|
|
Het is nu 04 maart 2026, 03:07
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Skipdivided
|
 Hey
Hey allemaal! Mijn naam is Luuk, ik ben 26 jaar en kom uit Rosmalen (Noord-Brabant). Door "Diggers" op National Geographics ben ik (weer) erg geïnteresseerd geraakt in het metaal detecteren. Dit keer leek het mij een goed idee om daadwerkelijk een beginners DM te gaan kopen om te kijken of mijn interesse tijdelijk is of voor hele lange tijd. Hierbij gok ik op het laatste aangezien historie mij ontzettend trekt, het een leuke bezigheid is en het toch adrenaline op gang brengt als je gaat graven zonder te weten wat het zal zijn. Voor ik besloot om te beginnen met DM heb ik de afgelopen week echt alles proberen uit te zoeken over DM. Daarbij heb ik vele sites geraadpleegd, maar niets komt in de buurt van de kennis die hier op dit forum te vinden is, daarom heb ik besloten hier een account aan te maken voor vragen die ik heb en om mijn vondsten te gaan plaatsen en lekker te discussiëren op zijn tijd. Ik heb trouwens NOG geen DM gekocht, maar ga dit maandag doen. Ikzelf wil voor nu in ieder geval tot de 300 euro uitgeven en mijn idee achter DM is het vinden van oude munten, sieraden en overig interessant spul (wat natuurlijk persoonsgebonden is). Dit wil ik graag vinden in bosgebied, akkers en overal waar gras groeit. Persoonlijk denk ik eraan om een Fisher F2 aan te schaffen. Heel erg goede reviews van door iedereen, vind er meer dan genoeg mee als je er natuurlijk overheen gaat met je DM, licht, makkelijk te bedienen en in te stellen, en all-round. Natuurlijk wordt er dan ook vaak gekeken naar de Garrett EuroAce 250 als vergelijkbare DM, maar toch komt de Fisher er overal beter uit voor hetzelfde segment. Over de vraag welke DM tot 300 euro het 'beste' is voor wat ik wil gaan doen, zal ik een aparte topic aanmaken zometeen en dan hoop ik veel reacties te mogen lezen voor maandag. Ik ben erg benieuwd naar de meningen van jullie ervaren zoekers! P.S. Ik heb de Fisher F2 in Den Bosch even uitgetest bij Gelan (showroom) en dit lijkt me dus echt een leuk makkelijk begin DM'etje. Als jullie meer vragen over mij hebben kun je die altijd hier stellen Groeten, Luuk
|
| 02 nov 2013, 10:53 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Hey
hoi @Luuk,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Fijn dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden en we heten je van harte  en we hopen dat je een aangename tijd tegenmoet kan zien en vooral het plezier dat je hierin beleeft  We zijn benieuwd naar je vondsten Wens je veel  succus en geluk met 't vinden van je droomvondsten mvg Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 02 nov 2013, 13:16 |
|
 |
|
Zeelandia1975
Geregistreerd: 20 okt 2013, 21:26 Berichten: 88 Woonplaats: Vlissingen
|
Welkom bij de club en veel plezier met je nieuwe hobby 
|
| 02 nov 2013, 13:19 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 op het forum Luuk.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 02 nov 2013, 17:25 |
|
 |
|
dannyR
|
nog een verslaafde  welkom luuk als je diggers maar uit je hoofd zet want dat is me toch een zooitje wat je hier in nl kan vinden kunnen die ami's niet tegen op 
|
| 02 nov 2013, 19:19 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
Van harte welkom! 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|