|
|
Het is nu 05 maart 2026, 07:49
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
Gegroet beste landzoekers!
| Auteur |
Bericht |
|
Strelok
Geregistreerd: 27 nov 2013, 21:42 Berichten: 15 Woonplaats: Overijssel
|
 Gegroet beste landzoekers!
Dag allen, Mijn naam is Strelok, ik ben 22 en heb van mijn hobby netjes mijn werk gemaakt na het afmaken van mijn school. Ik ben werkende als 3D Vormgever bij een groot bedrijf. Denk hierbij aan visualisaties,animaties,game design en meer..Ook ben ik veel actief met fotografie en film. Al sinds mijn 8e (of eerder,..) ben ik altijd al onder de indruk geweest van alles wat met militaria te maken heeft. Voornamelijk het Tweede Wereldoorlog tijdperk heeft mijn interesse. Ik ben dan ook al flink aan het verzamelen geslagen. Begonnen met NL/KL kleding..toen naar DDR/NVA, en uiteindelijk dan toch WW2 :) Dure hobby! Mijn interesse in metaaldetectors en bodemvondsten is eigenlijk begonnen toen ik bij een oud klasgenoot op bezoek was daar hij ook een verzamelaar was, en dit ook met de metaaldetector deed. Het is al vrij lang geleden, minimaal toch zo'n 6 tot 7 jaar maar het staat me nog vers in het geheugen. In de omgeving van Deventer/Almelo/Hengelo is ergens een V2-startbaan. Althans, de restanten hiervan. Heel interessant allemaal, maar het echte werk moest nog komen. We fietsten verder en met pieper gewapend liep hij voor me uit om zijn oude vindplaats weer te lokaliseren. Plots stopte 'ie en begon driftig bladeren aan de kant te schuiven. Ik kon mijn ogen niet geloven, een groot gedeelte van een V2-startmotor, met inscripties nog redelijk gaaf.... Ik ben persoonlijk niet op zoek naar munitie of gevaarlijke dingen en ben ook zeker iemand die de andere landzoekers het imago niet zwart zou willen maken door putjes niet netjes te dichten, rotzooi te laten slingeren en in eerste instantie ongevraagd te werk gaan... laat dat even duidelijk zijn :) Wel zou ik in de nabije toekomst wellicht zelf een pieper aan willen schaffen om mee te beginnen..ik heb er nog nooit een gebruikt en weet er naast wat basis dingen ook vrij weinig van af. Dus als iemand mij een tip zou kunnen geven welk model een beetje instap-baar is maar toch resultaten kan opleveren als je ermee weet om te gaan zou dat gaaf zijn! Ik zou er eventueel tot ongeveer 200 euro aan uit willen geven. Ik heb bijvoorbeeld de Garrett Ace 150 gezien..zou dat iets zijn om mee te beginnen? :) De groeten!
_________________ Hall: I wonder if everybody else is as lost as we are. Winters: We're not lost, Private. We're in Normandy.
|
| 27 nov 2013, 22:02 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28579 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Gegroet beste landzoekers!
