|
|
Het is nu 03 maart 2026, 10:15
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Henk.W.B.
Geregistreerd: 08 okt 2009, 21:39 Berichten: 60 Woonplaats: Hoogland
|
 Hoi ik ben Henk
Sinds kort heb ik op advies van mijn vriend en collega Cees, wij werken samen in een TBS-kliniek, ook een detector aangeschaft. Vroeger visten wij regelmatig. Ik heb absoluut geen ervaring met zoeken, maar ik vind het in ieder geval erg spannend. Het heeft wel wat van vissen. Ik leer heel veel van hem. Gezien wat ik hier op het forum aantref, kan ik volgens mij op elke vraag een antwoord of advies krijgen wanneer het over vondsten gaat. Er gaat echt een nieuwe wereld voor mij open en ik heb er dan ook heel veel zin in. Met vriendelijke groet, Henk. 
|
| 10 okt 2009, 17:31 |
|
 |
|
bennie
|
 Re: Hoi ik ben Henk
Ik neem aan dat jullie er werken en niet zitten Welkom Henk en hopen dat je vele vondsten zullen volgen. Zoals je leest houden we hier ook van een lolletje 
|
| 10 okt 2009, 17:34 |
|
 |
|
Polar
|
Welkom Henk, ik ben hier ook sinds vandaag maar zoek al vanaf april dit jaar, met welke detector zoek je op wil je gaan zoeken?
_________________ Bezoekt de akkers en weilanden met de Tesoro Sidewinder
|
| 10 okt 2009, 18:27 |
|
 |
|
bacchus
|
hoi henk welkom op dit forum en veel plezier grt jacob
|
| 10 okt 2009, 18:31 |
|
 |
|
marcodeventer
|
welkom henk en de groetjes aan ceesie 
_________________ www.metaaldetectieforum.nl
|
| 10 okt 2009, 19:38 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Hallo henk, Veel succes met zoeken hou je schotel niet te hoog en blijf volhouden met zoeken. Op dit forum is een schat van deskundigheid aanwezig. Maak daar gebruik van en schroom niet om te vragen want domme vragen bestaan niet. Plaats ook eens wat , want dat is voor ieder forum leuk. groet Cees 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 10 okt 2009, 19:47 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Ha die Henk,.
Om te beginnen welkom op het forum,.veel plezier gewenst
en als je vragen hebt zullen we met z´n allen zeker proberen jou verder te helpen
suc6 grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 10 okt 2009, 19:50 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Hoi ik ben Henk Hoi ik ben de ed Henk welkom 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 10 okt 2009, 20:14 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
 mannen jullie zijn op het juiste adres voor zoekersadvies er zijn hier volop ervaren zoekers aanwezig dus brand los ,als je vragen hebt veel plezier op het forum gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 10 okt 2009, 20:36 |
|
 |
|
Rene Verhoef
|
Hee Henk volgens mij hebben wij elkaar wel eens gesproken. Niet de verkeerde dingen van Cees leren he Gr Rene
|
| 10 okt 2009, 20:53 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Rene Verhoef schreef: Hee Henk volgens mij hebben wij elkaar wel eens gesproken. Niet de verkeerde dingen van Cees leren he Gr Rene Mondje dicht maat en tot morgenochtend 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 10 okt 2009, 20:54 |
|
 |
|
Henk.W.B.
|
Polar schreef: Welkom Henk, ik ben hier ook sinds vandaag maar zoek al vanaf april dit jaar, met welke detector zoek je op wil je gaan zoeken? Hoi Polar, Ik heb een prizm 3 gekocht. Hen me uiteraard laten voorlichten door Cees en Wilhelm (Midholland) Aldaar ook gekocht. Goeie koptelefoon erbij. Ik heb het ding nu 3 weken en het is erg leuk. Groet, Henk.
|
| 10 okt 2009, 21:31 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
De prizim 3 is een prima detector om mee te beginnen Henk. Je kan later wanneer je de smaak echt goed te pakken heb en je eisen gaat bijstellen altijd nog een duurdere detector met meer mogelijkheden aanschaffen. Een en ander moet natuurlijk ook binnen je budget passen. Laat je wat dat betreft niet gek maken en geniet vooral van het zoeken naar mooie vondsten want die gaan vanzelf komen.
groet cees
|
| 10 okt 2009, 21:39 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
leer eerst goed zoeken 
|
| 10 okt 2009, 21:42 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
de ed schreef: leer eerst goed zoeken  Dat is het belangrijkste  Mee eens 
|
| 10 okt 2009, 21:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 10 okt 2009, 22:03 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
Hallo Henk, Welkom op ons forum!! Eb ben zeer benieuwd naar de eerste mooie vondsten!!!!! In het begin zal het wel effe wennen zijn, maar als je eenmaal de detector onder de knie hebt, dat wil zeggen, de goede piepjes van de slechte gaat onderscheiden, en ook nog eens op de juiste plekjes zoekt, zullen de vondsten vanzelf binnenstromen!!!! Tja en dan begint de echte verslaving pas echt!!!! Ook van deze kant, vele groeten, en heel veel succes, John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 11 okt 2009, 12:53 |
|
 |
|
Polar
|
Hoi Henk
Ik heb de Prizm nu vanaf juni en heb nu de detector pas door, het lijkt een simpele detector maar niets is minder waar. Leer rustig te zwaaien, ga je te snel sla je veel over, als je op een akker bent zet de foil dan ook uit (blokje weghalen), hiermee maak je meer kans op klein zilver of goud, sens voluit en als je valse piepjes krijgt, blokje voor blokje terugzetten. Verder is de Prizm een degelijke en storingsvrije detector waar je veel plezier aan kan beleven, mits je de tijd neemt om hem te leren.
Ik heb er zelf nu de White's Classic II SL bij gekocht, deze kan aardig uitgebreid worden, er kan een Blue Max Deepscan schotel op, dit resulteert in 50% meer diepgang en er kan nog een turbo modificatie om waardoor je de afstelling nog preciezer kan krijgen.
_________________ Bezoekt de akkers en weilanden met de Tesoro Sidewinder
|
| 11 okt 2009, 13:03 |
|
 |
|
Henk.W.B.
|
Polar schreef: Hoi Henk
Ik heb de Prizm nu vanaf juni en heb nu de detector pas door, het lijkt een simpele detector maar niets is minder waar. Leer rustig te zwaaien, ga je te snel sla je veel over, als je op een akker bent zet de foil dan ook uit (blokje weghalen), hiermee maak je meer kans op klein zilver of goud, sens voluit en als je valse piepjes krijgt, blokje voor blokje terugzetten. Verder is de Prizm een degelijke en storingsvrije detector waar je veel plezier aan kan beleven, mits je de tijd neemt om hem te leren.
Ik heb er zelf nu de White's Classic II SL bij gekocht, deze kan aardig uitgebreid worden, er kan een Blue Max Deepscan schotel op, dit resulteert in 50% meer diepgang en er kan nog een turbo modificatie om waardoor je de afstelling nog preciezer kan krijgen. Hoi polar, Je schrijft dat je foil uitschakeld bij de Prizm 3, heb je dan ijzer en foil uitgeschakeld? (de eerste 2 blokjes) De Prizm doet dit bij het aanzetten zelf al. Ik dacht dat je dan klein zilver/goud juist miste. Of begrijp ik je verkeerd en discrimineer je alleen groot ijzer? Groet, Henk.
|
| 25 okt 2009, 15:59 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Misschien kan je Polar even een pm sturen en anders even Wilhelm vragen om advies Henk. 
|
| 25 okt 2009, 21:39 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|