|
|
Het is nu 04 maart 2026, 11:11
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|
Nieuwe hobby met de Teknetics eurotek pro!
| Auteur |
Bericht |
|
Dennis1984
|
 Nieuwe hobby met de Teknetics eurotek pro!
Hallo allemaal,
Even voorstellen, ik ben Dennis en ik kom uit het mooie oost Groningen. Ik heb sinds een paar dagen eindelijk een metaaldetector gekocht en dat is de Teknetics pro geworden! Ik ben helemaal nieuw in deze wereld maar ik zie er naar uit om wat mooie vondsten op te graven. Wel sta ik open voor alle informatie en of tips die jullie me kunnen geven. Ik ben nu 2 keer even op pad geweest voor een paar uurtjes maar ik kwam er al gauw achter dat de nummering (onderscheid tussen metaal zilver en goud e.d) behoorlijk heen en weer schommelde. Ik heb gezocht op een strandje. Ik begon meteen te twijfelen of het apparaat wel zo accuraat is als dat de verkoper mij vertelde. Ook gaf het apparaat een paar keer de waarde van goud aan(54/57) maar toen kwam er een bv lege pak drinken tevoorschijn... Kan iemand mij vertellen of dat een kwestie is van wennen aan het apparaat of zijn er misschien andere oorzaken. Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Groeten Dennis
Laatst bijgewerkt door Dennis1984 op 31 jan 2015, 00:43, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 30 jan 2015, 21:01 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Nieuwe hobby met de Teknetics pro!
hoi @Dennis,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Fijn dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden en we heten je van harte  en we hopen dat je een aangename tijd tegenmoet kan zien en vooral het plezier dat je hierin beleeft  Dennis1984 schreef: Ik ben helemaal nieuw in deze wereld maar ik zie er naar uit om wat mooie vondsten op te graven. Wel sta ik open voor alle informatie en of tips die jullie me kunnen geven. Ik ben nu 2 keer even op pad geweest voor een paar uurtjes maar ik Als je vragen hebt over wat dan ook aarzel het niet om te vragen Wens je veel  succes en geluk met 't vinden van je droomvondsten  grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 30 jan 2015, 23:16 |
|
 |
|
dannyR
|
 Re: Nieuwe hobby met de Teknetics pro!
 op het forum dennis 
|
| 30 jan 2015, 23:42 |
|
 |
|
Dennis1984
|
 Re: Nieuwe hobby met de Teknetics eurotek pro!
Bedankt voor jullie leuk onthaal! Allereerst ff een kleine correctie, het betreft een teknetics EUROTEK pro Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Herkennen jullie misschien ook 1 van mijn boven genoemde ervaringen? Denk aan het verspringen van de nummers enz.  greetz
|
| 31 jan 2015, 00:28 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
Welkom dennis. Lees dit maar eens: viewtopic.php?f=538&t=49775Dan zul je begrijpen waarom je treklipjes en folie vindt. Het is niet zo dat de detector kapot is. De detector doet exact wat hij moet doen. Ik denk dat je een verkeerd beeld voorgespiegeld hebt gekregen. Van de 100 x graven is maar 10% iets moois,de rest is troep.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 31 jan 2015, 02:28 |
|
 |
|
Dennis1984
|
@ pinkeltje Thanx voor de info, het ligt blijkbaar wat gecompliceerder dat discrimineren. Dat wordt dus veel graven voor mij! 
|
| 31 jan 2015, 15:29 |
|
 |
|
Dennis1984
|
Hebben jullie ook nog goede tips over potentiële vindplaatsen? Ik heb nu een paar keer op een verlaten strandje en op een veel bezocht strand gezocht, tevergeefs. Ik weet natuurlijk dat geduld een hele schone zaak is maar vroeg me af of de ervaren zoekers misschien wat tips of richtlijnen hebben voor me. Alvast bedankt!  Greetz Dennis
|
| 02 feb 2015, 16:30 |
|
 |
|
Peterv
Geregistreerd: 11 aug 2014, 19:25 Berichten: 194 Woonplaats: Mechelen limburg
|
Welkom Dennis, helaas kan ik je geen tips geven van vindplekken in het noorden , wel hier in het zuiden. Voor je nieuwe hobby zeg ik na veel graven  leer je je detector wel kennen, en dan praten we over circa 2 jaar weer verder, succes Peter
|
| 02 feb 2015, 18:39 |
|
 |
|
Tom1980
|
Dennis1984 schreef: @ pinkeltje Thanx voor de info, het ligt blijkbaar wat gecompliceerder dat discrimineren. Dat wordt dus veel graven voor mij!  Is ook elke x weer een verassing is toch ook leuk 
|
| 02 feb 2015, 23:29 |
|
 |
|
Tom1980
|
Dennis1984 schreef: Hebben jullie ook nog goede tips over potentiële vindplaatsen? Ik heb nu een paar keer op een verlaten strandje en op een veel bezocht strand gezocht, tevergeefs. Ik weet natuurlijk dat geduld een hele schone zaak is maar vroeg me af of de ervaren zoekers misschien wat tips of richtlijnen hebben voor me. Alvast bedankt!  Greetz Dennis Ik ben nu net 3/4 maandjes bezig ofzo,... Maar je moet eens het beginners gedeelte doorlezen,.. Daar alleen al haalde ik redelijk veel informatie zoals kaarten en dergelijke... Neem de tijd om veel te lezen over historie van je omgeving 
|
| 02 feb 2015, 23:32 |
|
 |
|
Dennis1984
|
Ik ben idd al een beetje bezig om wat dieper de geschiedenis boeken in te duiken, alleen de voorpret is al leuk Ik zal es ff wat gaan kijken bij dat beginners forum, thnx voor de tip Tom! 
