|
|
Het is nu 04 maart 2026, 10:57
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 21 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
pmugen
|
 Even voorstellen pmugen
Hoi allemaal! Ik ben op dit forum sinds deze week nieuw. Ik ben nog niet beoefenend, maar gister heb ik de ace250 besteld na lang wikken en wegen. Ik twijfelde tussen de fisher f2 en de ace, maar gezien wat internet tests heb ik met name op basis van 'diepgang' voor de ace gekozen. Liefst had ik een at pro gekocht, maar dat staat mijn vrouw niet toe verwacht ik... gezien het 'basisbedrag' van €695,- Ik hoop dat ik geen spijt ga krijgen van mijn keuze en veel plezier eraan ga hebben. Moet eerlijk zeggen dat niet alleen de diepgang, maar ook het pakket me over de streep trokken... ik kreeg hier gelijk een mooie vismagneet bij en ook dat wil ik gaan 'beoefenen', daarnaast een vondstentasje, een schep (los besteld), er zit een spoel cover bij (al snap ik daarvan nog niet het nut/ de behoefte?), een cd met tips etc en een tresure sound hoofdtelefoon Wat me opvalt en wat ik eigenlijk best gek vind dat er zo weinig gesproken wordt over bepaalde accessoires... Gekker nog vind ik dat die accessoires niet standaard geleverd worden bij een md. Ik doel dan op zaken als een regenhoesje, een tas... maar een hoofdtelefoon is blijkbaar niet standaard? Dat zijn toch dingen die volgens mij standaard erbij horen? Hebben jullie hier nog mooie oplossingen voor die niet weer een rib uit je lijf kosten en wel goed werken (vooral voor tas en hoesje)? (ok hoesje valt mee (16€), maar denk dat de maakkosten misschien nog geen 0,50€ zijn), een tas zag ik nog niet goedkoper dan 24,95€ Ik zag al die oplossing van een amerikaan om met een lock-box je ace250 zelfs waterdicht te maken ... Ter verduidelijking, ik zal vooral veel op de fiets willen springen met mijn spullen en wil dan dus ook graag alles makkelijk mee kunnen nemen. Ik vind de garret rugtas wel mooi en een goeie oplossing, maar weer 55 erbij... dan had ik beter de euro ace in pakket kunnen kopen, daar zat die rugzak bij en kost dan 340€ (nu heb ik in totaal 260€ betaald). grt. Patrick ps ik hou enorm van kennis delen en huis tuin en keuken oplossing voor simpele dingen waar een fabrikant in verhouding teveel geld voor vangt (zoals het regenhoesje)
|
| 31 jul 2014, 12:31 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Even voorstellen pmugen
hoi @Patrick,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Fijn dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden en we heten je van harte  en we hopen dat je een aangename tijd tegenmoet kan zien en vooral het plezier dat je hierin beleeft  Er zijn genoeg kenners die je van advies kunnen voorzien Wens je veel  succes en geluk met 't vinden van je droomvondsten  grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 31 jul 2014, 13:38 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
Van harte welkom! 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 31 jul 2014, 13:47 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
welcom man tip nooit naar je vrouwe luisteren 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 31 jul 2014, 23:27 |
|
 |
|
Hans1971
|
welkom Patrick. En nog een tip, de Ed met een pak zout nemen 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 31 jul 2014, 23:31 |
|
 |
|
dannyR
|
welkom op het forum patrick, en veel piepplezier toegewenst 
|
| 01 aug 2014, 00:40 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 01 aug 2014, 00:56 |
|
 |
|
pmugen
|
Hans1971 schreef: welkom Patrick. En nog een tip, de Ed met een pak zout nemen  Allemaal bedankt voor het hartelijke welkom  en dit had ik dankzij wat naleeswerk op dit forum al zelf heel ook geconcludeerd ;-) Niemand tips voor draagtassen/vervoer van de detector? Vandaag komt de garret ace 250 binnen als het goed is :-) kan niet wachten! 
|
| 01 aug 2014, 10:23 |
|
 |
|
pmugen
|
eerste vondsten zijn een feit, niets bijzonders, maar heb in totaal nu al 15 uur met de detector gezocht.
Iemand die mij een goeie tip wil geven om mooie vindplaatsen te achterhalen? Ik speur naar oude kaarten etc, maar dat gaat nog niet zo geweldig... Ik zou ook graag met iemand op pad gaan eens, een meer ervaren persoon.
