|
|
Het is nu 05 maart 2026, 14:49
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|
Ik zal me ook even voorstellen
| Auteur |
Bericht |
|
Luca Luna
|
 Ik zal me ook even voorstellen
Hallo,
Ik ben Luca Luna en ben hier niet terecht gekomen omdat ik zoek maar om jullie vondsten te bekijken. Mijn hobby is Levende Geschiedenis en dit is een hele mooie informatiebron voor mij en mijn groep. Wij spelen een tijd na waar maar weinig over te vinden is en vooral op internet is er weinig informatie over Nederland. Mijn groep is Frisii uit Bergen nh, een vrij jonge groep die de Friesen uit de eerste eeuw naspelen. We begonnen heel specifiek in het jaar 68/69 in de Druppels in Langedijk maar kwamen al snel tot de ontdekking dat dat nauwelijks te doen is. Nu zitten we dus in de eerste eeuw en dan vooral Nederland.
Ik ben dus geen archeoloog, hoewel het me wel heel erg leuk lijkt het te doen, dus veel posts zullen jullie van mij niet vinden. Hooguit wat vragen voor de helderheid van objecten.
Desondanks hoop ik hier welkom te zijn, het zou ons enorm helpen met bepaalde vragen! En misschien is er een mogelijkheid om replica's te maken als er mensen in geïnteresseerd zijn. Dat lijkt me een mooie uitwisseling tussen onze werelden!!
Luca Luna.
|
| 09 jul 2013, 14:15 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28580 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Ik zal me ook even voorstellen
hoi @ Luca Luna,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Mag ik je van harte  heten op "ons forum" en daarbij wens ik je uiteraard een aangename tijd toe en vooral het plezier wat je erin vind Luca Luna schreef: Hallo, Ik ben dus geen archeoloog, hoewel het me wel heel erg leuk lijkt het te doen, dus veel posts zullen jullie van mij niet vinden. Hooguit wat vragen voor de helderheid van objecten. Tuurlijk geen probleem,je behoeve uiteraard geen 'metaaldetector' te bezitten om deel te nemen aan 'ons forum'. Wij weren alleen handelaars!!!! en mensen met eigenbelang. Dus informatie uitwisselen ,daar leren we allemaal van. mvg Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 09 jul 2013, 16:19 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 09 jul 2013, 17:07 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
iedereen is welkom. kunnen jullie mooi optreden als we weer eens een forumfeest hebben. (en ja bubba nu kom ik wel  )
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 09 jul 2013, 17:11 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
pinkeltje schreef: iedereen is welkom. kunnen jullie mooi optreden als we weer eens een forumfeest hebben. (en ja bubba nu kom ik wel  ) WAT WEET JIJ MEER DAN ONS HARRY VERTEL
|
| 09 jul 2013, 17:20 |
|
 |
|
koudi
Moderator
Geregistreerd: 22 apr 2011, 20:52 Berichten: 5405 Woonplaats: silvolde
|
|
| 09 jul 2013, 20:58 |
|
 |
|
melpatcindy
|
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 09 jul 2013, 22:10 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja ed waar zou de we zijn zonder de ed
|
| 09 jul 2013, 23:43 |
|
 |
|
Luca Luna
|
Dank jullie wel allemaal. Waarschijnlijk hebben jullie een compleet nieuwe groep leden aangeboord, er zijn er meer van de Frisii die geïnteresseerd zijn! Ik ben nog op zoek naar een goeie foto. Enneh, we zoeken vooral mannen met een bus... 
|
| 10 jul 2013, 14:48 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
de ed schreef: pinkeltje schreef: iedereen is welkom. kunnen jullie mooi optreden als we weer eens een forumfeest hebben. (en ja bubba nu kom ik wel  ) WAT WEET JIJ MEER DAN ONS HARRY VERTEL ik wwet net zo veel als jij ed.helemaal niks...
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 10 jul 2013, 17:55 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja je mag het niet zeggen ok ik zal niet meer zeuren 
|
| 10 jul 2013, 18:54 |
|
 |
|
Ramsbrug
Beheerder
|
In ieder geval van harte welkom Luca Luna, Luca Luna schreef: Desondanks hoop ik hier welkom te zijn, het zou ons enorm helpen met bepaalde vragen! Op dit zoekersforum zitten veel leden met enorm veel kennis, die graag jullie vragen willen beantwoorden, mits zij het antwoord weten.... Luca Luna schreef: En misschien is er een mogelijkheid om replica's te maken als er mensen in geïnteresseerd zijn. Dat lijkt me een mooie uitwisseling tussen onze werelden!! Er is toch niets mooier om het verre verleden in de huidige moderne nieuwe tijd uitgebeeld te zien worden. Ik wens je veel inspiratie aan de hand van onze hobby ! Groeten, Vincent 
_________________ Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen...... Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.
|
| 10 jul 2013, 19:37 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
MOOI HOOR  BEN JE DAN GEEN WEST FRIES ALS JE IN NOORD HOLLAND WOOND GR DE ED 
|
| 06 sep 2013, 21:28 |
|
 |
|
deepscandd1400
|
Ja leuk, diversiteit. Groeten Deep 
|
| 07 sep 2013, 10:07 |
|
 |
|
Hans1971
|
welkom 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 07 sep 2013, 10:21 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
Welkom! 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|