|
|
Het is nu 04 maart 2026, 11:18
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Herwigvd
Geregistreerd: 01 jul 2014, 23:12 Berichten: 6 Woonplaats: Brussel
|
 Een nieuwe detectorist
Ik ben Herwig en ik ben 47 jaar. Mijn zoon Ben (10 jaar) is zeer sterk geïnteresseerd in de voorbije wereldoorlogen en was steeds filmpjes aan het bekijken over metaaldetectors. Daarom heb ik er voor hem een eenvoudige Garett gekocht. Een pinpointer heb ik zelf voor hem gemaakt (het voordeel om wat van elektronica af te kennen).
Onlangs hebben we ons ook aangesloten bij de plaatselijke Heemkundige kring. Nu trekken we er af en toe op uit om de lokale geschiedenis terug in kaart te brengen. Er is hier zwaar gevochten in WOI, dus aan vondsten geen gebrek. Tevens maken we zo de velden ook wat properder ...
We wonen hier ook vlak bij een Romeinse nederzetting, dus af en toe komt er ook nog eens iets anders naar boven (al hoewel de streek hier al kaal gezocht is).
Voila, nu weten jullie alles.
|
| 02 jul 2014, 20:45 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
 Re: Een nieuwe detectorist
welkom herwig op bodemvondstenwereld.nl' 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 02 jul 2014, 21:08 |
|
 |
|
edwin123
Geregistreerd: 26 apr 2014, 23:29 Berichten: 146 Woonplaats: Flakkee
|
hoi welkom hier, ik zit ook in elektronica, dus altijd leuk te horen van pinpointers en zo. maar zelfbouw is meestal niet echt te vergelijken hoor. maar ben benieuwd wat je gebouwd hebt..... foto's zijn altijd welkom hier. veel vondsten voor je zoon toegewenst natuurlijk 
_________________ zoekuren 104 * goud:2 * zilver:3 * guldens:6,44 * euro's: 32,50 * Minelab Quattro +Teknetics Euro pro met grote spoel* Whites TRX pinpointer.
|
| 02 jul 2014, 22:50 |
|
 |
|
Herwigvd
Geregistreerd: 01 jul 2014, 23:12 Berichten: 6 Woonplaats: Brussel
|
't Is een eenvoudige BFO naar een schema van Phil Wait (design ETI 561, lichtjes aangepast met een betere voedingsstabilisator, dan moet je minder aan de knoppen draaien).
Uiteraard is dit niet hetzelfde als een gekochte Garrett pro pointer, maar het ding doet zijn job. Als je ergens een hoop zand hebt waar het voorwerp inzit, dan heb je het zo gevonden met dit tooltje.
Ik heb hem nu gemaakt met een kleine disk-spoel. Ik zou nog een steek-spoel willen maken maar daar heb ik een ferrietstaaf voor nodig. Dus ik wacht nog op een defecte radio om dit uit te slopen.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 02 jul 2014, 23:37 |
|
 |
|
edwin123
Geregistreerd: 26 apr 2014, 23:29 Berichten: 146 Woonplaats: Flakkee
|
ziet er geweldig uit hoor. en het doet wat je zegt object vinden. ferrietkern geeft iets meer richting waarschijnlijk maar verwacht er niet te veel van. ben met ferrietkern bezig geweest om chinese leidingzoeker wat te verbeteren. zoekdiepte ongeveer 3/4 cm. werd niks beter. chinees ding werkt dus redelijk, en lag voor 7 euro in de nederlandse brievenbus, zag alleen dat hij nu 10,25 euro was. kijk maar eens: http://www.ebay.nl/itm/Stud-finder-AC-l ... 5ae&_uhb=1
_________________ zoekuren 104 * goud:2 * zilver:3 * guldens:6,44 * euro's: 32,50 * Minelab Quattro +Teknetics Euro pro met grote spoel* Whites TRX pinpointer.
|
| 02 jul 2014, 23:55 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 op het forum Herwig & Ben. Best leuk, met je zoon gaan lopen piepstokken. 
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 03 jul 2014, 21:37 |
|
 |
|
Hans1971
|
welkom  en laat die vondsten maar zien 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 03 jul 2014, 22:06 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
Welkom! 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|