|
|
Het is nu 04 maart 2026, 15:40
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Talpa
|
 Groentje op 't veld
Dag iedereen ! Mijn naam is Talpa en ik woon in België. Interesse in geschiedenis en archeologie heb ik altijd wel gehad en als kind was ik een krak in het zoeken van schelpen,stenen en andere plezante dingen. Toen ik vorig jaar tijdens een wandeling met de hond iemand ontmoette met een metaaldetector, kreeg ik de microbe te pakken. ;) Daarom heb ik me een Fisher 2 aangeschaft , een beginnersmodel . Heb al wel wat plezante dingen gevonden, maar ondanks de goeie voorbereidingen zit ik toch af en toe op het verkeerde veldje te spitten. :? Tips zijn dus altijd welkom ! ;)
|
| 16 mei 2016, 21:28 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
 Groentje op 't veld
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 16 mei 2016, 21:30 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
 Re: Groentje op 't veld
Welkom Talpa, alle begin is moeilijk maar de vondsten komen vanzelf Henk
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 17 mei 2016, 21:50 |
|
 |
|
eeric72
|
welkom op het forum Talpa 
|
| 18 mei 2016, 07:27 |
|
 |
|
Union Jon
Geregistreerd: 21 sep 2013, 20:19 Berichten: 1311 Woonplaats: Den Haag
|
Welkom Talpa op het forum,
Gr. Jon
_________________ Stay Calm & Keep Detecting
|
| 18 mei 2016, 07:33 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11536 Woonplaats: Midden Nederland
|
Welkom Talpa Veel plezier op het forum en met de hobby. Tips genoeg te vinden hier.. en het blijft het zoeken, de nieten horen er ook bij Groet, Jan 
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 18 mei 2016, 07:49 |
|
 |
|
Hiepke
Geregistreerd: 29 dec 2013, 21:42 Berichten: 829 Woonplaats: Veldwezelt
|
Hoi Talpa,
In welke streek van België ben je woonachtig? Wat hoop je zoal te mogen vinden? Jouw mooiste vondst tot nu toe?
_________________ Een archeoloog is de beste echtgenoot die een vrouw zich kan indenken: hoe ouder ze wordt, hoe meer hij in haar geïnteresseerd raakt.
|
| 18 mei 2016, 15:00 |
|
 |
|
Talpa
|
Bedankt voor de reacties allemaal !! @Hiepke : Ik woon in de buurt van Antwerpen en heb me ongeveer een jaar geleden mijn eerste detector gekocht. Heb de smaak al wel flink te pakken De spullen waar ik het meest blij mee ben, zijn die waar een naam , een merk , een datum of een beeltenis op staat. Dan ga ik er thuis verder mee aan de slag . Het voorbereidings - en opzoekwerk op het net vind ik ook wel plezant. Natuurlijk hoop ik ooit wel eens een zilveren munt of zo te vinden De leukste dingen die ik tot hiertoe vond zijn een (zeer) oude munt ( allez,dat veronderstel ik,maar heb nog géén weet van de juiste periode ) ,een spinlood (denk ik ) en een douanelood. Voor de rest heb ik wel al wat muntjes en knoopjes bovengehaald, maar die zijn meestal in slechte staat.
|
| 22 mei 2016, 22:39 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
welkom Talpa veel ple zier en succes tip goed nadenken slim zijn dan vind je het wel 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 22 mei 2016, 22:48 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|