|
| 03 feb 2015, 00:23 |
|
 |
|
Edd
Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58 Berichten: 3704 Woonplaats: Sint Truiden België
|
Welkom Edd
|
| 03 feb 2015, 13:52 |
|
 |
|
Dennis1984
|
Edd schreef: Welkom Edd Thnx ed! 
|
| 03 feb 2015, 14:04 |
|
 |
|
Toontje
|
Welkom hier,
Omdat ik ook met een teknetics eurotek pro zoek vind ik het wel.leuk om hier te reageren. Ik denk dat je een goede keus hebt gedaan om deze detector te kopen. Hij is heel gemakkelijk te bedienen en je kan de signalen goed herkennen. Dat goud het nummer 57 geeft zal wel kloppen maar dat wil niet zeggen dat alle 57 signalen goud zijn. 57 is bijvoorbeeld ook het signaal.van treklipjes. Zo staat er ook in de beschrijving dat midden 90 groot zilver is, maar ik heb alleen nogaar 95 signalen gehad bij groot koper. Je gaat vanzelf de nummers herkennen. Hier een kort overzichtje van de nummer met een aantal vondsten
0-35 meestal ijzer 40-45 folie,lood 50-55 vaak stukjes blik en andere kleine stukjes troep. 56-65 heel verschillend. 57 meestal treklipjes. Maar een wisselend 57,62 signaal is vaak weer een leeuwencent 65-75 koper zoals hulsjes. 76-85 willemcenten en duiten. Ook groter zilver. .50 hulzen. En boven de 85 vooral grote objecten.
nu heb ik vooral de leuke voorwerpen genoemd maar tussen de 65-85 zit ook bijvoorbeeld blik.
Je komt er vanzelf wel achter wat de goede en slechte signalen zijn.
Veel succes met het leren kennen van je detector en natuurlijk het zoeken.
Mvg Toontje
|
| 20 feb 2015, 00:25 |
|
 |
|
sjoho
|
Succes hier en met het zoeken Dennis. Alles opgraven boven de 35 dus 
|
| 20 feb 2015, 09:36 |
|
 |
|
Dennis1984
|
Thanx! Zal ik doen, greetz 
|
| 20 feb 2015, 19:01 |
|
 |
|
Dennis1984
|
Toontje schreef: Welkom hier,
Omdat ik ook met een teknetics eurotek pro zoek vind ik het wel.leuk om hier te reageren. Ik denk dat je een goede keus hebt gedaan om deze detector te kopen. Hij is heel gemakkelijk te bedienen en je kan de signalen goed herkennen. Dat goud het nummer 57 geeft zal wel kloppen maar dat wil niet zeggen dat alle 57 signalen goud zijn. 57 is bijvoorbeeld ook het signaal.van treklipjes. Zo staat er ook in de beschrijving dat midden 90 groot zilver is, maar ik heb alleen nogaar 95 signalen gehad bij groot koper. Je gaat vanzelf de nummers herkennen. Hier een kort overzichtje van de nummer met een aantal vondsten
0-35 meestal ijzer 40-45 folie,lood 50-55 vaak stukjes blik en andere kleine stukjes troep. 56-65 heel verschillend. 57 meestal treklipjes. Maar een wisselend 57,62 signaal is vaak weer een leeuwencent 65-75 koper zoals hulsjes. 76-85 willemcenten en duiten. Ook groter zilver. .50 hulzen. En boven de 85 vooral grote objecten.
nu heb ik vooral de leuke voorwerpen genoemd maar tussen de 65-85 zit ook bijvoorbeeld blik.
Je komt er vanzelf wel achter wat de goede en slechte signalen zijn.
Veel succes met het leren kennen van je detector en natuurlijk het zoeken.
Mvg Toontje Hey Toon Leuk om te horen dat jouw apparaat bevalt, krijg zelf ook meer vertrouwen in het apparaat! Heb een oude deurklink en een onverklaarbaar object gevonden Ennn 10 cent niet te vergeten. Voor de rest veel rotzooi maar goed. Leer de verschillende toonhoogtes al te onderscheiden dus het gaat de goeie kant op! Laat het mooie weer maar gauw komen:) Mvg Dennis 
|
| 20 feb 2015, 19:12 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|