|
|
Het is nu 05 maart 2026, 19:59
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Paralis
|
 Goedenavond!!
Hallo!
Ik ben arthur en kom uit het oosten van groningen. Mijn eerste kennismaking met de hobby was toen ik 14 was. Mijn vader had een goedkope detector gekocht bij de Aldi, maar helaas was deze na 1 regenbui zo van slag dat we hem nooit meer aan de praat hebben gekregen, maar mijn interesse was gewekt!
Er gingen jaren van werken en studeren overheen, totdat ik nu op mijn 29e eindelijk de financiele middelen heb om een detector aan te schaffen. Ik ben dus helemaal nieuw in deze hobby en kan niet wachten totdat ik met mijn detector de akkers (die hier talrijk zijn in het siberië van nederland;) kan gaan afzoeken. Gelukkig heb ik een vriendin die deze hobby ook buitengewoon interessante vindt, maar het enige wat nu nog ontbreekt is de detector.. Ik heb besloten om niet in een impulsieve bui een detector te gaan kopen, maar eerst het forum te lezen vooraleer ik een detector koop.
Verder heb ik ook een grote belangstelling gekregen voor de Steentijd nadat ik tijdens een wandeling in de bossen van Gieten en op de akkers aldaar verscheidene (voor mij) zeer interessante stenen heb gevonden. Natuurlijk dacht ik naif als ik was, bij iedere steen die er "gecultiveerd" uitzag dat een paleovoorouder hem in de handen moest hebben gehad! Wat mij op dat moment zo verwonderde was het gevoel van verbondenheid met het verre verleden, het was ineens tastbaar en niet iets abstracts. Hoogstwaarschijnlijk zijn mijn stenen volkomen waardeloos maar dat doet geen afbreuk aan het plezier wat ik op dat moment had. De vroege mens oefent op mij een speciale aantrekkingskracht uit, vanwege het enorme tijdsverschil maar vooral ook omdat ze nog zo ongrijpbaar voor ons zijn en leefden in een landschap van flora en fauna die wij grotendeels niet meer kennen. Mijn stille wens is dan ook ooit met een ervaren iemand op zoek te gaan naar de stille getuigen van het verleden!:)
Ik ben overigens onlangs naar het hernieuwde Drents museum geweest en heb me daar verbaasd over de hoge mate van professionaliteit en toptentoonstellingen die ze laten zien. Echt een aanrader!
Tot snel op het forum!
Groeten Arthur
|
| 27 sep 2013, 00:48 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28580 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Goedenavond!!
hoi @ Arthur,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Fijn dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden en we heten je van harte  en we hopen dat je een aangename tijd tegemoet kan zien en vooral het plezier dat je hierin beleeft  Paralis schreef: Verder heb ik ook een grote belangstelling gekregen voor de Steentijd nadat ik tijdens een wandeling in de bossen van Gieten en op de akkers aldaar verscheidene (voor mij) zeer interessante stenen heb gevonden. ! Buiten je belangstelling voor een 'metaaldetector' zijn we zeer blij dat we weer iemand erbij hebben die geinteresserrd is een " steentijd"  ,we hopen veel van jou hierover te leren Wens je veel  succus en geluk met 't vinden van je droomvondsten mvg Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 27 sep 2013, 00:59 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 27 sep 2013, 01:33 |
|
 |
|
Davy4all
Geregistreerd: 10 aug 2012, 16:31 Berichten: 820 Woonplaats: Noordwijkerhout
|
Welkom op het forum Arthur!
|
| 27 sep 2013, 07:04 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
Welkom Arthur!! 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 27 sep 2013, 11:44 |
|
 |
|
hobbyzoeker
Geregistreerd: 15 aug 2013, 19:53 Berichten: 91 Woonplaats: groningen
|
welkom arthur
ik hoop dat je er voor jezelf uit komt welke detector aan jou wensen gaat voldoen en misschien kom ik je nog eens tegen op een van de talrijke akkers hier in groningen.
|
| 27 sep 2013, 11:57 |
|
 |
|
melpatcindy
|
hoi arthur ,welkom bij de club  ben benieuwd wat je uit de grond haalt we wachte het af gr ed 
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 27 sep 2013, 17:02 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 op het forum Arthur. Steentijd, zoek ze en laat ze maar zien.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 27 sep 2013, 20:05 |
|
 |
|
Achnaron
|
 Arthur ja ruimte genoeg bij jullie, ik had er familie wonen en daar kun je blijven zoeken. Succes op het forum en veel wijsheid bij het uitzoeken van je detector. 
_________________ no future without a past
Zoek met white's prizm 5g
|
| 27 sep 2013, 20:43 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
welkom arthur mooi gebied woon je. met giga veel stadsdrek akkers. du vondsten zul je genoeg vinden. ik ben zelf aan aantal keren daar geweest met de groninger zoekdagen. gastvrije boeren heb je daar. 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 27 sep 2013, 22:28 |
|
 |
|
Paralis
|
Bedankt allen voor de leuke reacties!
Ik en mijn vriendin hebben vandaag vanwege het prachtige weer gewandeld in de bossen van Borger. We zijn onderweg langs 2 grafheuvels gelopen waar nog geen archeologisch onderzoek heeft plaatsgevonden. Prikkelend voor de fantasie en het maakt je nieuwsgierig naar de grafgiften en alle overige archeologische kennis die zich daar verborgen houdt. Ik vraag me alleen af of een dergelijke plek niet extra kwetsbaar is voor opportunistische grafrovers. Ik had gehoopt vandaag een aantal vuistbijlen, pijlpunten of schrapers te vinden, die ik dan vervolgens aan jullie had kunnen laten zien, maar de steenhopen nabij akkers en de zandpaden leverden niets noemenswaardigs op. Misschien was ik ook wel te positief en naïef;). Zijn deze steenhopen nabij akkers überhaupt een goede plek om te zoeken? (Of hoort deze vraag in een ander topic thuis?)
Ik heb overigens mijn oog laten vallen op een White XLT, maar ik blijf ondertussen geduldig verder zoeken, alhoewel dat erg moeilijk is want er liggen een hoop akkers braak op het moment! Bovendien heeft vroeger over ons terrein een spoor gelopen met daarnaast zelfs een klein station wat mijn nieuwsgierigheid flink gewekt heeft. Ondertussen blijf ik het forum lezen en een hoop bijleren.
Ik wens jullie een fijne nacht!
|
| 30 sep 2013, 01:15 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|