|
|
Het is nu 04 maart 2026, 12:23
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
Rams van Kasbergen, aangenaam.
| Auteur |
Bericht |
|
Ramses van Kasbergen
|
 Rams van Kasbergen, aangenaam.
Mijn naam is Ramses van Kasbergen ben 41 jaar en helemaal nieuw in MD land. Mijn zoon van 10 kocht 3 maanden geleden een gc 1026 detector. Echt speelgoed natuurlijk, maar meteen wat vondsten bomscherven, oude schroef melkfles doppen van een verdwenen lokale melkfabriek, 1patroonhuls (mp40?) en klinknagels uit de scheepsbouw. Wij wonen aan de kust in het dorpje ijmuiden en de atlantik wall is 10 minuten lopen voor ons. En we zijn er ook vaak te vinden. Op het strand vinden we ook genoeg, maar niet het goede spul ( de piratenschat, lol).
Al met al is het een super vader-zoon hobby waarbij we lekker buiten zijn, met geschiedenis bezig zijn, en een behoorlijke workout qua lichamelijke inspanning. Ondertussen merk ik ook dat ik steeds vaker even alleen ga piepen als mijn zoon er niet is, en dat ik regelmatig te vinden ben op internet om over MD te lezen en filmpjes te kijken....Hmmm het lijkt een makkie, maar als je het zelf gaat doen als beginner, heb al uren voor niets staan te spitten. Maar volharding leidt tot succes. Je moet er wat voor doen :)
zo dat was een stukje stel u voor en wellicht komen we elkaar hier op het forum wel tegen.
|
| 22 mei 2014, 12:32 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Rams van Kasbergen, aangenaam.
hoi @Rames & zoon,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Fijn dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden en we heten je van harte  en we hopen dat je een aangename tijd tegenmoet kan zien en vooral het plezier dat je hierin beleeft  Wens je veel  succes en geluk met 't vinden van je droomvondsten mvg Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 22 mei 2014, 14:14 |
|
 |
|
dannyR
|
welkom op het forum,en veel succes en plezier toegewenst,laat die vondsten maar komen 
|
| 22 mei 2014, 14:16 |
|
 |
|
melpatcindy
|
welkom ramses en zoon ,  om je op deze site voor te stellen er is op het forum genoeg te bekijken en te leren over deze mooie hobby en af en toe lekker over het strand te banjeren en dan soms nog wat leuks vinden  maakt het allemaal nog mooier gr ed 
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 22 mei 2014, 14:22 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
Van harte 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 23 mei 2014, 12:29 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 op het forum beiden. Ideaal, vader en zoon samen op stap met de MD. Versterkt de relatie onderling extra. Best leuk. Ik heb twee zoons, maar hebben niet het minste interesse. Wel komen ze met regelmaat, mijn laatste vondsten bekijken.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 23 mei 2014, 18:51 |
|
 |
|
Ramses van Kasbergen
|
bedankt voor het welkom, en ik wil graag oprecht opmerken wat voor grandioos forum dit is. Als beginner/ heb ik veel vragen en onduidelijkheden. Op dit forum vind ik vaak mijn andwoorden er op. of alle door tips(een plus een is twee) en al die verschillende onderwerpen..jemig wist niet dat er zo veel in de grond lag. ik vind het ook prettig dat ik als beginnend atlantik wall zoeker duidelijke en heldere waarschuwingen krijg. het zet me in iedergeval aan het denken over mogelijke gevaren, van in het duingebied zoeken. we moeten gewoon meters maken. en dan gaan we vanzelf ook wel op de akkers en parkjes..braakgebied/stortveldjes. het strand blijft na A.W.V.IJ ons favo nummer twee, waarom het is makkelijk graven..  hahah nee spanningsgehalte is skyhigh en lekker op je blote voeten met mooi weer. op het ijmuiderstrand komt er bij drukte altijd wel iemand naar je toe voor een praatje, maar goed daar moet je van houden. ik hou daar wel van. via kaart.cc heb ik twee voormalige tolhuisjes gevonden hier in de buurt, grappig dat de wegen er nog lopen, gevoelsmatig wil ik daar ook een kijkje gaan nemen. ja tolhuisje dan denk je toch al snel: ching ching.....hahaha  hoe leuk is het dat je door zn hobby 'anders'naar je woonomgeving gaat kijken.ik ben denk ik een historiejager ipv een schattenjager maar voor nu wil ik het vak leren, en op het strand leer ik het meeste(persoonlijk). wat een orkaan van geluidjes is, blijkt een oase van rust te zijn (discriminatie vol aan) oase (all metalls) orkaan. en ga dan maar al die toontjes onderscheiden saam met je nr ID. vet hoor om zo te luisteren naar je vriendje...maar met historiejager bedoel ik dat ik het ook erg dik vind om op internet het historisch uit-tepluizen. en dat ik het strand nu gebruik om ervaring op te doen..jippie Yeah. ps die gouden ring van 9.000 E. neem ik trouwens wel mee hoor.@uberlol.
|
| 27 mei 2014, 17:04 |
|
 |
|
Ramses van Kasbergen
|
En zoonlief heet mees, ik ben een beetje terughoudend om hem meteen met naam en toebehoren op een forum te zetten, Mees is tien jaar en maakt zelf pas zijn eerste stappen op het net. Nu is Md zijn hobby maar dat kan over 3 maanden best anders zijn, als mees na een half jaar nog zo fanatiek bezig is met Md mag hij best hier een acc openen met ouderlijk toezicht. ik ben de kwaatste niet(LOL).. en zal hem zeker aanmoedigen om dit samen te blijven doen..we zullen zien.
|
| 27 mei 2014, 17:23 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi verhaal Rams van Kasbergen
als je het vak wil leren wil ik je wel is helpen
gr de ed
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 27 mei 2014, 18:38 |
|
 |
|
Ramses van Kasbergen
|
de ed graag en dank u wel. ik sta open voor alle hulp op het moment. en dan heb ik meteen een vraag: stel je neemt het droge strand als uitgangspunt en ik heb een eurotek pro 11 dd 7.81 hrtz kent u het model/ hoe moet ik de md afstellen. ik realiseer me dat door het lage hrtz ik kleine gouden voorwerpen niet zal vinden, en dat ik daarom de md disc hoger moet afstellen zodat het ijzer, folie, pulltabs, blikjes oversla en pas bij nummer id 62-99 euromunten, koper en silver gaat aanslaan. of zegt u, neen het is beter om in all metal mode te zoeken en op alles te graven,want dan is de vind kans groter en je leert meer over de verschillende tonen zodat je beter je vondsten kan inschaten na een tijd. merci.
|
| 28 mei 2014, 22:20 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
HOI ga eerste je md leren kennen
door bijna alles op te graven op het strand
zo leer je het beste luister goed wat je hoort
goud vind je wel hoor
|
| 28 mei 2014, 22:28 |
|
 |
|
Ramses van Kasbergen
|
ja precies tot nu toe zoek ik in all metal mode, met het ijzer geluid aan, ik hou ook wel van die lage tonen. waar ik niet zo van hou is als je met koptelefoon loopt, dat dan weer een hond opeens langs stuift en gaat blaffen.. man klap op je hart soms..
|
| 28 mei 2014, 22:41 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja goed luisteren wat het geluid zegt zo leer je md gewon die hond een klap geven https://www.youtube.com/watch?v=-TaVgpBcIi0
|
| 28 mei 2014, 22:55 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|