|
|
Het is nu 04 maart 2026, 09:42
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
Belgie, Frankrijk of toch wat anders?
| Auteur |
Bericht |
|
werner
|
 Belgie, Frankrijk of toch wat anders?
Beste mensen, Ik ben Werner en ben nieuw in het goudzoek wereldje maar ik ben er helemaal weg van! De komende vakantie wil ik dan ook op zoek gaan naar goud. Wellicht hebben jullie tips waar ik naartoe kan gaan, ik wil niet verder rijden dan Frankrijk want het word de eerste keer met de auto.
Zoals gezegd ik ben helemaal nieuw in deze wereld. Alle tips zijn meer dan welkom. Ik ben van plan om een goudpan mee te nemen en een schep, verder uiteraard goede waterbestendige bekleding/schoeisel.
Ik zie jullie reacties heel graag tegemoet. Werner
PS ik wil vertrekken zo rond augustus.
|
| 19 jan 2014, 22:32 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Belgie, Frankrijk of toch wat anders?
hoi @ Werner,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Fijn dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden en we heten je van harte  en we hopen dat je een aangename tijd tegenmoet kan zien en vooral het plezier dat je hierin beleeft  werner schreef: Zoals gezegd ik ben helemaal nieuw in deze wereld. Alle tips zijn meer dan welkom. We hebben gelukkig hier een paar oude rotten die er alles van weten en je wel de benidigde informatie willen geven Wens je veel  succes en geluk met 't vinden van je goud nuggets mvg Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 19 jan 2014, 22:37 |
|
 |
|
werner
|
Bedankt voor je reactie Chris, ik hoop ook snel het eea te weten te komen over mijn hobby.
Nu ik toch reageer heb ik nog wel een vraagje;
Ik zit gisteren ook ebay en daar bieden ze goldclaims te koop aan heeft iemand hier wel eens ervaring mee gehad? (het lijkt mij wel leuk dan kun je er jaren over doen om zo'n stuk helemaal te onderzoeken en eens te bekijken wat er mogelijk is)
Ik hoop dat er veel reacties mogen komen:)
Gr. Werner
|
| 20 jan 2014, 09:04 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 20 jan 2014, 17:55 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 20 jan 2014, 18:18 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
Van harte welkom! 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 20 jan 2014, 21:11 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Werner Als je naar France wil, word het toch vrij zuidelijk, kijk hier maar eens, http://www.hotforum.nl/forum/goldpannin ... -dordogne/als beginneling zou ik je dit aanraden omdat je hier al onder de goudzoekers zit en snel kan afkijken of mee kan pannen met wat meer ervaren mensen. Als basis uitrusting, natuurlijk een goudwaspan, schep en een waadbroek, liefs van neoprene, verder zou je nog een handpomp kunnen bouwen. Bouwtekeningen zijn te vinden in het net, en eventueel wat kratswerktuig voor spleten schoon te maken, bv een grote schroevendraaier. Een sluisbox zou ook wel handig zijn, bv een van keene. Je moet gewoon gaan, de praktijk is het beste leermiddel. Groet Gerrit
|
| 21 jan 2014, 10:09 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Werner De meeste claims wat worden aangeboden, zijn helemaal leeg gehaald. Het beste zou zijn, een goede plek zien te vinden door een bepaald gebied te prospecteren en dat dan zelf proberen te claimen. Dit is in de meeste landen van europa niet van toepassing, alleen in noord Noorwegen, sommige delen van Zweden en in Finland is dit nog mogelijk. In Amerika, Alaska en de yucon is dit ook nog mogelijk, Heb zelf claims gehad op de steward river in de yucon maar op de apperatuur wat je nodig hebt om het commercieel te mijnen loopt het altijd mis. Mits je een vrachtwagen ongeteld geld hebt voor al het zware materiaal te kopen wat je nodig hebt. Kijk maar eens naar de goldrush programma's op discovery en national geografics. Groet Gerrit
|
| 21 jan 2014, 10:26 |
|
 |
|
werner
|
Hallo Gerrit, Bedankt voor je reactie en adviezen! Ik had op de volgende sites claims gezien: http://minelistings.com/ en op ebay ook. Er stond zelfs een claim te koop in Turkije zit daar goud denk je? Het aanschaffen van zo'n claim lijkt me gewoon ik wil er niks commercieels uit halen als ik het geïnvesteerde geld eruit zou kunnen halen zou dat al heel mooi zijn. Waarschijnlijk word het zuid-Frankrijk waar we naartoe gaan reizen deze zomer dan kunnen we alles een beetje combineren, lekker weer, activiteiten en ik kan regelmatig op zoek naar goud! Nu nog even een geschikte locatie zoeken en uiteraard als het echt zover is hier verslag van doen!
|
| 21 jan 2014, 15:52 |
|
 |
|
Fozziel
Geregistreerd: 27 okt 2013, 02:22 Berichten: 1456 Woonplaats: Den Haag
|
Welkom Werner. Have fun!!! Grts
_________________ But i still haven't found what i'm looking for
|
| 23 jan 2014, 12:26 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|