Hier iemand uit de regio elburg? Ik woon in 't Harde.
|
| 05 aug 2014, 12:16 |
|
 |
|
dannyR
|
neem een workshop zou ik zeggen 
|
| 05 aug 2014, 12:19 |
|
 |
|
coinicus
|
Welkom, tip: doe alsof je naar je vrouw luistert, af en toe knikken en beamenen. Doet wonderen.
_________________ HOMO SAPIENS NON URINAT IN VENTUM
|
| 05 aug 2014, 12:22 |
|
 |
|
pmugen
|
dannyR schreef: neem een workshop zou ik zeggen  Tja dat zou ik ook zeggen als ik zelf workshops zou geven... Maar ik zoek gewoon naar wat tips, die je normaliter als hobbyisten met elkaar deelt... Luisteren naar mijn vrouw doe ik wel  , maar dan ook echt luisteren 
|
| 05 aug 2014, 13:14 |
|
 |
|
dannyR
|
ik heb je een pb gestuurd , kijk maar even daar staan wat tips in, maar moet je 'm wel lezen 
|
| 05 aug 2014, 13:59 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Hoi en welkom! Er wordt weinig over die rand artikelen gesproken, omdat de meeste mensen ze niet gebruiken. Ok, een hoofdtelefoon/spoelcover wel natuurlijk. Maar een "speciale rugzak", of een "speciaal vondstentasje"... Laat je niet te veel aansmeren zou ik zeggen. Heb bv zelf als "erg speciaal vondstentasje", een oud heuptasje van m'n dochter in gebruik. Who cares! Het is maar om aan te geven dat véél meer verkocht wordt dan je nodig hebt Leren zoeken met je detector zal komen door praktijk ervaring op te doen, op de akkers. De meeste FAQ's zijn hier op het forum al in veelvoud besproken, de zoekfunctie is hierin je beste vriend. Dan heb je het fenomeen youtube ook nog he. Daar vindt je verschrikkelijk veel MD gerelateerde filmpjes op terug. Tip 1 voor op de akkers: zoek naar pot scherven op die akkers. Daartussen zal je leuke dingen tegenkomen. Ook hierin zal je je kennis en strategie vanzelf ontwikkelen. Succes 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 05 aug 2014, 14:33 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
radiohead schreef: Hoi en welkom! Er wordt weinig over die rand artikelen gesproken, omdat de meeste mensen ze niet gebruiken. Ok, een hoofdtelefoon/spoelcover wel natuurlijk. Maar een "speciale rugzak", of een "speciaal vondstentasje"... Laat je niet te veel aansmeren zou ik zeggen. Heb bv zelf als "erg speciaal vondstentasje", een oud heuptasje van m'n dochter in gebruik. Who cares! Het is maar om aan te geven dat véél meer verkocht wordt dan je nodig hebt Leren zoeken met je detector zal komen door praktijk ervaring op te doen, op de akkers. De meeste FAQ's zijn hier op het forum al in veelvoud besproken, de zoekfunctie is hierin je beste vriend. Dan heb je het fenomeen youtube ook nog he. Daar vindt je verschrikkelijk veel MD gerelateerde filmpjes op terug. Tip 1 voor op de akkers: zoek naar pot scherven op die akkers. Daartussen zal je leuke dingen tegenkomen. Ook hierin zal je je kennis en strategie vanzelf ontwikkelen. Succes  ja klopt weer helemaal ik heb ook al die troep niet leer goed zoeken en dat zal je echt zelf moeten doen alles opgraven in het begin zo leer je je md pas goed en goed luisteren ik ben gewoon een zoeker die bijna niks bij zich heeft 1 een md 2 goed schop 1 potje voor de muntjes waar laat je de rest gewoon in je jas zak of in je broek zak en zit ik op een stort heb ik allen nog een rugzak er bij eten en drinken 4 auto en wat geluk moet je ook mee nemen dus veel succes ps zoeken is een vak hoor waar ik woon vind je niet veel dus moet ik er heel veel voor doen dus kom ook wel is met niks thuis 
|
| 05 aug 2014, 15:04 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Citaat: ja klopt weer helemaal ik heb ook al die troep niet leer goed zoeken en dat zal je echt zelf moeten doen alles opgraven in het begin zo leer je je md pas goed en goed luisteren ik ben gewoon een zoeker die bijna niks bij zich heeft 1 een md 2 goed schop 1 potje voor de muntjes waar laat je de rest gewoon in je jas zak of in je broek zak en zit ik op een stort heb ik allen nog een rugzak er bij eten en drinken 4 auto en wat geluk moet je ook mee nemen dus veel succes ps zoeken is een vak hoor waar ik woon vind je niet veel dus moet ik er heel veel voor doen dus kom ook wel is met niks thuis  100% mee eens. Dat is de realiteit. Tierlantijntjes zijn ook niet aan mij besteed. Gewoon luisteren wat je MD, jou wil vertellen.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 05 aug 2014, 20:34 |
