|
|
|
|
|
|
Het is nu 10 apr 2026, 00:40
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
markohout
|
 Zoeken en determineren
Hoi allemaal,
Ik ben Mark, 56 jaar en af en toe ga ik met mijn Minelab Safari op pad. Ik heb een brede interesse in vondsten, maar mijn aandacht gaat momenteel vooral uit naar knopen, loodjes en riembeslag. Met name de bewerkingen, legeringen en bijbehorende datering van objecten vind ik interessant. Zo verdiep ik mij bijvoorbeeld in tombak en nikkelhoudende legeringen en hoe dat zich door de tijd heeft ontwikkeld. Ook heb ik een specifieke interesse in de Franse periode (ca. 1790–1815).
Naast zoeken vind ik het leuk om vondsten te determineren en daar steeds meer over te leren. Ik heb menig boek en struin het internet regelmatig af. Ik hoop hier kennis op te doen, nieuwe varianten van objecten te ontdekken en misschien ook af en toe iets te kunnen bijdragen.
Groeten Mark!
|
| 09 apr 2026, 10:25 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
 Re: Zoeken en determineren
Welkom Op dit leuke en leerzame forum Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 09 apr 2026, 17:05 |
|
 |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3863 Woonplaats: Noordgouwe
|
 Re: Zoeken en determineren
Welkom! 
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 09 apr 2026, 20:47 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|