 2012, 16:12 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 13 jul 2012, 18:09 |
|
 |
|
Hans1971
|
Welkom Johan 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 13 jul 2012, 19:24 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Hallo Johan, welkom en hou ons op de hoogte van je zoektochten  . Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 14 jul 2012, 22:23 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|