|
 |
|
pmugen
|
Hoi allemaal, Thx voor de reacties en de PB! Het viel me vooral op, omdat ik op de fiets met de md op pad ga en ik bang ben dat ik het apparaat beschadig als ik het niet correct vervoer... Nu schuif ik de ace elke keer in elkaar, bind met een elektradraadje de spoel tussen mijn frame (zodat ik nog normaal kan fietsen en leg (hoe ik zeg ik dit).. het aflees kastje? in een doek gewikkeld op mijn bagagedrager met de snelbinders erover (eerst kinderzitje eraf halen)... NIet ideaal, maar werkt wel.. Verder qua spullen, ach een tasje is gewoon handig vind ik voor de vondsten, maar een heuptasje kan natuurlijk ook prima ja.. NU heb ik een gereedschapsriem (lijkt hierop  ) om, waar ook een pioniersschep aan hangt (eentje die je uit elkaar kan schroeven), voor zand/strand gebruik ik een omgebouwd 'blik' (van een stoffer en blik). Het handige van de riem/tas vind ik dat er meerdere vakjes in zitten, ik gooi bv direct herkenbaar afval in het ene zakje (gaat thuis in de kliko) en het onherkenbare of juist herkenbaar als goed spul in een ander vakje. Verder zit in een vakje nog handschoenen (doe ik soms ook aan, afhankelijk van de grondsoort en de rotzooi in en op de bodem). OUwe rugzak heb ik altijd bij me (daar gaat alles in voor vervoer op de fiets) en een flesje water. Dus het valt ook best mee  , maar mijn pioniersschep vind ik dus prut... had voor 10€ bij de bestelling van de md erbij gekocht... waardeloos ding  ... maar een gewone schop is me weer te groot om op de fiets mee te nemen... dus tips zijn welkom. Ps: gaan jullie er ook op uit wanneer het regent of net heeft geregend? Lijkt me zo'n smeerzooi en moeilijk zoeken???? Bovendien is mijn md niet bestand tegen regen....
|
| 07 aug 2014, 10:37 |
|
 |
|
pmugen
|
ps... zijn er nog mensen bij mij uit de regio die wel eens samen willen zoeken? Ik woon in 't Harde! 
|
| 07 aug 2014, 10:40 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
nee te ver weg heb daar wel in het leger gezeten voor een schop heb je hele mooie te koop het zit tussen jou schopje en de echt groot schop in  ze pb
|
| 07 aug 2014, 11:32 |
|
 |
|
pmugen
|
de ed schreef: nee te ver weg heb daar wel in het leger gezeten voor een schop heb je hele mooie te koop het zit tussen jou schopje en de echt groot schop in  ze pb Thx heb je pb gezien, zijn idd mooie... Ik heb toevallig van de week nog gezocht naar iets dergelijks in de winkel... maar helaas... Wil niet elke keer verzendkosten voor zo'n relatief kleine aankoop betalen. Tja, het geld rolt momenteel niet echt heel hard, dus dit zijn al beste uitgaven om te doen... ik speur dus nog ff verder... ik had een budget van max 15-20€ in gedachten... Ik heb wel een paar spades/schoppen in de schuur liggen, oud spul, misschien pas ik die aan... had ook een metalen tuinschepje voor 0,99€ gekocht om die eventueel aan te passen, maar volgens mij lees ik steeds meer verhalen dat je beter een half-hoge 'spade' kan hebben? ps. Ed, grappig, bijna ieder die 't Harde wel kent heeft er ooit gelegerd gezeten... of ze wonen echt in de buurt en kennen het daar van.
|
| 08 aug 2014, 15:27 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ha ik moete altijd 3 uren rein om er te komen met de trein mooi daar het bos en dan door het harde naar elburg kan je ook mooi zoeken daar kwa schop heb ik altijd een gewoon schop of een iets kleiner schop je kan het ook zelf maken verder veel succes
|
| 08 aug 2014, 15:56 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 21 berichten ] |
|