|
|
Het is nu 04 maart 2026, 11:01
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Dumdidum
|
 Even voorstellen :)
Hallo allen, Gedurende enkele jaren heb ik af en toe wel eens gefantaseerd over het aanschaffen van een metaaldetector en erop uit te gaan, maar studie, feesten, vrienden en andere hobby's als auto, fitness en wakeboarden hielden me altijd tegen. Nu is een week geleden het idee weer boven komen drijven en ik dacht; nu ga ik het ook gewoon doen ook. Na de geschiedenis van de omgeving en wat oude kaarten opgezocht te hebben groeide mijn enthousiasme. Zojuist een zgan tweede hands metaaldetector opgehaald via marktplaats. Zal dit speeltje van de week (als het licht het toelaat) of volgende weekend eens gaan proberen. Heb een Garrett AT pro gekocht en er zit ook een Garrett pinpointer bij :) Ik hoop snel wat te kunnen posten in de sectie vondsten 
|
| 26 okt 2014, 19:06 |
|
 |
|
dannyR
|
 Re: Even voorstellen :)
welkom op het forum en veel piepplezier toegewenst 
|
| 26 okt 2014, 19:10 |
|
 |
|
pjottrr
|
starten met een at-pro lijkt me wel een beetje tricky ( pro modus althans) dit is alleen wel handig om zo af en toe even naar toe te switchen.
als je hem dit weekend uitlaat zou ik eerst beginnen met de standaard modus. Let wel op; Alles graven boven de 41
( wisselt het signaal tussen de 35 en 44 met meer dan 3 punten verschil is het een hotrock ( duidelijk te horen in pro mode, merkbaar aan het "holle" geluid wat de detector dan afgeeft) , die zul je veel tegenkomen, maar met enige ervaring filter je ze er zo tussenuit. graaf je daarentegen niet op de lage waarden < dan 45 mis je ook de bezemstuivers. en ander laag zilvergehalte hebbende middeleeuwers.
_________________ zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2
programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl
historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact
|
| 31 okt 2014, 01:21 |
|
 |
|
Dumdidum
|
pjottrr schreef: starten met een at-pro lijkt me wel een beetje tricky ( pro modus althans) dit is alleen wel handig om zo af en toe even naar toe te switchen.
als je hem dit weekend uitlaat zou ik eerst beginnen met de standaard modus. Let wel op; Alles graven boven de 41
( wisselt het signaal tussen de 35 en 44 met meer dan 3 punten verschil is het een hotrock ( duidelijk te horen in pro mode, merkbaar aan het "holle" geluid wat de detector dan afgeeft) , die zul je veel tegenkomen, maar met enige ervaring filter je ze er zo tussenuit. graaf je daarentegen niet op de lage waarden < dan 45 mis je ook de bezemstuivers. en ander laag zilvergehalte hebbende middeleeuwers. Hey pjottrr, Bedankt voor je tips! Heb afgelopen dinsdag voor het donker worden even snel een 3 kwartiertjes hier op een recreatiestrandje gezocht als bij wijze van proef. Zowel de pro als standard mode geprobeerd. Ben me heel bewust van de verschillen, zeer veel gezocht op internet over de detector en ook wel een paar uur you-tube gekeken van mensen die deze detector in het veld gebruiken. Ik lees op veel verschillende sites dat geadviseerd wordt om in de standaard mode te beginnen. Ik zie alleen niet helemaal in waarom? Ik begrijp dat je een meer nerveus signaal krijgt en veel meer informatie tot je moet nemen dan in pro, maar je kan veel meer uit het signaal halen en is oefenen vanaf dag 1 met dat complexe signaal niet veel beter voor de lange termijn  ? Van die bezemstuivers <45 had ik nog niet gehoord. Dat heb ik even genoteerd  . Rond welke waarde worden die vaak gevonden? Bedankt! Stefan
|
| 31 okt 2014, 07:47 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
welkom Stefan 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 31 okt 2014, 21:21 |
|
 |
|
pjottrr
|
wat de meeste dealers adviseren is zelfs graven vanaf 35. ik heb echter nog nooit iets gevonden onder de 41. die waarde 41 was een kwart van een stuiver van rond 1500. erg slechte kwaliteit zilver, en dus ook een slecht stukje.
maar zo ook op waarde 47 een zilveren schoengesp. absoluut geen mooi hoog getal, maar wel een prachtvondst. dus onthoud; lage signalen is meestal troep, zoals kleine stukje blik, folie of ander kleine rommeltje. maar al het graven zal beloond worden.
nu kan het zijn natuurlijk dat de waarde die je van je detektor krijgt een beetje afwijkt per grondsoort, dus est het sowiezo; ik zou zeggen, kijk eens wat een heel klein stukje zilver doet onder je detector.
maar onthoud voornamelijk, dat als je een mooie heldere piep krijgt, = altijd graven.
_________________ zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2
programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl
historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact
|
| 07 nov 2014, 16:06 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|