|
|
Het is nu 04 maart 2026, 13:49
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
Nieuw hier dus even voorstellen.
| Auteur |
Bericht |
|
dieselaar
Geregistreerd: 02 jun 2015, 22:17 Berichten: 4 Woonplaats: Spijkenisse
|
 Nieuw hier dus even voorstellen.
Hallo,ik ben Pim uit spijkenisse en ben mij aan het orienteren om een metaaldetector te kopen. Ik heb mij altijd al in metaaldetectie geinteresseerd maar nooit is het er van gekomen er een aan te schaffen maar nu gaat er toch een komen. Ook kijk ik veel filmpjes op youtube maar daar is het vooral WW2 dat de klok slaat. Ook mooi natuurlijk maar volgens mij veel buiten de landsgrenzen en bijna professionele mannen die er enorm veel tijd in steken om kaarten en luchtfoto's te bestuderen. Zelf heb ik 3 kleine kinderen en nog een aantal Zundapp bromfietsen als hobby dus veel vrije tijd heb ik niet maar zo af en toe lekker het veld in is zeker te doen. Ook mijn werk maakt het mogelijk om de metaaldetector te gaan gebruiken want ik ben kraanmachinist. Ik heb wel eens wat kruikjes gevonden,oude flesjes,inktpotjes en pijpekopjes maar verder niet zo veel. Mijn vader die ook kraanmachinist is heeft wel leuke dingen gevonden en zijn mooiste vondst is een compleet en zeer gaaf bewaard gebleven romeins zwaard dat hij half jaren 70 vond in alphen aan den rijn bij het uitgraven van een bouwput. Dit zwaard bevindt zich nu in het Rijksmuseum van oudheden in Leiden maar heeft jaren op 2 schroefjes bij ons in de woonkamer gehangen. Voorlopig kijk en lees ik hier mee om uit te zoeken wat voor detector ik denk te gaan gebruiken en tips zijn meer dan welkom.
|
| 02 jun 2015, 23:42 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Nieuw hier dus even voorstellen.
hoi @Pim,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Fijn dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden en we heten je van harte  en we hopen dat je een aangename tijd tegenmoet kan zien en vooral het plezier dat je hierin beleeft  Wens je veel  succus en geluk met 't vinden van je droomvondsten mvg Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 03 jun 2015, 13:21 |
|
 |
|
V3i
|
Welkom.
Nou als kraanmachinist zit je wel mooi op de eerste rang. Prachtig toch als je net na je werk nog even een uurtje kunt lopen met de detector. Mooier kan je het niet krijgen. En als je dan een mooi stukje gevonden hebt even met de kraan de toplaag er af halen , hoe makkelijk wil je het hebben ;) S6 , je zult zekers mooie dingen gaan vinden.
Dus niet te lang wachten met het aanschaffen !
|
| 03 jun 2015, 16:15 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi welkom doe je vader na dan hoev je niet meer te zoeken dat is het voor deel van een kraan Stel mijn even voor nou ik ben de ed zit niet op een kraan heeft ook een zwaard gevonden veel plezier man 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 03 jun 2015, 17:06 |
|
 |
|
dannyR
|
welkom op het forum 
|
| 03 jun 2015, 17:07 |
|
 |
|
eeric72
|
welkom op het forum Pim 
|
| 03 jun 2015, 19:40 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
Welkom Pim, en maak zeer zeker gebruik van de mogelijkheden die je kraan bieden Groetjes, Henk
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 03 jun 2015, 21:07 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11239 Woonplaats: Maastricht
|
Welkom. Zul je niet snel nog eens vinden, een Romeins zwaard. Succes ermee. Groeten, Trash
|
| 03 jun 2015, 21:20 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 op het forum Pim. Ed, die vind alles zonder kraan. Profiteer maar van de kansen. Als stortgrogndzoeker, weet ik verdomd goed . Wat scheppen is.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 03 jun 2015, 21:30 |
|
 |
|
dieselaar
Geregistreerd: 02 jun 2015, 22:17 Berichten: 4 Woonplaats: Spijkenisse
|
hartelijk dank voor de leuke reacties. ik ga hier zeker veel leren en lezen. ik zal zo af en toe wel eens wat vragen hebben als ik ga zoeken en ik hoop natuurlijk ook nog eens iets te vinden maar ik vind het sowieso al heerlijk om lekker buiten te zijn. Ondertussen kijk ik steeds vaker om me heen en probeer ik de geschiedenis en ligging van bepaalde plekken in me op te nemen waarvan ik denk dat er iets in de grond zou kunnen zitten dus ik heb al een klein lijstje van potentieele zoekplaatsen waarvan ik bijna zeker ben dat er iets te vinden is.
|
| 03 jun 2015, 22:27 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|