hoi @Strelok,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Fijn dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden en we heten je van harte  en we hopen dat je een aangename tijd tegenmoet kan zien en vooral het plezier dat je hierin beleeft  Strelok schreef: Wel zou ik in de nabije toekomst wellicht zelf een pieper aan willen schaffen om mee te beginnen..ik heb er nog nooit een gebruikt en weet er naast wat basis dingen ook vrij weinig van af. Dus als iemand mij een tip zou kunnen geven welk model een beetje instap-baar is maar toch resultaten kan opleveren als je ermee weet om te gaan zou dat gaaf zijn! Ik zou er eventueel tot ongeveer 200 euro aan uit willen geven. Ik heb bijvoorbeeld de Garrett Ace 150 gezien..zou dat iets zijn om mee te beginnen? :)
Ik heb je openings bericht vol overgave gelezen en waardeer je eerlijkheid hierin  Ben zelf een ex militariazoeker geweest en heb vol genoten van deze passie door de geschiedenis van deze oorlog op te sporen,ik was ook niet voor de munitie,maar voor de personelijke bezittingen van soldaten en dergelijke te vinden. Het is al weer 13 jaar geleden deze passie wat ik 17 jaar deed,maar ik zocht met meerdere metaaldetecters en vond de Fischer zeer geschikt hievoor,dus de doorsnee Fischer,je behoeven jiervoor geen duren metaaltector voot te hebben,nou kan ik de eigenschappen van 'n Gerret niet zo,maar je moet binna zonder deiscriminatie zoeken op 'oorlogspul' om 't te vinden. Wens je veel  succus en geluk met 't vinden van je droomvondsten mvg Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 27 nov 2013, 23:33 |
|
 |
|
Davy4all
Geregistreerd: 10 aug 2012, 16:31 Berichten: 820 Woonplaats: Noordwijkerhout
|
Welkom hier op forum Strelok! Genoeg militairia te vinden hier! 
|
| 27 nov 2013, 23:57 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
1000 bommen en granaten wel com man 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 28 nov 2013, 00:00 |
|
 |
|
Zeelandia1975
Geregistreerd: 20 okt 2013, 21:26 Berichten: 88 Woonplaats: Vlissingen
|
Welkom op het forum.  veel plezier . Groet zeelandia
|
| 28 nov 2013, 00:01 |
|
 |
|
melpatcindy
|
coinhunter chris schreef: hoi @Strelok,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Fijn dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden en we heten je van harte  en we hopen dat je een aangename tijd tegenmoet kan zien en vooral het plezier dat je hierin beleeft  Strelok schreef: Wel zou ik in de nabije toekomst wellicht zelf een pieper aan willen schaffen om mee te beginnen..ik heb er nog nooit een gebruikt en weet er naast wat basis dingen ook vrij weinig van af. Dus als iemand mij een tip zou kunnen geven welk model een beetje instap-baar is maar toch resultaten kan opleveren als je ermee weet om te gaan zou dat gaaf zijn! Ik zou er eventueel tot ongeveer 200 euro aan uit willen geven. Ik heb bijvoorbeeld de Garrett Ace 150 gezien..zou dat iets zijn om mee te beginnen? :)
Ik heb je openings bericht vol overgave gelezen en waardeer je eerlijkheid hierin  chris Ben zelf een ex militariazoeker geweest en heb vol genoten van deze passie door de geschiedenis van deze oorlog op te sporen,ik was ook niet voor de munitie,maar voor de personelijke bezittingen van soldaten en dergelijke te vinden. Het is al weer 13 jaar geleden deze passie wat ik 17 jaar deed,maar ik zocht met meerdere metaaldetecters en vond de Fischer zeer geschikt hievoor,dus de doorsnee Fischer,je behoeven jiervoor geen duren metaaltector voot te hebben,nou kan ik de eigenschappen van 'n Gerret niet zo,maar je moet binna zonder deiscriminatie zoeken op 'oorlogspul' om 't te vinden. Wens je veel  succus en geluk met 't vinden van je droomvondsten mvg Chris 
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 28 nov 2013, 00:10 |
|
 |
|
melpatcindy
|
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 28 nov 2013, 00:13 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
Van harte welkom! 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 28 nov 2013, 00:30 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
veel plezier hier gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 28 nov 2013, 06:51 |
|
 |
|
Strelok
Geregistreerd: 27 nov 2013, 21:42 Berichten: 15 Woonplaats: Overijssel
|
Bedankt allen voor het warme welkom! Ook bedankt voor de tip! Nu maar eens goed inlezen op dit leuke forum ;) Mvg, Strelok
_________________ Hall: I wonder if everybody else is as lost as we are. Winters: We're not lost, Private. We're in Normandy.
|
| 28 nov 2013, 07:19 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|