|
|
Het is nu 04 maart 2026, 02:52
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Hiepke
Geregistreerd: 29 dec 2013, 21:42 Berichten: 829 Woonplaats: Veldwezelt
|
 Wie is 'Hiepke'?
Hoi allemaal, Mijn echte naam is Bart en ik heb een Belgische nationaliteit. Sinds oktober van dit jaar ben ikzelf een kwarteeuw oud, maar dat is niets vergeleken met de leeftijd van mijn bodemschatten die ik heb gevonden en hoop te vinden Zoals bij vermoedelijk iedereen hier, heb ook ik een passie voor het verleden. Van de prehistorie tot aan onze eigen tijd, al de lessen geschiedenis op het onderwijs hebben mij voortdurend weten te boeien. In 2006 heb ik zelfs getracht om een job als leerkracht geschiedenis-latijn-nederlands voor het secundair onderwijs te bemachtigen, maar twee jaren later heb ik die opleiding opgezegd: de vakken latijn en nederlands spraken mij minder aan en ik voelde me niet op mijn plaats achter de lessenaar. Het zou vanaf dan nog vier jaren duren vooraleer mijn jonger zusje, die ook volledig bezeten is door antiek en geschiedenis, mij mee zou vragen voor een workshop omtrent metaaldetectie. Mijn zusje had op dat moment al het voorrecht van professionele archeologie te mogen proeven tijdens opgravingen in Sagalassos, en wou dat gevoel thuis ook beleven. Tijdens deze workshop, aangeboden door de fantastische heren van http://www.detectorland.eu/, heb ik voor het eerst geschiedenis letterlijk uit de grond opgegraven en het verhaal erachter kunnen opzoeken mbv het internet. (Er is niets zo leuk als het moment waarop je iets prachtig uit de grond tevoorschijn haalt, alsook de zoektocht die daarop volgt...) Sindsdien ben ik niet meer weg te slaan van mijn metaaldetector!! Als ik niet kan gaan detecteren, ben ik ofwel bezig met mijn vondsten aan het analyseren, ofwel plannen aan het opstellen voor mijn volgende speurtocht! Zo heb ik met behulp van Google Earth en de kaarten in de Atlas van Ferraris al enkele grootschalige plannen klaarstaan voor de komende zomer  Bij deze grote 'operaties' kan ik steeds rekenen op de hulp van mijn zusje en haar vriend. In de tussentijd verken ik sporadisch een mooi omgeploegd veldje in de regio tussen Tongeren en Maaseik. Tot dusver heb ik met mijn Fisher F4 voornamelijk verscheidene munten van het Prinsbisdom Luik (17de-18de eeuw) naar boven gehaald, Duitse oefenmunitie uit WOII en lakenloodjes. Mijn mooiste vondst tot dusver is een zilveren munt ten tijde van Jan de Blinde (1309-1346) --> Zie forum: http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=224&t=54486&e=0Als er nog vraagjes zouden zijn, dan mag men die gerust stellen. In de tussentijd zal ik proberen om zoveel mogelijk voorwerpen uit onze rijk gevulde bodems naar boven te halen 
_________________ Een archeoloog is de beste echtgenoot die een vrouw zich kan indenken: hoe ouder ze wordt, hoe meer hij in haar geïnteresseerd raakt.
|
| 29 dec 2013, 23:18 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 Re: Wie is 'Hiepke'?
 op het forum Bart. Trek ze maar uit de grond 
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 30 dec 2013, 00:08 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @ Bart,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Fijn dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden en we heten je van harte  en we hopen dat je een aangename tijd tegenmoet kan zien en vooral het plezier dat je hierin beleeft  Hiepke schreef: Mijn echte naam is Bart en ik heb een Belgische nationaliteit. In de tussentijd zal ik proberen om zoveel mogelijk voorwerpen uit onze rijk gevulde bodems naar boven te halen  Ik heb genoten vanaf je eerste t/m je laatste zin,prachtige en overduidelijke intro qua doelingen en toekomstvisie Wens je veel  succus en geluk met 't vinden van je droomvondsten mvg Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 30 dec 2013, 00:39 |
|
 |
|
Davy4all
Geregistreerd: 10 aug 2012, 16:31 Berichten: 820 Woonplaats: Noordwijkerhout
|
Van harte welkom hier op het forum Hiepke! 
|
| 30 dec 2013, 08:29 |
|
 |
|
koudi
Moderator
Geregistreerd: 22 apr 2011, 20:52 Berichten: 5405 Woonplaats: silvolde
|
Hiepke welkom 
|
| 30 dec 2013, 10:57 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
Welkom Bart, je enthousiasme spreekt aan en laat het maar zien op dit Forum Groetjes, Henk
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 30 dec 2013, 19:24 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 30 dec 2013, 23:46 |
|
 |
|
jozefherman
|
Hallo Hiepke cq Bart zag deze weburl van je http://www.jozefherman.nl/mbc-forum/ind ... ic=3945.15 bij de Rubriek Middeleeuwse munten ; deze zilveren munt hier staan zit jij ook op dit jozefherman forum ivb met de weburl en heb je deze munt ook zelf gevonden ?? of is het dezelfde Munt als op t jozefherman forum ? ben wel benieuwd
|
| 01 jan 2014, 16:33 |
|
 |
|
Hiepke
Geregistreerd: 29 dec 2013, 21:42 Berichten: 829 Woonplaats: Veldwezelt
|
@ jozefherman: ik ben geen lid op dat forum. Die munt is niet dezelfde als mijn munt die ik op dit forum gepost heb ;) ik heb die link gebruikt omdat al de info over mijn munt op dat forum reeds beschikbaar was. 
_________________ Een archeoloog is de beste echtgenoot die een vrouw zich kan indenken: hoe ouder ze wordt, hoe meer hij in haar geïnteresseerd raakt.
|
| 01 jan 2014, 18:05 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
Welkom op het forum, leuk om zo wat over je te lezen! 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 05 jan 2014, 17:21 |
|
 |
|
Achnaron
|
 Hallo Hiepke, Welkom en verras ons maar
_________________ no future without a past
Zoek met white's prizm 5g