|
|
Het is nu 04 maart 2026, 11:13
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
ab-key
Geregistreerd: 25 jan 2015, 13:51 Berichten: 341 Woonplaats: den helder
|
 ff voorstellen
hoi allemaal
ben nieuw hier
ik loop all 30 jaar met de metaaldector rond en sinds een jaar of 8 ben ik ook aan het goudpannen meest in italie ik woon in den helder
het lijkt me leuk om op deze forum andere mensen te leren kennen die de zelfde interesse hebben
groet Ab
|
| 25 jan 2015, 17:55 |
|
 |
|
Tom1980
|
 Re: ff voorstellen
Nou ben wel eens benieuwd naar een paar toppers van 30 jaar MD En lukt het goudpannen in Italie?
|
| 25 jan 2015, 21:40 |
|
 |
|
dannyR
|
welkom op het forum ab 
|
| 25 jan 2015, 21:45 |
|
 |
|
mitchellrsd
|
_________________ liever 10 gouden munten ex situ, dan 10 gouden munten in situ
|
| 25 jan 2015, 21:50 |
|
 |
|
gelukzoeker
|
Ja Ab van harte welkom en laat maar zien de vondsten ik ben ook benieuwd naar het goudpannen in Italie misschien dat je een beetje aan kunt geven in welke omgeving, zelf kom ik met vakanties om de zoveel tijd in Italie bij het Iseo meer.
groeten Leo
|
| 25 jan 2015, 22:13 |
|
 |
|
ab-key
Geregistreerd: 25 jan 2015, 13:51 Berichten: 341 Woonplaats: den helder
|
Ja ik zal wel wat foto`s van md plaatsen maar echt toppers tja voor mij zijn ze allemaal toppers ik heb nog maar 1 keer goud gevonden met de metaal detector en dat was een nieuwe ring de laatste 8 jaar ben ik meer aan het goud pannen , ik ging met de md altijd samen met mijn broer op pad maar die zit al 10 jaar in het kunstgras en zit bijna het hele jaar in noorwegen en zweden met zijn werk dus kwam het er niet van en als we op pad waren vond hij altijd de toppers ,zo liepen we een keer in cothen op een aker en ik vond een bronze regenboogschotel en hij liep verder op en ik riep hem en schreeuwde Regenboog hij keek op en stak zijn middelvinger op maar kwam toch ff kijken en zei tegen me zijn de rollen om gedraaid of zo en liep weer verder na 15 min riep hij naar mij goud goud dus stak ik mijn wijsvinger op en ging ook maar bij hem kijken en ik zie dat hij een middeleeuwse gouden ring in zijn hand heeft en hij zegt ik was al bang dat jij de mooie vandaag zou vinden haha en zo was de echte toppers vond hij altijd . wel heb ik op de geer in wijk bij duurstede een topper gevonden maar helaas verkocht omdat ik een ander metaal detector wou kopen i liep toen met een cscoop 770 en was toe aan een white xlt ,na dat het ROB klaar was liepen er wel 10 tot 15 man met dectors opzoek naar romeins dingen gek genoeg liepen we op romeinse bodem maar ik vond op 5 cm diepte een zilver muntje van reinalt de 2de geslagen te vollenhoven er was er maar 1 van bekend en die was in bezit van de nederlanse bank ik heb hem laten veilen en de nederlandse bank kocht deze dus ook ik vond het wel zonde om hem te verkopen en wist dat ik er nooit meer 1 zou vinden maar ja i wou al zo lang een xlt maar als ik door heb hoe ik foto`s kan plaatsen zal ik er even een paar op zetten tom en leo in het pimonte gebied is overal goud te vinden in alle rivieren vind je wel goud daar je kan gewoon een rivier uit zoeken om te gaan pannen alleen zijn er veel mensen daar die het ook doen dus worden vaak de krenten uit de pap gevist dus als ik een rivier heb uitgezocht waar ik wil gaan pannen dan ga ik op google earth kijken naar een mooie binnen bocht waar je moeilijk kan komen dat je bijvoorbeeld 15 min met de auto door houthakkers paden moet rijden en vervolgens met kruiwagen nog eens 15 min moet lopen dan weet ik dat daar niet veel mensen zijn geweest zo dat ik de krenten uit de pap kan halen  , zo als de elvo is erg goede plek maar daar moet je echt op plekken komen waar je moeite moet doen om er te komen want de elvo is erg in trek bij iedereen die in italie aan goudpannen doet
|
| 26 jan 2015, 01:21 |
|
 |
|
Edd
Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58 Berichten: 3704 Woonplaats: Sint Truiden België
|
Edd
|
| 26 jan 2015, 01:24 |
|
 |
|
gelukzoeker
|
Hoi Ab, is het alleen in piemonte dat je naar goud kunt zoeken of zijn er zeg maar in de omgeving van Brescia ook plaatsen je weet toch wel dat het niet is toegestaan om te zoeken met een metaaldetector in Italië en de carabinieri zijn dan meestal geen lieverdjes. Ik zie nu ook pas dat je uit Den Helder komt ik ben daar verschillende keren geweest onze zoon zat daar op de kazerne De Erfprins en later op De Johan de Witt hij is nog wel naar Amerika geweest maar is daarna gestopt, omdat het voor de matrozen alleen maar poetsen en andermans rommel opruimen was en hij vond dat hij daar geen technische opleiding voor gedaan had, hij gaat nu verder voor allround machinebouwer.
Groeten Leo.
|
| 28 jan 2015, 01:12 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @Ad,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Fijn dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden en we heten je van harte  en we hopen dat je een aangename tijd tegenmoet kan zien en vooral het plezier dat je hierin beleeft  ab-key schreef: Ja ik zal wel wat foto`s van md plaatsen maar echt toppers tja voor mij zijn ze allemaal toppers ik heb nog maar 1 keer goud gevonden met de metaal detector en dat was een nieuwe ring de We zijn zeer benieuwd naar je vondsten en wat je moge vonden in de toekomst en tuurlijk ook in het goudpanne Wens je veel  succes en geluk met 't vinden van je droomvondsten  grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 28 jan 2015, 01:14 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi verhaal goud zoeker Welcom er zit hier op het vorum een hele groot goud zoeker op het is krokdundee viewforum.php?f=336veel kijk plezier hier nog wat over foto s viewforum.php?f=187gr de ed 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 28 jan 2015, 01:51 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|