Dag allemaal,
Sinds korte tijd ben ik lid van dit forum. Het werd mij aangeraden door een vriend en ik heb er nog geen spijt van.
Eén van mijn grote hobbys is numismatiek. Al die metalen schijfjes en de geschiedenis er achter interesseren mij mateloos.
Zo ben ik o.a. een verwoed verzamelaar van religieuze medailles van Scherpenheuvel (Montaigu, Mont Acutem, Mont Acutus, Maria ad Collem Acutum Prope Sichem, ...) en hiervan heb ik toch al enkele mooie exemplaren op dit forum zien staan.
Wat de vroege betreft heb ik een groot gebrek aan documentatie (afbeeldingen, medailles zelf). Vandaar dat mijn vriend mij dit forum aangewezen heeft. Moesten er onder jullie zijn die mij kunnen verder helpen met afbeeldingen of die hun medailles van de hand willen doen, geef maar een seintje.
Zelf heb ik ook een simpele detector (treasure ace 300), doch ik gebruik hem veel te weinig. Bijgevolg heb ik ook nog geen echte noemenswaardige vondsten gedaan. Zo ik toch eens geluk zou hebben, dan zal ik deze graag met jullie delen.
Groeten,
Johan